Eandrea Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 (endret) Hei alle flotte mødre og gravide! Jeg tok imorges 2 graviditetstester. Jeg har en stund gått å tenkt at jeg kanskje var gravid, dette pga plutselig oppkast en morgen, kjempeømme bryst og de har blitt større. Er også mye mere oppblåst og en del smerter i korsrygg. Disse 2 testene er fra Clearblue og gir sikkert resultat etter 3 min (resultat etter 1min og sikkert etter 3). Jeg ventet i 1 min til urinen hadde blitt dratt inn og det står negativ. Jeg blir lykkelig for det, fordi jeg er 19, singel og fortsatt går Vgs. Etter en 25-30 min (?) går jeg tilbake og titter på de, og de viser begge positiv. Er dette sikkert tror dere? Hvis jeg ikke hadde hatt hcg i urinen hadde det vell ikke blitt noe utslag så raskt? Om dette er tilfellet, er jeg 12 uker på vei imorgen. Jeg skal kjøpe nye tester imorgen som kan vise hvor mange uker jeg er på vei, men jeg er hvertfall ikke mindre enn 12 uker på vei uansett. Endret 7. februar 2022 av Eandrea
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Dersom du er gravid er du over 12 uker på vei? Tror nok testene ville vært knallsterke, i så fall. Med mindre du opplever «hook effect», hvor meget høye verdier av HCG gir svake tester. Jeg ville tatt ny test om et par dager, evt gått til legen og målt HCG i blodet. Tester skal ikke leses av etter tidsfristen, men resultatet her er litt merkelig. Oppdater gjerne, og lykke til Anonymkode: 250b4...a03
Eandrea Skrevet 27. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dersom du er gravid er du over 12 uker på vei? Tror nok testene ville vært knallsterke, i så fall. Med mindre du opplever «hook effect», hvor meget høye verdier av HCG gir svake tester. Jeg ville tatt ny test om et par dager, evt gått til legen og målt HCG i blodet. Tester skal ikke leses av etter tidsfristen, men resultatet her er litt merkelig. Oppdater gjerne, og lykke til Anonymkode: 250b4...a03 Ja, dersom testene stemmer er jeg 12 uker på vei. Jeg er klar over at tester ikke skal leses av etter tidsfristen, men jeg har tatt slike før uten at de har endret seg, derfor jeg blir så usikker. Takk for svar! Skal oppdatere:)
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 De er absolutt positive, ja! Ville tatt meg en tur til legen og bedt om hcg-blodprøve. (Og om den er positiv, henvisning til ultralyd for å fastsette sikkert hvor langt du er på vei.) Anonymkode: 24e79...fe2
Eandrea Skrevet 27. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De er absolutt positive, ja! Ville tatt meg en tur til legen og bedt om hcg-blodprøve. (Og om den er positiv, henvisning til ultralyd for å fastsette sikkert hvor langt du er på vei.) Anonymkode: 24e79...fe2 Wææ! Skal ta flere prøver på søndags morgen først😬 Spennende men skummelt uansett!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 Nei, du er selvfølgelig ikke 12 uker på bei Du har heller ikke fått positiv test. Streken er kommet fordi det har gått lang tid. Eandrea skrev (22 minutter siden): Wææ! Skal ta flere prøver på søndags morgen først😬 Spennende men skummelt uansett! Slapp av, du er virkelig ikke gravid. Anonymkode: df5c9...9cd
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Var testen positiv? Anonymkode: 6437a...864
Eandrea Skrevet 21. september 2021 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 13.16): Var testen positiv? Anonymkode: 6437a...864 AnonymBruker skrev (På 27.8.2021 den 19.38): De er absolutt positive, ja! Ville tatt meg en tur til legen og bedt om hcg-blodprøve. (Og om den er positiv, henvisning til ultralyd for å fastsette sikkert hvor langt du er på vei.) Anonymkode: 24e79...fe2 Jeg tok et par tester til hjemme 2 dager etter jeg delte innlegget, alle positive. Jeg var i sjokk, og satte det litt på vent med å ringe jordmor med det samme . Da helgen kom, spontanabortere jeg dessverre.. Dro til legen og fikk sjekket det og trengte ikke noen behandling. Har i ettertid fjernet p-staven og begynt på p-piller! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå