AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Del Skrevet 27. august 2021 Lurer på å kjøpe meg ny bil til ca 400 000. Jeg skal betale hele summen. Hvordan gjøres det? Drar man bankkortet i resepsjonen, liksom? Får man en faktura? Jeg har ikke lyst å ha 400 000 på brukskontoen min som er tilknyttet et bankkort, ønsker helst betale med faktura. Men er det det vanlige å gjøre? Anonymkode: 9dab3...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 27. august 2021 #2 Del Skrevet 27. august 2021 Jeg fikk faktura Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 27. august 2021 #3 Del Skrevet 27. august 2021 Man får selvsagt faktura. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Del Skrevet 27. august 2021 Ok. De er ikke redd for at man stikker av med bilen, altså? 😂 Men da tenker jeg ikke mer på det Anonymkode: 9dab3...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 27. august 2021 #5 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. De er ikke redd for at man stikker av med bilen, altså? Du må nok ha betalt før du henter bilen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok. De er ikke redd for at man stikker av med bilen, altså? 😂 Men da tenker jeg ikke mer på det Anonymkode: 9dab3...635 Du får nok ikke med deg bilen uten å legitimere deg og skrive under på kontrakt, så de vet hvor de kan få tak i deg (og bilen) om du ikke gjør opp for deg. Anonymkode: 5e72c...add 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #7 Del Skrevet 27. august 2021 1 minutt siden, A-hunter said: Du må nok ha betalt før du henter bilen. Uten å inspisere bilen først? Anonymkode: 9dab3...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 27. august 2021 #8 Del Skrevet 27. august 2021 Du må betale og ordne med forsikring før du får bilen med deg hvis det er gjennom forhandler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #9 Del Skrevet 27. august 2021 Man får med seg bilen på prøvekjøring ved å vise førerkort. Snakk med forhandleren, det er nok ikke noe problem. Hvis de skulle "krangle", så be om å få betale et forskudd og få resten på faktura, noe jeg tviler på er nødvendig. Anonymkode: 4f8d6...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 27. august 2021 #10 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ok. De er ikke redd for at man stikker av med bilen, altså? 😂 Men da tenker jeg ikke mer på det Anonymkode: 9dab3...635 Akkurat som i pølsekiosken er det «pølse for penger» som gjelder. Først betale, deretter bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 27. august 2021 #11 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lurer på å kjøpe meg ny bil til ca 400 000. Jeg skal betale hele summen. Hvordan gjøres det? Drar man bankkortet i resepsjonen, liksom? Får man en faktura? Jeg har ikke lyst å ha 400 000 på brukskontoen min som er tilknyttet et bankkort, ønsker helst betale med faktura. Men er det det vanlige å gjøre? Anonymkode: 9dab3...635 Må vanligvis betale før du henter bilen..eller du ordner en bankgaranti.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #12 Del Skrevet 27. august 2021 1 minutt siden, ABM said: Må vanligvis betale før du henter bilen..eller du ordner en bankgaranti.. Hva om jeg betaler, men når jeg kommer dit har bilen fått en bulk eller noe? Anonymkode: 9dab3...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 27. august 2021 #13 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva om jeg betaler, men når jeg kommer dit har bilen fått en bulk eller noe? Anonymkode: 9dab3...635 Det ordner firmaet opp i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #14 Del Skrevet 27. august 2021 A-hunter skrev (Akkurat nå): Du må nok ha betalt før du henter bilen. ABM skrev (1 minutt siden): Må vanligvis betale før du henter bilen..eller du ordner en bankgaranti.. Jeg har ikke fått krav om verken forhåndsbetaling eller bankgaranti. Men de har så vidt jeg husker tatt en kredittsjekk i perioden etter signering og før henting (altså mens jeg har ventet på klargjøring). Deretter har jeg fått med meg bil og faktura, og betalt i nettbanken når jeg har kommet hjem. Anonymkode: 5e72c...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #15 Del Skrevet 27. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg har ikke fått krav om verken forhåndsbetaling eller bankgaranti. Men de har så vidt jeg husker tatt en kredittsjekk i perioden etter signering og før henting (altså mens jeg har ventet på klargjøring). Deretter har jeg fått med meg bil og faktura, og betalt i nettbanken når jeg har kommet hjem. Anonymkode: 5e72c...add Det virker på en måte som det mest logiske for meg. Å betale 400 000, komme for å hente bilen og den har en ripe e.l som forringer bilens verdi.... Det virker som mye styr å ordne opp i forhold til at man lar være betale bilen og enten dropper kjøpet eller får avslag i prisen man skal betale. Anonymkode: 9dab3...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 27. august 2021 #16 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Lurer på å kjøpe meg ny bil til ca 400 000. Jeg skal betale hele summen. Hvordan gjøres det? Drar man bankkortet i resepsjonen, liksom? Får man en faktura? Jeg har ikke lyst å ha 400 000 på brukskontoen min som er tilknyttet et bankkort, ønsker helst betale med faktura. Men er det det vanlige å gjøre? Anonymkode: 9dab3...635 Jeg har betalt bil i samme prisklasse med kort i bilforretningen. Ser ingen problemer med det. Jeg batalte og forhandler registrerte bilen i Autosys. Fem minutter senere kjørte jeg hjem i egen fin bil. Hva er problemet med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #17 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det virker på en måte som det mest logiske for meg. Å betale 400 000, komme for å hente bilen og den har en ripe e.l som forringer bilens verdi.... Det virker som mye styr å ordne opp i forhold til at man lar være betale bilen og enten dropper kjøpet eller får avslag i prisen man skal betale. Anonymkode: 9dab3...635 Hvis en nybil har fått ripe før du skal hente den er det selgers ansvar å bli kvitt den ripa uten ulempe for deg. Det skal dessuten veldig mye til før en nybli klarer å bli skadet før du i det hele tatt får den. Anonymkode: 5e72c...add 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #18 Del Skrevet 27. august 2021 Jeg har overført de gangene jeg har gjort det, men disse har vært kjøpt av bruktbil-firma. Hadde nok ikke gjort det hvis det hadde vært privat kjøp. Anonymkode: fbfca...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #19 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har overført de gangene jeg har gjort det, men disse har vært kjøpt av bruktbil-firma. Hadde nok ikke gjort det hvis det hadde vært privat kjøp. Anonymkode: fbfca...198 Her er det snakk om nybil, så vi kan vel ta for gitt at det er fra forhandler. Anonymkode: 5e72c...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 27. august 2021 #20 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uten å inspisere bilen først? Anonymkode: 9dab3...635 Det å gjennomføre en betaling er ikke det samme som å godkjenne noe som helst. Begge parters forpliktelser ble heftet da kontrakten ble signert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå