Gå til innhold

Lov å putte flyers om en politisk sak i folks postkasser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snart valg, og jeg ser at det kommer diverse brosjyrer fra forskjellige partier i postkassen min. Så andre tar seg ihvertfall den friheten.

Jeg engasjerer meg også i en sak som er viktig for området jeg bor i, men som sikkert har blitt litt "glemt" etterhvert som tiden går og fokuset er på mange andre saker. Jet ønsker å minne folk på å ta det med i betraktning når de stemmer. Det er ikke en oppfordring om å stemme et visst parti, bare å huske på saken som fortsatt ulmer. Er det lov å dele ut slike flyers, også i postkasser hvor det står "nei til uadressert reklame"? Det er jo ikke reklame i den forstand.

Anonymkode: 95a51...e78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er lov. 

nei til uadressert reklamen gjelder posten sine utleveringer… 

Anonymkode: f15fe...b86

• Liker 1
Skrevet

Supert, da vet jeg det 🙂

Skrevet

Jeghar " Nei takk til reklame" på postkassa og irriterer meg over politisk reklame som tydligvis er fritatt fra å følge dette.
Reklame er reklame, selv om det er for et politiskparti. Men merker meg hvilke parti det gjelder og vet da hva jeg ikke skal stemme,

Anonymkode: 1582d...db1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeghar " Nei takk til reklame" på postkassa og irriterer meg over politisk reklame som tydligvis er fritatt fra å følge dette.
Reklame er reklame, selv om det er for et politiskparti. Men merker meg hvilke parti det gjelder og vet da hva jeg ikke skal stemme,

Vil det si at dersom partiet du har tenkt å stemme kommer med reklame, så finner du et annet parti å stemme på istedet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men politisk reklame går under informasjon som er viktig å få ut, og er derfor ikke underlagt reklame-merkene!

Du kan lage et eget skilt og merke postkassen din, mulig det kan hjelpe men du må likevel regne med at de driter langt i det likevel!🤮 (og joda, det finnes politikere som putter reklame i postkassen på partiets vegne når de går rundt i nabolaget og tigger stemmer!)

Anonymkode: 7d453...4b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...