Gå til innhold

Dere som ikke har venner, sjelden er sosial, hva bruker dere tiden på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en tråd her om hvorvidt folk hadde mange venner, og om hvor ofte de var sosial, og det var mange som svarte at de sjelden var sosial både frivillig og ufrivillig. Og da lurer jeg bare på hva dere bruker all tiden til? 

Jeg bruker litt for mye tid på insta og tiktok, men så er jeg også veldig sosial, og vet liksom ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg ikke var sosial de fleste dagene i uka. Har ikke introvert venner heller som jeg kan spør. Det er ikke dømming eller noe, tenker heller mer at jeg kanskje er litt vel avhengig av folk, blir rastløs og greier ikke helt å være alene. 

Anonymkode: 86b44...20f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett mye tv/netflix, internett og bøker.

Anonymkode: 04db1...5f9

• Liker 18
Skrevet

Alltids noe å gjøre av typen husarbeid, gjøre rent, rydde, klesvask, innkjøp, matlaging, vanne potteplanter, reparere ting etc.

Og så liker jeg å gå tur, lese, sy, henge litt på internett, se film eller serier, høre på musikk.

Anonymkode: 528d2...d2d

• Liker 17
Skrevet

TV, film, bøker og spilling. 

Anonymkode: 7e563...019

• Liker 5
Skrevet

Trener, jobber, studerer, pleier meg selv, leser bøker, eksperimenterer med mat, gjør husarbeid, shopper, ser film, går tur. Jeg går egentlig aldri tom for ting å gjøre.

Skrevet

Jeg har to små barn og tiden flyr. Jeg har rett og slett problemer med å finne tid til venner og sosiale ting i tillegg...

Anonymkode: a8545...216

• Liker 15
Skrevet

Har tre barn som jeg bruker tiden min på, masse husarbeid og jobber 100%. Så får jo dagene til å gå uansett. Men er ufrivillig venneløs, skulle ønske jeg kunne henge med venner også. 

Anonymkode: 5191e...32f

• Liker 10
Skrevet

Jobber 100%, er sosial på jobb så føler at jeg får den delen på jobb, strikker og ser på serier. Prøver å ikke vær så mye inne på insta,Facebook osv. 

Anonymkode: d21ea...5db

• Liker 6
Skrevet

Jeg er mye med sønnen min og familien. 😊 nå er jeg alenemor og sønnen min krever mye av fritiden min. 

Anonymkode: f8a0e...615

• Liker 1
Skrevet

Er mye på nett (inkludert KG), strikker, går turer, ser TV, skriver... Siden jeg er i full jobb så må det også gjøres litt husarbeid innimellom. 

• Liker 1
Gjest Linny111
Skrevet

Trener, jobber, reiser, hund, gamer, leser, ser på TV, rydder, lager mat. Det er alltid massevis å gjøre om man trives i eget selskap.

Skrevet

Studier, trening, tur i skog og mark med hunden, roadtrips (elsker å kjøre bil, sorry MDG), vedlikehold i leiligheten (alltids noe som må repareres eller males). Har også en liten youtube-kanal så det går litt tid til filming og redigering etc.

Anonymkode: 02ac1...484

Skrevet

Har noen nære venner jeg treffer i blant, men som introvert liker og trenger jeg alenetid for å lade batteriene. Nicket mitt beskriver noe av det jeg driver med, er glad i friluftsliv og fiske. Er også en del på YouTube, leser bøker, ser TV, hører på musikk.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2021 den 17.23):

Leste en tråd her om hvorvidt folk hadde mange venner, og om hvor ofte de var sosial, og det var mange som svarte at de sjelden var sosial både frivillig og ufrivillig. Og da lurer jeg bare på hva dere bruker all tiden til? 

Jeg bruker litt for mye tid på insta og tiktok, men så er jeg også veldig sosial, og vet liksom ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg ikke var sosial de fleste dagene i uka. Har ikke introvert venner heller som jeg kan spør. Det er ikke dømming eller noe, tenker heller mer at jeg kanskje er litt vel avhengig av folk, blir rastløs og greier ikke helt å være alene. 

Anonymkode: 86b44...20f

Hjemme fra Jobb i 1700 tiden. Lage middag, spise middag, lekser med ungene.

så er det en liten time til kveldsmat, badet og legging av unger. 

Da har det blitt kvelden. Da drar jeg ofte på trening, hjem, dusje og legger meg.

Det er ikke tid til å være sosial uten at det går på bekostning av ting jeg prioriterer høyere.

Er sosial 1-2 ganger pr mnd utenom jobb og familie.

• Liker 3
Skrevet

Har en veldig sosial jobb (personlig trener og coach) så når jeg er ferdig på jobb frister det mer med egentid enn å være sosial. Trener selv (blir fort litt sosialt det også ettersom jeg kjenner de fleste på senteret så d sjelden er en økt uten noe prat), går en tur, leser, spiller Nintendo.  Har samboer så treffer jo han hver dag. Sosialt blir sporadisk, gjerne en helg jeg ikke jobber, en tur eller kafebesøk. Men langvarige besøk uten noe å gjøre blir jeg frustrert og utmattet av. Sannsynligvis en kombinasjon av at jeg er ganske introvert (utenfor jobb) og også ADHD som gjør at jeg kan miste fokus/interesse dersom jeg er sliten eller aktuelt tema og situasjon ikke interesserer meg nok til at jeg klarer engasjere meg

Skrevet

Husarbeid, matlaging, gaming, tv-serier/filmer, kryssord, bøker, håndarbeid, mye turer i skogen - aller helst med hengekøye og bli ute et par dager om gangen, fisker, har alltid hatt dyr som har tatt mye av min tid (akkurat nå er jeg dessverre helt uten dyr, men forhåpentligvis finner jeg meg den rette hunden snart), har en mann som jeg finner på ting med - enten sitter og skravler, spiller sammen (pc eller brettspill), bilturer, drar til hans familiehytte. 
Føler egentlig at jeg har nok å finne på til at jeg ikke føler meg ensom

Skrevet

Jeg går mye turer med hunden siden det er kjekk tidsfordriv. Og er på kvinneguiden. Er også på Facebook eller ser på serier på Netflix.🙂 Ønsker jeg hadde hatt venner.

Skrevet

2 små barn, husarbeid, kjæledyr, hobby jeg og mannen har sammen, deltidsstudier på nett, fulltidsjobb, hage, tantebarn. Tiden strekker ikke til som det er - håper vi blir venner med barnas foreldre når de blir eldre så vi kan gjøre ting sammen i helger (grilling, strand etc).

Anonymkode: 9f6ba...fac

Skrevet

Har en del venner, men de fleste bor i hjem kommunen min. De få jeg har her treffer jeg alt fra en gang i mnd, til kanskje 3 ganger i året. Hvorfor? Jo fordi vi sliter med å få ting til å passe samtidig. Med jobb, og barn så er det ikke alltid like lett at det klaffer.

Hva jeg bruker tiden på? Familien først og fremst. Deretter husarbeid, leser bøker, ser film/tv, Internett, besøke familie. Jeg synes det er ganske hyggelig hjemme stort sett. Dagene går fort når man har en liten en. 

Skrevet

Håndarbeid, trener barn, lagleder, klassekontakt, kjører barn til trening/kamp 4-5 dager i uken, hjelper barn med lekser, leser bøker, facebook/insta, baker med barna og såklart jobb, pendling, matlaging og husarbeid,  Eneste Tv jeg ser er fotball og håndball.  Min sosiale omgang er på barns kamper og treninger.   Kan være litt fredags og lørdagskvelder jeg kunne tenkt meg å være litt mer sosialt med et klass vin og bare skravle, men siden vi flyttet langt til nytt sted pga jobb har jeg ikke fått nye venner og naboene er ikke i samme alder, men det er også deilig å slippe å være fyllesyk. (Jeg drikker aldri om jeg bare er hjemme)

Anonymkode: a0998...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...