Gå til innhold

Norge bør ta imot 10.000 afganske flyktninger innen 2022!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvsagt skal Norge ta i mot flere enn i dag. Nå er fokus mot Afghanistan. 10 000 er nevnt og det er et fornuftig sted å starte. 
Afganere er lett intigrerte slik at vi kan fint øke antallet til 20- 30 000 etterpå. 
Jeg forventer at dette går i orden slik at vi innen utgangen av 2021 kan stolte si vi har tatt i mot 50 000. 
I løpet av 2022 forventer jeg at antallet er økt til 75- 100 000. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dolmøy29 skrev (1 time siden):

10 000 er et greit utgangspunkt. 
Norge har hatt god drahjelp med tolker osv i sitt virke der. 

Afganere er også lett å integrere. De er språksterke og kommer seg lett ut i jobb. 

Jeg er så heldig at jeg kjenner mange afganere og i tillegg kjæreste med en. Dette er ressurssterke mennesker i motsetning til hva som hevdes av andre i denne tråden

Tull!   Over halvparten er analfabeter.  Hvordan i all verden gjør det dem språksterke??

• Liker 3
Skrevet
Peonjenta skrev (20 minutter siden):

Tull!   Over halvparten er analfabeter.  Hvordan i all verden gjør det dem språksterke??

Sludder. Jeg kjenner mange fra Afghanistan og din påstand om at halvparten er analfabeter er grunnløs. 

• Liker 2
Skrevet

ja, vi burde la Afghanske flyktinger få opphold.

Gjest Storebror
Skrevet (endret)

Vi burde heller bruke ressurser på å sende ut de som allerede er i Norge. 

Endret av Storebror
Skrevet
Dolmøy29 skrev (3 timer siden):

Nyanser vil alltid forekomme. Linkene er fra 2017 og 2020. Dokumenterer på ingen måte at alle fra Afghanistan er analfabeter. Vennligst dokumenter at de fra Afghanistan er det. Or Else: ta kvelden. 

Nå tillegger du henne en mening hun ikke har uttalt. Hun skrev ikke at alle fra Afghanistan er analfabeter. Hennes påstand var at over halvparten er analfabeter, og lenkene hun vedla dokumenterer nettopp det.

• Liker 3
Skrevet
Klossmajor skrev (5 timer siden):

Nå tillegger du henne en mening hun ikke har uttalt. Hun skrev ikke at alle fra Afghanistan er analfabeter. Hennes påstand var at over halvparten er analfabeter, og lenkene hun vedla dokumenterer nettopp det.

Det kan se ut til at vedkommende bare troller, gitt at argumentene fremstår så svake og blir grundig tilbakevist og vedkommende så svarer så uredelig.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende  innhold.

Perelandra, mod. 

Skrevet
Dolmøy29 skrev (19 timer siden):

Nyanser vil alltid forekomme. Linkene er fra 2017 og 2020. Dokumenterer på ingen måte at alle fra Afghanistan er analfabeter. Vennligst dokumenter at de fra Afghanistan er det. Or Else: ta kvelden. 

Du syns ikke en artikkel fra i fjor teller??  Tror de resterende 57 prosentene på magisk vis er lese og skrivekyndige på et år? 21 millioner mennesker er analfabeter.  Trekk fra noen prosenter for de yngste. 

Denne artikkelen er fra 2018 og viser at kun halvparten av ungene går på skole sp det stemmer jo bra med mine tidligere linker.  De fleste som får gå er gutter, hvorfor skal de utdanne jentene?   De er jo født for å være fødemaskiner og får ikke lov til å ha høyere utdannelse likevel. 

https://www.bistandsaktuelt.no/nyheter/2018/farre-jenter-gar-pa-skole-i-afghanistan/

• Liker 1
Skrevet
21 hours ago, Peonjenta said:

Her er det du som skriver tull. Veldig mange kommer lett ut I jobb og intergrerer seg meget godt I norge

https://sos-rasisme.no/Sentralt/view/13504.html

21 hours ago, Peonjenta said:

Disse linkene du legger ut er linker om hvordan de lever I afghanistan. Kom gjerne med en link hvor det står at de fleste afghanere som bor og lever I norge er analfabeter. Og at ingen av kvinnene er ute I jobb bare menn. Og at barna dems ikke går på norsk skole.

Lykke til.

21 hours ago, Dolmøy29 said:

Sludder. Jeg kjenner mange fra Afghanistan og din påstand om at halvparten er analfabeter er grunnløs. 

Jeg er enig. Vet om mange afghanere som er I jobb I norge både kvinner og menn som jobber alt fra rengjøring til leger og advokater og politi. Når de kommer til norge intergrerer de seg godt.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Lolllll skrev (25 minutter siden):

Kort oversikt på hva hvert av partiene ønsker for innvandring: 

https://www.nrk.no/valg/2021/partiguiden/nb/tema/innvandring/

Så alle bortsett fra AP, H og FRP vil ha flere asylsøkere, og det er da greit.

Med andre ord bør man ikke stemme på disse partiene, og det gjør de fleste håper jeg.

Endret av Visum
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Visum skrev (På 27.8.2021 den 17.35):

Det er på sin plass at Norge tar imot 10.000 afganske flyktninger til Norge, spesielt bør kvinner og barn prioriteres.

Arbeiderpartiet var i sin tid et innvandringsvennlig parti, noe som de dessverre ikke er lenger. Tidligere har de foreslått at ble tatt imot 10.000 syriske flyktninger.

Norge har også vært en del av den svært mislykkende operasjonen i Afganistan, og derfor må ta en del av "kostnadene" ved denne operasjonen ved å ta imot 10.000 afganske flyktninger. 

Hvor mange flyktninger fra Afganistan bør vi ta imot mener du og hvorfor mener du det?

Har fulgt tråden din Visum, og er enig i absolutt alt du skriver❤️

Problemet er at det ikke nytter å ta en slik diskusjon med noen som oser blått. Det eneste vi kan klare å være enige om med dem, er å være uenige.

Vi ser nok lett på dem som egoistiske, kalde og empatiløse. Ja jeg får rett og slett vondt i magen for hver kommentar der noen skriver ‘vi ikke bør hjelpe i det hele tatt😣😔 Kjenner jeg blir både sint, frustrert og lei meg på en gang.

De på sin side tenker nok derimot på oss sosialister som kunnskapsløse og naive. At vi tenker med følelsene og hjertet og ikke evner å se konsekvensene av å ta imot (mange) flere flyktninger.

Og så kan vi diskutere fram og tilbake med gode argumenter…i det uendelige. Men vi vil ALDRI bli enige. Sånn er det bare. Når har vi feks hørt Audun Lysbakken si ‘ Ja, det stemmer jo, der er du inne på noe’ til Sylvi Listhaug...og omvendt?🙈😅 Nettopp. Det kommer aldri til å skje.

Det eneste vi kan gjøre er å stemme på det partiet med samme ideologi som oss og som jobber for våre hjertesaker❤️

Er vi så heldige som det foreløpig kan se ut til, så går det vår vei på Stortinget denne gang, og med nok mandater fra Rødt og Sv på Stortinget, så er det faktisk realistisk å håpe vi vil kunne ta i mot 10 000 afghanske flyktninger❤️ Eller så mange FN anbefaler.

Endret av Jullen
Skrevet
Jullen skrev (6 minutter siden):

Problemet er at det ikke nytter å ta en slik diskusjon med noen som oser blått. Det eneste vi kan klare å være enige om med dem, er å være uenige.

Vi ser nok lett på dem som egoistiske, kalde og empatiløse. Ja jeg får rett og slett vondt i magen for hver kommentar der noen skriver ‘vi ikke bør hjelpe i det hele tatt😣😔 Kjenner jeg blir både sint, frustrert og lei meg på en gang.

De på sin side tenker nok derimot på oss sosialister som kunnskapsløse og naive. At vi tenker med følelsene og hjertet og ikke evner å se konsekvensene av å ta imot (mange) flere flyktninger.

Og så kan vi diskutere fram og tilbake med gode argumenter…i det uendelige. Men vi vil ALDRI bli enige. Sånn er det bare. Når har vi feks hørt Audun Lysbakken si ‘ Ja, det stemmer jo, der er du inne på noe’ til Sylvi Listhaug...og omvendt?🙈😅 Nettopp. Det kommer aldri til å skje.

Det eneste vi kan gjøre er å stemme på det partiet med samme ideologi som oss og som jobber for våre hjertesaker❤️

Er vi så heldige som det foreløpig kan se ut til, så går det vår vei på Stortinget denne gang, og med nok mandater fra Rødt og Sv på Stortinget, så er det faktisk realistisk å håpe vi vil kunne ta i mot 10 000 afghanske flyktninger❤️ Eller så mange FN anbefaler.

Jeg ønsker ikke Rødt velkommen. Jeg er egentlig i grenselandet mellom AP og SV, men siden AP fører samme politikk som Høyre og Senterpartiet (når det gjelder innvandring), så ble det SV denne gangen, selvom det vil medføre at jeg betaler mer skatt.

Jeg regner meg mer som sosialdemokrat, enn ren sosialist.

Skrevet (endret)
Visum skrev (13 minutter siden):

Jeg ønsker ikke Rødt velkommen. Jeg er egentlig i grenselandet mellom AP og SV, men siden AP fører samme politikk som Høyre og Senterpartiet (når det gjelder innvandring), så ble det SV denne gangen, selvom det vil medføre at jeg betaler mer skatt.

Jeg regner meg mer som sosialdemokrat, enn ren sosialist.

Da høres det ut som vi er to som stemte AP før, men som nå er svært skuffet over politikken de har ført nå senere tid og nøyer oss med Sv;) 

Jeg har nok likevel blitt mer rød mer årene og syns samarbeid med Rødt går heeelt fint det også egentlig:) Alt bedre enn samarbeid med FrP ihvertfall.

Endret av Jullen
Skrevet
Dolmøy29 skrev (På 2021-8-29 den 1.06):

Selvsagt skal Norge ta i mot flere enn i dag. Nå er fokus mot Afghanistan. 10 000 er nevnt og det er et fornuftig sted å starte. 
Afganere er lett intigrerte slik at vi kan fint øke antallet til 20- 30 000 etterpå. 
Jeg forventer at dette går i orden slik at vi innen utgangen av 2021 kan stolte si vi har tatt i mot 50 000. 
I løpet av 2022 forventer jeg at antallet er økt til 75- 100 000. 

Afghanere ligger på bunnen i sysselsetting selv om der har kommet afghanere hit i flere tiår, så det stemmer ikke at de er lett integrerbare. De er en enorm kostnad for staten og forblir en kostnad ettersom de fleste blir gående på trygd uten å bidra til landet. Forslaget ditt ville kostet hele Oljefondet.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Økonomiske totalt uansvarlige som ikke bryr seg om økonomien til Norge i fremtida (gir blaffen i velferdsstat og helsetjenester i fremtida) og som bryr seg mere om symbolpolitikk og populære bilder i media 

- ønsker fortsatt økning av innvandring i Norge og dyre klimatiltak i Norge og avvikle oljeindustrien i Norge

- istedenfor hjelpe mange (hundregangen?) flere i nærområder der millioner lider, og istedenfor bruke penger på klimatiltak i verden der det virkelig gir store klimaresultater. 

For slikt mener de er ondskap istedenfor bra for verden.

Det her tror de er ansvarlig politikk, og ved å få igjennom slike valg med store effekter for Norge, gjør de til mer gode og vennligere mennesker enn de som ikke er enig i det her.

(De er sterkt hjulpet til meningene sine av årlig utdanning med å jevnlig skrive oppgaver som taler for dette igjennom grunnskole og VGS, og av påvirkning fra populære vinklinger i hardt kjør fra media og politikeres utalelser om hvilke som er gode og vennlige, og ønsket om å nikke ja med alle de rundt til hva de har lært fra media.)

Gjerne overbevis meg om annet hvis det er tilfelle. 

Endret av Lolllll
  • Liker 3
Skrevet
Jullen skrev (9 timer siden):

Jeg er så langt fra blå som det er mulig å bli..men tankegangen om å bare åpne grensene og slippe inn ubegrenset med innvandrere er i beste fall naiv..dere glemmer at landet vårt også skal kunne drives. 
Tanken om å gi andre hjelp er god - men man klarer ikke å hjelpe andre om man ikke først har et godt samfunn selv. Vi er ikke i posisjon til å hjelpe, når vi ikke engang klarer å hjelpe oss selv. 
Når du leser om milelange behandlingskøer, et psyksisk helsevesen som svikter totalt, barn som lever under fattigdomsgrensen, økning i antall unge uføre, folk som ikke har råd til medisiner som kan gjøre dem friske, eldre som ikke har råd til å bo på sykehjem, eldre som ikke får skikkelig mat på sykehjemmet, barn som ikke har råd til å delta på idrett, barn som ikke har råd til å ha med seg matpakke på skolen, folk som tar livet av seg fordi de ikke får hjelp, bekymringer rundt hvordan vi skal klare å betale pensjon til neste generasjon..

Dere vil ha velferden vi har i dag, samtidig som dere vil rasere velferden..

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...