ErGlad Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 (endret) Det er på sin plass at Norge tar imot 10.000 afganske flyktninger til Norge, spesielt bør kvinner og barn prioriteres. Arbeiderpartiet var i sin tid et innvandringsvennlig parti, noe som de dessverre ikke er lenger. Tidligere har de foreslått at ble tatt imot 10.000 syriske flyktninger. Norge har også vært en del av den svært mislykkende operasjonen i Afganistan, og derfor må ta en del av "kostnadene" ved denne operasjonen ved å ta imot 10.000 afganske flyktninger. Hvor mange flyktninger fra Afganistan bør vi ta imot mener du og hvorfor mener du det? Endret 27. august 2021 av Visum 3
Populært innlegg Underligsirkel Skrevet 27. august 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 27. august 2021 0 fordi systemet rundt flykning og asyl politikken er sinnssyk og ikke bærekraftig. En ting er å gi mennesker som jobbet ærlig og nært militære oppholdstillatelse. Det er noe annet å gi kelneren i Kabul opphold i Norge, fordi han ikke har lyst til å leve etter sharia. Vi har x antall kvoteflyktninger hvert år, fordelt på verden. Afghanere i flyktningleiren i Pakistan, slåss om plass på lista, sammen med de andre menneskene i de ulike flyktningleirene i verden. Stortinget ble enige om 3 000 kvoteflyktning, det er mer en nokk. 62
ErGlad Skrevet 27. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2021 Underligsirkel skrev (23 minutter siden): 0 fordi systemet rundt flykning og asyl politikken er sinnssyk og ikke bærekraftig. En ting er å gi mennesker som jobbet ærlig og nært militære oppholdstillatelse. Det er noe annet å gi kelneren i Kabul opphold i Norge, fordi han ikke har lyst til å leve etter sharia. Vi har x antall kvoteflyktninger hvert år, fordelt på verden. Afghanere i flyktningleiren i Pakistan, slåss om plass på lista, sammen med de andre menneskene i de ulike flyktningleirene i verden. Stortinget ble enige om 3 000 kvoteflyktning, det er mer en nokk. Det kommer svært få flyktninger til Norge. I tillegg er særdeles vanskelig å få opphold i Norge som flyktning sammenlignet med andre nordiske land. Norge har i tillegg verdens lengste saksbehandlingstid for asylsøknader, i følge EU. 4
Grandidosa83 Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 Visum skrev (7 minutter siden): Det kommer svært få flyktninger til Norge. I tillegg er særdeles vanskelig å få opphold i Norge som flyktning sammenlignet med andre nordiske land. Norge har i tillegg verdens lengste saksbehandlingstid for asylsøknader, i følge EU. Dette er jo bare positive fakta. Jeg tror dog Danmark gjør det enda bedre? Kostnadene, på alle plan, knyttet til asyl- og flykninginnvandring er så høy at jeg ikke ønsker mer av dette for mine barn. Nå må fokus være å få integrert de som allerede er her slik at situasjonen ikke eskalerer til nivåene vi ser i Sverige, Belgia, Frankrike, England med ghettofisering, kriminalitet, håpløshet, utenforskap og radikalisering. 35
Underligsirkel Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Visum skrev (11 minutter siden): Det kommer svært få flyktninger til Norge. I tillegg er særdeles vanskelig å få opphold i Norge som flyktning sammenlignet med andre nordiske land. Norge har i tillegg verdens lengste saksbehandlingstid for asylsøknader, i følge EU. Jeg tror vi prioritere flykninger som trenger medisinskhjelp i leirene, høyere opp listen, og asylsøkere er mennesker som har gått forbi flere europeiske land, for å så deretter søke asyl her. De sniker i køen eller de oppfyller ikke kriteriene for flykning til å begynne med. Det er dypt urettferdig og lager utallige problemer som menneskesmugling, osv. Mange vi heller ikke gi sin identitet for de er redde for å bli sendt tilbake til første europeiske land. Systemet var laget før asylsøkerne kunne vindushoppe land de ville bo i ved å surfe på internet. 14
Maskulino Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 De som ønsker muslimske flyktninger kan jo åpne opp et fond og betale egne penger inn dit. Så slipper barna våre å ta regningen via skatteseddel. Tipper et slikt krav ville redusere innvandringens fanklubb. Har aldri møtt en sv'er eller ml'er som faktisk gir av egne penger. 38
ErGlad Skrevet 27. august 2021 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2021 (endret) Underligsirkel skrev (18 timer siden): Jeg tror vi prioritere flykninger som trenger medisinskhjelp i leirene, høyere opp listen, og asylsøkere er mennesker som har gått forbi flere europeiske land, for å så deretter søke asyl her. De sniker i køen eller de oppfyller ikke kriteriene for flykning til å begynne med. Det er dypt urettferdig og lager utallige problemer som menneskesmugling, osv. Mange vi heller ikke gi sin identitet for de er redde for å bli sendt tilbake til første europeiske land. Systemet var laget før asylsøkerne kunne vindushoppe land de ville bo i ved å surfe på internet. Grunnen til at kommer til Norge, kan være at de har nettverket sitt her. Akkurat som at noen sier at det ikke er en menneskerett å bo i Oslo, når noen klager på at boligprisene er for høye. Grandidosa83 skrev (18 timer siden): Dette er jo bare positive fakta. Jeg tror dog Danmark gjør det enda bedre? Kostnadene, på alle plan, knyttet til asyl- og flykninginnvandring er så høy at jeg ikke ønsker mer av dette for mine barn. Nå må fokus være å få integrert de som allerede er her slik at situasjonen ikke eskalerer til nivåene vi ser i Sverige, Belgia, Frankrike, England med ghettofisering, kriminalitet, håpløshet, utenforskap og radikalisering. Det er en grunn til FRP faller på meningsmåling etter meningsmåling. Det er fordi det er svært få asylsøkere som får opphold i Norge enn tidiligere. Det er overhode ikke bra! Endret 28. august 2021 av Visum 1
ErGlad Skrevet 27. august 2021 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2021 (endret) Maskulino skrev (4 minutter siden): De som ønsker muslimske flyktninger kan jo åpne opp et fond og betale egne penger inn dit. Så slipper barna våre å ta regningen via skatteseddel. Tipper et slikt krav ville redusere innvandringens fanklubb. Har aldri møtt en sv'er eller ml'er som faktisk gir av egne penger. Vi kan sikkert ta imot hinduistiske flyktninger som blir forfulgt i Pakistan i stedet om det er bedre for deg. Det må ikke være muslimer. Endret 27. august 2021 av Visum 2
Gjest ABM Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 Visum skrev (3 timer siden): Det er på sin plass at Norge tar imot 10.000 afganske flyktninger til Norge, spesielt bør kvinner og barn prioriteres. Arbeiderpartiet var i sin tid et innvandringsvennlig parti, noe som de dessverre ikke er lenger. Tidligere har de foreslått at ble tatt imot 10.000 syriske flyktninger. Norge har også vært en del av den svært mislykkende operasjonen i Afganistan, og derfor må ta en del av "kostnadene" ved denne operasjonen ved å ta imot 10.000 afganske flyktninger. Hvor mange flyktninger fra Afganistan bør vi ta imot mener du og hvorfor mener du det? Vi bør ta imot akkurat 0 flyktninger fra Afganistan..
lupisnor Skrevet 27. august 2021 #10 Skrevet 27. august 2021 Synes 10 000 er altfor lite. 50 000 er passe. 2
ErGlad Skrevet 27. august 2021 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2021 ABM skrev (Akkurat nå): Vi bør ta imot akkurat 0 flyktninger fra Afganistan.. Det har allerede kommet 700 flyktninger til Norge idag. 2
ErGlad Skrevet 27. august 2021 Forfatter #12 Skrevet 27. august 2021 lupisnor skrev (1 minutt siden): Synes 10 000 er altfor lite. 50 000 er passe. 50.000 er for mange i forhold til befolkningstallet. 12
Underligsirkel Skrevet 27. august 2021 #13 Skrevet 27. august 2021 Visum skrev (6 minutter siden): Det har allerede kommet 700 flyktninger til Norge idag. Da er det 2300 flykninger igjen, eller mindre om noen av dem allerede har blitt hentet eller sendt hit. 3
Grandidosa83 Skrevet 27. august 2021 #14 Skrevet 27. august 2021 Visum skrev (20 minutter siden): Det er en grunn til FRP faller på meningsmåling eller meningsmåling. Det er fordi de er svært få asylsøkere som får opphold i Norge enn tidiligere. Det er overhode ikke bra! Ja, dessverre vil mange ikke skjønne hva en feilslått innvandringspolitikk medfører selv når håndgranatene sprenger i gatene hundre ganger i året. Det vet vi bare ved å se til Sverige. For min del holder det med å se nivået av barnefattigdom, økning i utgifter til sosialhjelp mv., radikalisering og (gjeng)kriminalitet vi allerede har «oppnådd» i Norge takket være denne politikken for å si det ikke fungerer. 23
Gjest lurven Skrevet 27. august 2021 #15 Skrevet 27. august 2021 lupisnor skrev (1 time siden): Synes 10 000 er altfor lite. 50 000 er passe. Haha, den var god, eller dårlig...
Djungelvrål Skrevet 27. august 2021 #16 Skrevet 27. august 2021 Jeg er iskald og kynisk og har ikke lyst til å ta imot noen andre enn små barn....men bare hvis ikke foreldrene kommer etter. De kommer fra en annen planet og vil ikke integrere seg. 23
ErGlad Skrevet 27. august 2021 Forfatter #17 Skrevet 27. august 2021 (endret) Peonjenta skrev (1 time siden): Jeg er iskald og kynisk og har ikke lyst til å ta imot noen andre enn små barn....men bare hvis ikke foreldrene kommer etter. De kommer fra en annen planet og vil ikke integrere seg. Det er vel akkurat det BV holder på med idag. Omsorgsovertakelse av minioritetsbarn, slik at de mister tilhørigheten til sin identitet, det gjelder alle minoriteter fra polske, tatere, pakistanere etc. BV gjør vel alt etter beste hensikt i de fleste tilfeller, selvom det er ofte blir feilslått. Endret 27. august 2021 av Visum
Gjest Torstein Skrevet 27. august 2021 #18 Skrevet 27. august 2021 (endret) 18 hours ago, Visum said: Det er på sin plass at Norge tar imot 10.000 afganske flyktninger til Norge, spesielt bør kvinner og barn prioriteres. Arbeiderpartiet var i sin tid et innvandringsvennlig parti, noe som de dessverre ikke er lenger. Tidligere har de foreslått at ble tatt imot 10.000 syriske flyktninger. Norge har også vært en del av den svært mislykkende operasjonen i Afganistan, og derfor må ta en del av "kostnadene" ved denne operasjonen ved å ta imot 10.000 afganske flyktninger. Hvor mange flyktninger fra Afganistan bør vi ta imot mener du og hvorfor mener du det? OK, men ikke klag på høye boligpriser og inflasjon som vanner ut pengene dine da, i neste vending. Gir du et sted forsvinner det et annet sted, men det er ikke like lett å forstå for alle. Og, jeg regner med at du daglig jobber med integrering av utlendinger i Norge, og har gode resultater når det gjelder å få imigranter fra den 3. verden i jobb i Norge. Endret 28. august 2021 av Torstein
AliceNextDoor Skrevet 27. august 2021 #19 Skrevet 27. august 2021 Torstein skrev (1 minutt siden): OK, men ikke klag på høye boligpriser og inflasjon som vanner ut pengene dine da, i neste vending. Gir du ett sted forsvinner det et annet sted, men det er ikke like lett å forstå for alle. Og, jeg regner med at du daglig jobber med integrering av utlendinger i Norge, og har gode resultater når det gjelder å få imigranter fra den 3. verden i jobb i norge. Er Afghanistan den 3. verden...? Jøss. Jeg tror 50tallet vil ha sine begreper tilbake. 3
ErGlad Skrevet 27. august 2021 Forfatter #20 Skrevet 27. august 2021 (endret) Torstein skrev (4 minutter siden): OK, men ikke klag på høye boligpriser og inflasjon som vanner ut pengene dine da, i neste vending. Gir du ett sted forsvinner det et annet sted, men det er ikke like lett å forstå for alle. Og, jeg regner med at du daglig jobber med integrering av utlendinger i Norge, og har gode resultater når det gjelder å få imigranter fra den 3. verden i jobb i norge. Akkurat dette har jeg: Det finnes lønnsomme flyktninger om du tenker på dem som investering. Har du forstått hvor vanvittig vanskelig det er å få asyl i Norge, og vi er faktisk en av de strengeste landene i Europa på det. Nedenfor ser du tabellen over medianinntekten til ulike folkegrupper i Norge. Se på tallene fra Sri Lanka og Vietnam, da disse fikk opphold som flyktninger i Norge. Norskfødte barn med innvandrereforeldre fra Sri Lanka og Vietnam tjener henholdsvis 9 % og 6 % mer enn etniske norske på deres alder. Dette kan tolkes som at de betaler mer skatt enn etniske norske på deres alder og dermed bidrar positvt til velferdstaten Norge. Om du ser på tallene så viser det tydelig at det er ikke utenforskap og manglende integrering. Tallene fra politiet viser også at disse to folkgruppene begår lite eller ingen kriminialitet sammenlignet resten av befolkningen - kanskje fordi de er interessert å jobbe istedet. Endret 27. august 2021 av Visum 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå