ErGlad Skrevet 28. august 2021 Forfatter #61 Skrevet 28. august 2021 Agnesjenta skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal VI ta imot hinduistiske flyktninger? Er det ikke bedre om de kommer til et land de føler seg mer hjemme i? Hvorfor til Norge? Hvordan har det gått i feks Libanon, der har de mange forskjellige religioner/folkeslag. Har ikke akkurat utviklet seg så bra der, også før corona. Dette med Høyre/Venstre er utdatert. Jeg er ikke liberalistisk og mot fri flyt/fri konkurranse. For små forskjeller i samfunnet så FRP har aldri vært mitt parti. Har tidligere stemt AP. Ta en titt på programmet til Demokratene heller du. Demokratene er ett ytre høyreparti og innvandringsfiendentlig parti. Derimot forstår jeg at dere vil ut av EØS, og det støtter jeg. Da jeg ikke ønsker vi skal betale slavelønn til øst-europeiske arbeidere i Norge. Jeg støtter ikke: - Demokratene vil fjerne vekk religionsfriheten. - Fjerne klima og miljøtiltak - At ikke-vestlig innvandere ikke skal få komme til Norge. - At ikke-vestlig innvandere skal bli "tvangs" assimilert i Norge. Hvor skal jeg da spise tyrkisk kebab, indisk butter chick eller thailandsk red curry? Vår norsk mat er noe av det kjedeligste som finnes. Derfor kommer jeg aldri til å stemme på demokratene.
ErGlad Skrevet 28. august 2021 Forfatter #62 Skrevet 28. august 2021 cas12 skrev (2 minutter siden): aboslutt ikke. det er Fakta https://e24.no/privatoekonomi/i/34BEXM/flere-fattige-barn-i-kommuner-med-omstridt-trygdegrep Du setter to svake grupper mot hverandre. Vi skal hjelpe begge! Det er svært frekt av deg!
tussi84 Skrevet 28. august 2021 #63 Skrevet 28. august 2021 Norge kan ikke redde hele verden. Det er allerede for få jobber iht antall mennesker som bor i dette landet. Hvordan mener du da at enda flere flyktninger skal livnære seg på sikt? Det er begrenset med penger hos nav også.. 6
ErGlad Skrevet 28. august 2021 Forfatter #64 Skrevet 28. august 2021 tussi84 skrev (Akkurat nå): Norge kan ikke redde hele verden. Det er allerede for få jobber iht antall mennesker som bor i dette landet. Hvordan mener du da at enda flere flyktninger skal livnære seg på sikt? Det er begrenset med penger hos nav også.. Det er feil. Det er mange ledig jobber i Norge, og vi trenger flere som faglærte som kan jobbe for oss. Det er skrikende mangel på IT og helsesektoren.
Agnesjenta Skrevet 28. august 2021 #65 Skrevet 28. august 2021 Visum skrev (1 minutt siden): Demokratene er ett ytre høyreparti og innvandringsfiendentlig parti. Derimot forstår jeg at dere vil ut av EØS, og det støtter jeg. Da jeg ikke ønsker vi skal betale slavelønn til øst-europeiske arbeidere i Norge. Jeg støtter ikke: - Demokratene vil fjerne vekk religionsfriheten. - Fjerne klima og miljøtiltak - At ikke-vestlig innvandere ikke skal få komme til Norge. - At ikke-vestlig innvandere skal bli "tvangs" assimilert i Norge. Hvor skal jeg da spise tyrkisk kebab, indisk butter chick eller thailandsk red curry? Vår norsk mat er noe av det kjedeligste som finnes. Derfor kommer jeg aldri til å stemme på demokratene. Ikke enig med deg i at det er et ytre Høyre parti. Man får nesten høre på hva de selv sier og dersom du leser programmet deres så ser du at det ikke er ytre Høyre. Hvis det kun er innvandring/klima du ser på så glemmer du viktig historie her når det går på Høyre/Venstre inndeling. De er heller ikke mot religionsfrihet. Men de ønsker selvfølgelig ikke mer islam i Norge eller at islam skal få overtak. De er imot at religion skal være et styresett, men privat kan man tro på hva man vil. 4
Gjest Torstein Skrevet 28. august 2021 #66 Skrevet 28. august 2021 (endret) 3 minutter siden, Visum said: Det er feil. Det er mange ledig jobber i Norge, og vi trenger flere som faglærte som kan jobbe for oss. Det er skrikende mangel på IT og helsesektoren. OK, men de må kanskje lære å lese først eller? De fleste i Norge kan lese, men det er ikke så mange som kan programmering. Hvis det er veldig lett å få en random person fra Afghanistan inn i disse jobbene, så er det vel også lett å få en trygdet eller arbeidsledig person fra Norge inn i jobben? Endret 28. august 2021 av Torstein
cas12 Skrevet 28. august 2021 #67 Skrevet 28. august 2021 Visum skrev (6 minutter siden): Du setter to svake grupper mot hverandre. Vi skal hjelpe begge! Det er svært frekt av deg! det er jeg uenig i.. man skal hjelpe sine egen først 7
ErGlad Skrevet 28. august 2021 Forfatter #68 Skrevet 28. august 2021 Agnesjenta skrev (Akkurat nå): Ikke enig med deg i at det er et ytre Høyre parti. Man får nesten høre på hva de selv sier og dersom du leser programmet deres så ser du at det ikke er ytre Høyre. Hvis det kun er innvandring/klima du ser på så glemmer du viktig historie her når det går på Høyre/Venstre inndeling. De er heller ikke mot religionsfrihet. Men de ønsker selvfølgelig ikke mer islam i Norge eller at islam skal få overtak. De er imot at religion skal være et styresett, men privat kan man tro på hva man vil. Du må gjerne stemme demokratene, da du tidligere stemte FRP tidligere. Det fører til at FRP mister sine mandatene på stortinget og det er bare bra for Norge. Kan du ikke heller prøve å ovetale FRP-velgere til å stemme på demokratene? Slik at FRP mister enda flere mandater, da gjør det godt for Norge. Takk for debtatten, og dette var det siste innlegget fra meg om akkurat dette. 1
tom1986 Skrevet 28. august 2021 #69 Skrevet 28. august 2021 Hvorfor må vi det? Med familiegjenforening blir vel dette raskt 20.000, og vi vet at mer enn halvparten av de kommer seg aldri i jobb. Ikke-vestlig innvandring er ensbetydende med økte trygdeutgifter, mer kriminalitet, økt ulikhet, og et mer segregert Oslo. 8
ErGlad Skrevet 28. august 2021 Forfatter #70 Skrevet 28. august 2021 Torstein skrev (3 minutter siden): OK, men de må kanskje lære å lese først eller? De fleste i Norge kan lese, men det er ikke så mange som kan programmering. Hvis det er veldig lett å få en random person fra Afghanistan inn i disse jobbene, så er det vel også lett å få en trygdet eller arbeidsledig person fra Norge inn i jobben? Jeg jobber med rekruttering og IT hver eneste dag i en privat selskap i Norge. Vi har for eksempel ett program for flyktninger og innvandrer med høy utdanning fra opprinnelseslandet. I dette programmet skal de få dokumentert IT-kunnskapene sine på papiret slik at de kan få fast jobb. Det finnes en del av de, selvom det ikke skrives så mye om dem.
ErGlad Skrevet 28. august 2021 Forfatter #71 Skrevet 28. august 2021 (endret) tom1986 skrev (1 minutt siden): Hvorfor må vi det? Med familiegjenforening blir vel dette raskt 20.000, og vi vet at mer enn halvparten av de kommer seg aldri i jobb. Ikke-vestlig innvandring er ensbetydende med økte trygdeutgifter, mer kriminalitet, økt ulikhet, og et mer segregert Oslo. Les her, så stemmer det ikke. De tjener mer enn meg og deg: Visum skrev (13 timer siden): Akkurat dette har jeg: Det finnes lønnsomme flyktninger om du tenker på dem som investering. Har du forstått hvor vanvittig vanskelig det er å få asyl i Norge, og vi er faktisk en av de strengeste landene i Europa på det. Nedenfor ser du tabellen over medianinntekten til ulike folkegrupper i Norge. Se på tallene fra Sri Lanka og Vietnam, da disse fikk opphold som flyktninger i Norge. Norskfødte barn med innvandrereforeldre fra Sri Lanka og Vietnam tjener henholdsvis 9 % og 6 % mer enn etniske norske på deres alder. Dette kan tolkes som at de betaler mer skatt enn etniske norske på deres alder og dermed bidrar positvt til velferdstaten Norge. Om du ser på tallene så viser det tydelig at det er ikke utenforskap og manglende integrering. Tallene fra politiet viser også at disse to folkgruppene begår lite eller ingen kriminialitet sammenlignet resten av befolkningen - kanskje fordi de er interessert å jobbe istedet. Endret 28. august 2021 av Visum
tom1986 Skrevet 28. august 2021 #72 Skrevet 28. august 2021 (endret) Visum skrev (3 minutter siden): Les her, så stemmer det ikke. De tjener mer enn meg og deg: Ikke-vestlige innvandrere som gruppe (landgruppe 3 iflg SSB) har langt lavere sysselsetting, inntekt og skatteinnbetaling enn øvrig befolkning (ikke-innvandrere). Dette kommer helt tydelig frem i flere SSB-rapporter, og i Brochmann 2-utvalgets rapport. Enkelte undergrupper, som f.eks. Afghanere, har enda lavere sysselsetting, inntekt og skatteinnbetaling enn gjennomsnittet for landgruppe 3. Hva folk fra Sri Lanka og Vietnam har å gjøre med innvandrere fra Afghanistan forstår jeg ikke. Det er stor variasjon innad i landgruppe 3. Innvandrere fra f.eks. Sri Lanka og India gjør det rimelig bra her. Innvandrere fra Syria, Afghanistan, Somalia m.fl. utgjør store nettokostnader for norske skattebetalere. Endret 28. august 2021 av tom1986 7
tirben Skrevet 28. august 2021 #73 Skrevet 28. august 2021 Peonjenta skrev (14 timer siden): Jeg er iskald og kynisk og har ikke lyst til å ta imot noen andre enn små barn....men bare hvis ikke foreldrene kommer etter. De kommer fra en annen planet og vil ikke integrere seg. Hvor mange afghanere kjenner du? 1
Agnesjenta Skrevet 28. august 2021 #74 Skrevet 28. august 2021 Visum skrev (9 minutter siden): Du må gjerne stemme demokratene, da du tidligere stemte FRP tidligere. Det fører til at FRP mister sine mandatene på stortinget og det er bare bra for Norge. Kan du ikke heller prøve å ovetale FRP-velgere til å stemme på demokratene? Slik at FRP mister enda flere mandater, da gjør det godt for Norge. Takk for debtatten, og dette var det siste innlegget fra meg om akkurat dette. Du må gjerne lese innleggene mine skikkelig, jeg har aldri stemt FrP. Ville aldri stemt på dem da de er liberalister/ for økte forskjeller/for Eu/Acer/mer makt til FN osv. 2
tom1986 Skrevet 28. august 2021 #75 Skrevet 28. august 2021 tirben skrev (Akkurat nå): Hvor mange afghanere kjenner du? Trenger ikke kjenne noen. Rundt 78% av nordmenn i alderen 20-66 er sysselsatt. Kun 57% av afghanere er sysselsatt, til tross for lang botid (nærmere 10 år). 3
tussi84 Skrevet 28. august 2021 #76 Skrevet 28. august 2021 Visum skrev (24 minutter siden): Det er feil. Det er mange ledig jobber i Norge, og vi trenger flere som faglærte som kan jobbe for oss. Det er skrikende mangel på IT og helsesektoren. Da er det jo veldig merkelig at vi har den høyeste arbeidsledigheten på flere ti år akkurat nå. La meg spole tilbake siste 1,5 årene. Bedrifter lagt ned, gått konkurs. Mange blitt oppsagt eller permittert. Færre bedrifter = færre jobber. 4
Gjest Torstein Skrevet 28. august 2021 #77 Skrevet 28. august 2021 21 minutter siden, Visum said: Jeg jobber med rekruttering og IT hver eneste dag i en privat selskap i Norge. Vi har for eksempel ett program for flyktninger og innvandrer med høy utdanning fra opprinnelseslandet. I dette programmet skal de få dokumentert IT-kunnskapene sine på papiret slik at de kan få fast jobb. Det finnes en del av de, selvom det ikke skrives så mye om dem. Jeg jobber også med IT, så jeg vet at det ikke går an å putte en random person inn i de jobbene. Selvfølgelig er det noen, men det er ikke det vi prater om her. Vi prater om en gjennomsnitts afghaner.
Blitz21 Skrevet 28. august 2021 #78 Skrevet 28. august 2021 Visum skrev (54 minutter siden): For å møte deg på midtveien, er det muslimske flyktninger som er utfordringen, så kan vi ta imot hinduistiske flyktninger fra Pakistan som blir forfulgt. Jeg håper du mener de hinduistiske fra Pakistan som blir forfulgt i India. https://timesofindia.indiatimes.com/india/broke-jobless-and-hungry-why-pakistani-hindus-are-leaving-india/articleshow/83404001.cms
tirben Skrevet 28. august 2021 #79 Skrevet 28. august 2021 tom1986 skrev (17 minutter siden): Trenger ikke kjenne noen. Rundt 78% av nordmenn i alderen 20-66 er sysselsatt. Kun 57% av afghanere er sysselsatt, til tross for lang botid (nærmere 10 år). Jeg kjenner mange afghanere, og faktisk er de aller fleste i jobb eller under utdannelse. Tror det handler om hvor de blir bosatt og hva slags hjelp de får i begynnelsen. Vår kommune er gode på integrering, og har lyktes godt med både afghanere og syrere.
ErGlad Skrevet 28. august 2021 Forfatter #80 Skrevet 28. august 2021 cas12 skrev (57 minutter siden): det er jeg uenig i.. man skal hjelpe sine egen først Det kalles faktisk nasjonalisme. Jeg støtter ikke nasjonalister! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå