Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har nettop begynnt 1-VGS. Jeg har valgt spansk II som fremmedspråk, men jeg er litt usikker på om det var riktig valg. Da jeg begynte i åttende klasse, startet jeg med tysk. Dette hadde jeg i ett helt år, før jeg måtte bytte fremmedspråk til spansk da skolen min ikke kunne lenger undervise i tysk ved mangel på lærere. Jeg gikk ikke på offentlig norsk ungdomskole, men en IB skole. Dette betyr at jeg kun hadde spansk i 2 år- men jeg har hatt 3 år med fremmedspråk (1 år med tysk 2 år med spansk). På skolen min begynte de med fremmedspråk allerede i 7 klasse, som betyr at jeg kom 2 år etter, som gjorde sånn at jeg var kun i nivå 1 - 1.5 de to årene. Da var det en litt annerledes lærerplan i forhold til den norske, hvor det ikke var lagt veldig mye vekt på gramatikk. Jeg ser nå at Spansk II kan bli for vanskelig for meg, og vurderer å prøve å bytte. Det jeg lurer på er; hvis jeg bytter til tysk 1 eller fransk 1- må jeg da ha det i 3 år eller kan jeg fortsatt bare ha det i 2 år (vg1 + vg2)? Jeg vil helst ikke ha fremmedspråk i 3 år. 

Takk for svar

Anonymkode: e87b9...41b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette bør du spørre rådgiver på skolen om 😊

Anonymkode: 7c63d...664

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...