AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Det er snart valg, og jeg ser at det kommer diverse brosjyrer fra forskjellige partier i postkassen min. Så andre tar seg ihvertfall den friheten. Jeg engasjerer meg også i en sak som er viktig for området jeg bor i, men som sikkert har blitt litt "glemt" etterhvert som tiden går og fokuset er på mange andre saker. Jet ønsker å minne folk på å ta det med i betraktning når de stemmer. Det er ikke en oppfordring om å stemme et visst parti, bare å huske på saken som fortsatt ulmer. Er det lov å dele ut slike flyers, også i postkasser hvor det står "nei til uadressert reklame"? Det er jo ikke reklame i den forstand. Anonymkode: 95a51...e78
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Ja det er lov. nei til uadressert reklamen gjelder posten sine utleveringer… Anonymkode: f15fe...b86 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 https://www.forbrukertilsynet.no/reklame-politiske-parti-2 Anonymkode: f15fe...b86 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 Supert, da vet jeg det 🙂 Anonymkode: 95a51...e78
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Jeghar " Nei takk til reklame" på postkassa og irriterer meg over politisk reklame som tydligvis er fritatt fra å følge dette. Reklame er reklame, selv om det er for et politiskparti. Men merker meg hvilke parti det gjelder og vet da hva jeg ikke skal stemme, Anonymkode: 1582d...db1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeghar " Nei takk til reklame" på postkassa og irriterer meg over politisk reklame som tydligvis er fritatt fra å følge dette. Reklame er reklame, selv om det er for et politiskparti. Men merker meg hvilke parti det gjelder og vet da hva jeg ikke skal stemme, Anonymkode: 1582d...db1 Vil det si at dersom partiet du har tenkt å stemme kommer med reklame, så finner du et annet parti å stemme på istedet? Anonymkode: 95a51...e78
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeghar " Nei takk til reklame" på postkassa og irriterer meg over politisk reklame som tydligvis er fritatt fra å følge dette. Reklame er reklame, selv om det er for et politiskparti. Men merker meg hvilke parti det gjelder og vet da hva jeg ikke skal stemme, Anonymkode: 1582d...db1 Men politisk reklame går under informasjon som er viktig å få ut, og er derfor ikke underlagt reklame-merkene! Du kan lage et eget skilt og merke postkassen din, mulig det kan hjelpe men du må likevel regne med at de driter langt i det likevel!🤮 (og joda, det finnes politikere som putter reklame i postkassen på partiets vegne når de går rundt i nabolaget og tigger stemmer!) Anonymkode: 7d453...4b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå