AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Jeg jobber som prosjektleder og har stort sett endel overtid hver uke (40-50t i mnd) og er litt lei av å følge med på timene.. Jeg har fått tilbud om innbakt overtid i stede, uten at jeg egentlig helt vet tallene. Ulempa er jo at jeg noen måneder jobber mye mer og ikke får noe igjen for det, fordelen er at jeg noen måneder jobber litt mindre samt at jeg slipper styret med å føre disse overtidstimene. Anonymkode: 49ac1...bc2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Som oftest er det en god deal for arbeidsgiver. Ikke for arbeidstaker. Anonymkode: 59d38...588 9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Som oftest er det en god deal for arbeidsgiver. Ikke for arbeidstaker. Anonymkode: 59d38...588 Joda. Men jeg har jobbet ganske kronisk like mange overtidstimer hvert år. Om økningen i lønn tilsvarer det jeg har hatt i overtid taper jeg vel ikke på det? Anonymkode: 49ac1...bc2
nordlending Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Joda. Men jeg har jobbet ganske kronisk like mange overtidstimer hvert år. Om økningen i lønn tilsvarer det jeg har hatt i overtid taper jeg vel ikke på det? Anonymkode: 49ac1...bc2 Er det en mulighet for at du plutselig blir pålagt mye mer enn tidligere? Kanskje vanskeligere å si fra seg ekstrajobb om det er innbakt. 2
Blomsterpotta Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 En jeg kjenner inngikk en sånn avtale med arbeidsgiver. Det ble brått slutt på det igjen for arb.giver prøvde å utnytte dette Max. Arb.giver klarte hele tiden å finne ting som «ikke tar så lang tid», men det gjorde det såvisst. Ente med mye mer overtid og arb.giver tjente på det. Dette ble avsluttet etter ca 3 mnd og han fikk betalt for all overtid igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 Still deg dette spørsmålet: hva slags insentiver har din arbeidsgiver for å tilby deg dette? Anonymkode: 1f1b5...45f 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 Dårligere med innbakt tidligere. Ender fort opp med at det da blir mye mer overtid, siden arbeidsgiver ikke trenger å betale noe mer enn det som blir bakt inn. Skal man gjøre det, så bør man i det minste ha en grense på antall timer som skal inngå i den innbakte overtiden. Anonymkode: 164bd...860 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Still deg dette spørsmålet: hva slags insentiver har din arbeidsgiver for å tilby deg dette? Anonymkode: 1f1b5...45f Det er faktisk jeg som har etterspurt det, jeg synes det er behagelig å jobbe 40-50 timer uten å måtte følge med på tidene. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dårligere med innbakt tidligere. Ender fort opp med at det da blir mye mer overtid, siden arbeidsgiver ikke trenger å betale noe mer enn det som blir bakt inn. Skal man gjøre det, så bør man i det minste ha en grense på antall timer som skal inngå i den innbakte overtiden. Anonymkode: 164bd...860 Maks antall timer var ikke dumt 🙂 Anonymkode: 49ac1...bc2
smilo Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 Det er ikke lov å ha innbakt overtid om du ikke har enn særlig uavhengig stilling der du jobber totalt uavhengig av alle andre. Du har krav på å få utbetalt overtidstillegg på alt du jobber mer enn 40 t/u I tillegg er det regler for hvor mye overtid du kan jobbe uten at du kommer over reglene til arbeidstilsynet. Det kan være at din arbeidsgiver har søkt om utvidet overtidsbruk, men dette er ikke alle. Sjekk dette opp mot din arbeidsplass og les AML om overtid 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #10 Skrevet 27. august 2021 19 minutter siden, smilo said: Det er ikke lov å ha innbakt overtid om du ikke har enn særlig uavhengig stilling der du jobber totalt uavhengig av alle andre. Du har krav på å få utbetalt overtidstillegg på alt du jobber mer enn 40 t/u I tillegg er det regler for hvor mye overtid du kan jobbe uten at du kommer over reglene til arbeidstilsynet. Det kan være at din arbeidsgiver har søkt om utvidet overtidsbruk, men dette er ikke alle. Sjekk dette opp mot din arbeidsplass og les AML om overtid Det vet jeg hun har søkt om 🙂 jeg har nok noe som går under særlig uavhengig vil jeg tro. Takk for info! Anonymkode: 49ac1...bc2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #11 Skrevet 27. august 2021 Kan du styre oversiden selv eller pålegger arbeidsgiver? Anonymkode: c7e54...460
Brunello Skrevet 27. august 2021 #12 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg jobber som prosjektleder og har stort sett endel overtid hver uke (40-50t i mnd) og er litt lei av å følge med på timene.. Jeg har fått tilbud om innbakt overtid i stede, uten at jeg egentlig helt vet tallene. Ulempa er jo at jeg noen måneder jobber mye mer og ikke får noe igjen for det, fordelen er at jeg noen måneder jobber litt mindre samt at jeg slipper styret med å føre disse overtidstimene. Anonymkode: 49ac1...bc2 Dersom du jobber 40-50 overtidstimer hver måned er det ulovlig mye.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #13 Skrevet 27. august 2021 50 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du styre oversiden selv eller pålegger arbeidsgiver? Anonymkode: c7e54...460 Styrer helt selv, aldri jobbet en pålagt time noen gang. 46 minutter siden, Brunello said: Dersom du jobber 40-50 overtidstimer hver måned er det ulovlig mye. Neida, det er det ikke. Anonymkode: 49ac1...bc2
Duff Skrevet 27. august 2021 #14 Skrevet 27. august 2021 Brunello skrev (49 minutter siden): Dersom du jobber 40-50 overtidstimer hver måned er det ulovlig mye. Kommer an på hva jobben består i.
Brunello Skrevet 27. august 2021 #15 Skrevet 27. august 2021 Duff skrev (1 time siden): Kommer an på hva jobben består i. Nesten ingen har slik jobb at den er så selvstendig at du kan jobbe når du vil og hvor mye du vil. I praksis er de aller fleste ansatte, og skal da jobbe i henhold til aml bestemmelser. 1
Duff Skrevet 27. august 2021 #16 Skrevet 27. august 2021 Brunello skrev (21 minutter siden): Nesten ingen har slik jobb at den er så selvstendig at du kan jobbe når du vil og hvor mye du vil. I praksis er de aller fleste ansatte, og skal da jobbe i henhold til aml bestemmelser. Min mann har en slik jobb men det er få som er klar over at hans yrkesgruppe har innbakt overtid.
Brunello Skrevet 27. august 2021 #17 Skrevet 27. august 2021 Duff skrev (2 timer siden): Min mann har en slik jobb men det er få som er klar over at hans yrkesgruppe har innbakt overtid. Det er mange som har innbakt overtid som ikke kvalifiserer til å ha det etter aml. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå