Gå til innhold

Kjøpe nybil med "kontanter"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg ny bil til ca 400 000. Jeg skal betale hele summen. Hvordan gjøres det? Drar man bankkortet i resepsjonen, liksom? Får man en faktura? Jeg har ikke lyst å ha 400 000 på brukskontoen min som er tilknyttet et bankkort, ønsker helst betale med faktura. Men er det det vanlige å gjøre?

Anonymkode: 9dab3...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. De er ikke redd for at man stikker av med bilen, altså? 😂 Men da tenker jeg ikke mer på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. De er ikke redd for at man stikker av med bilen, altså?

Du må nok ha betalt før du henter bilen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. De er ikke redd for at man stikker av med bilen, altså? 😂 Men da tenker jeg ikke mer på det

Du får nok ikke med deg bilen uten å legitimere deg og skrive under på kontrakt, så de vet hvor de kan få tak i deg (og bilen) om du ikke gjør opp for deg. ;) 

Anonymkode: 5e72c...add

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, A-hunter said:

Uten å inspisere bilen først? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale og ordne med forsikring før du får bilen med deg hvis det er gjennom forhandler. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får med seg bilen på prøvekjøring ved å vise førerkort. Snakk med forhandleren, det er nok ikke noe problem. Hvis de skulle "krangle", så be om å få betale et forskudd og få resten på faktura, noe jeg tviler på er nødvendig.

Anonymkode: 4f8d6...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Akkurat som i pølsekiosken er det «pølse for penger» som gjelder. Først betale, deretter bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lurer på å kjøpe meg ny bil til ca 400 000. Jeg skal betale hele summen. Hvordan gjøres det? Drar man bankkortet i resepsjonen, liksom? Får man en faktura? Jeg har ikke lyst å ha 400 000 på brukskontoen min som er tilknyttet et bankkort, ønsker helst betale med faktura. Men er det det vanlige å gjøre?

Må vanligvis betale før du henter bilen..eller du ordner en bankgaranti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ABM said:

Hva om jeg betaler, men når jeg kommer dit har bilen fått en bulk eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva om jeg betaler, men når jeg kommer dit har bilen fått en bulk eller noe? 

Det ordner firmaet opp i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A-hunter skrev (Akkurat nå):

ABM skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke fått krav om verken forhåndsbetaling eller bankgaranti. Men de har så vidt jeg husker tatt en kredittsjekk i perioden etter signering og før henting (altså mens jeg har ventet på klargjøring). Deretter har jeg fått med meg bil og faktura, og betalt i nettbanken når jeg har kommet hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har ikke fått krav om verken forhåndsbetaling eller bankgaranti. Men de har så vidt jeg husker tatt en kredittsjekk i perioden etter signering og før henting (altså mens jeg har ventet på klargjøring). Deretter har jeg fått med meg bil og faktura, og betalt i nettbanken når jeg har kommet hjem. 

Det virker på en måte som det mest logiske for meg. Å betale 400 000, komme for å hente bilen og den har en ripe e.l som forringer bilens verdi.... Det virker som mye styr å ordne opp i forhold til at man lar være betale bilen og enten dropper kjøpet eller får avslag i prisen man skal betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har betalt bil i samme prisklasse med kort i bilforretningen. Ser ingen problemer med det. Jeg batalte og forhandler registrerte bilen i Autosys. Fem minutter senere kjørte jeg hjem i egen fin bil.

Hva er problemet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det virker på en måte som det mest logiske for meg. Å betale 400 000, komme for å hente bilen og den har en ripe e.l som forringer bilens verdi.... Det virker som mye styr å ordne opp i forhold til at man lar være betale bilen og enten dropper kjøpet eller får avslag i prisen man skal betale. 

Hvis en nybil har fått ripe før du skal hente den er det selgers ansvar å bli kvitt den ripa uten ulempe for deg. Det skal dessuten veldig mye til før en nybli klarer å bli skadet før du i det hele tatt får den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overført de gangene jeg har gjort det, men disse har vært kjøpt av bruktbil-firma. Hadde nok ikke gjort det hvis det hadde vært privat kjøp.

Anonymkode: fbfca...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har overført de gangene jeg har gjort det, men disse har vært kjøpt av bruktbil-firma. Hadde nok ikke gjort det hvis det hadde vært privat kjøp.

Anonymkode: fbfca...198

Her er det snakk om nybil, så vi kan vel ta for gitt at det er fra forhandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uten å inspisere bilen først? 

Det å gjennomføre en betaling er ikke det samme som å godkjenne noe som helst. 

Begge parters forpliktelser ble heftet da kontrakten ble signert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...