Lilylune Skrevet 27. august 2021 #1 Del Skrevet 27. august 2021 Har hørt denne og lignende kommenterer for hvorfor noen ikke vil ta vaksinen. Jeg respekterer at folk har andre meninger og ikke vil ta den, men lurer litt på hva som får folk til å tenke slik? Sannsynligheten for å bli alvorlig syk er jo så klart liten om man er ung, sunn og frisk, men det har da vært tilfeller av dødsfall i denne gruppen også. Og hvordan vet du egentlig hvordan ditt immunforsvar ville opptrådd hvis du ble utsatt for koronaviruset? er det noen her som tenker slik? Jeg er ikke ofte syk, men det ville ikke falt meg inn å tenke slik. En annen ting er jo inflammasjon som man kan få av covid. En tredje ting er jo at man vaksinerer seg jo ikke kun for egen del! Bare blitt litt frustrert da flere jeg vet om har brukt akkurat dette argumentet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 27. august 2021 #2 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Risikoen er jo at immunforsvaret ditt er litt FOR bra. Noen av de verste tilfellene av korona er vel når immunforsvaret overreagerer og du får en cytokine storm som slår ned alle organene dine. .https://www.breakthroughs.com/foundations-science/inside-cytokine-storm-when-your-immune-system-too-strong https://www.contagionlive.com/view/covid-19-cytokine-storm-is-different-from-other-respiratory-infections Endret 27. august 2021 av Mooza 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaimatadi Skrevet 27. august 2021 #3 Del Skrevet 27. august 2021 Nå får jo de fleste snart både corona OG vaksinen ser det ut til. Hva skal vi diskutere da 😂 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 27. august 2021 #4 Del Skrevet 27. august 2021 Jaimatadi skrev (55 minutter siden): Nå får jo de fleste snart både corona OG vaksinen ser det ut til. Hva skal vi diskutere da 😂 Lurer litt på det, det har jo vært snakk om at disse senskadene etter covidsmitte er noe man kan få selv om man ikke har vært veldig syk (hatt lite symptomer). Hvis man da kan bli smittet selv om man er vaksinert men at vaksinen gjør at man får lette symptomer, burde det da ikke likevel være risiko for disse beryktede senskadene? eller var det feil, at kun de med alvorlig covidsykdom får senskader? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 27. august 2021 #5 Del Skrevet 27. august 2021 Ryddet for antivaksinedebatt. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 27. august 2021 #6 Del Skrevet 27. august 2021 Det der er en ganske rar påstand ja. Skulle gjerne hatt superimmunforsvar selv, men jeg får greie meg med det jeg har. 😅 Så det er i hvert fall ikke min grunn til å takke nei for å si det sånn. Riktignok er jeg skeptisk til vaksinen, men jeg går ikke rundt og tror at jeg har et immunforsvar som overgår alle andres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 27. august 2021 #7 Del Skrevet 27. august 2021 rosemarin skrev (13 minutter siden): Lurer litt på det, det har jo vært snakk om at disse senskadene etter covidsmitte er noe man kan få selv om man ikke har vært veldig syk (hatt lite symptomer). Hvis man da kan bli smittet selv om man er vaksinert men at vaksinen gjør at man får lette symptomer, burde det da ikke likevel være risiko for disse beryktede senskadene? eller var det feil, at kun de med alvorlig covidsykdom får senskader? Godt spørsmål og det viser vel bare hvor forvirrende og selvmotsigende all informasjonen man får er. Ifølge forskere ved FHI er senskader IKKE vanlig. Noen har symptomer i lengre tid, men de går stort sett over etterhvert og det er vel da egentlig ikke snakk om skader. https://www.aftenposten.no/norge/i/eKAWQ9/norsk-studie-med-2-millioner-personer-de-fleste-faar-ikke-senvirkninge Det var en studie som hevdet at nesten alle koronasmittede fikk "senskader", men etter de første oppslagene har man ikke hørt så mye mer om den. Sannsynligvis en av de mange useriøse preprintene som har fått medieoppmerksomhet siden koronarabalderet startet. Dessverre ser det ut til at de fleste medier har lagt seg på Se og Hør-linja. Enhver sjokkerende nyhet blåses opp over hele første side. Et evt dementi, hvis det i det hele tatt kommer noe, er begravd under en annonse i mikroskrift på side 15. Mao, de færreste leser det og sjokkartikkelen er det som blir igjen i folks bevissthet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 27. august 2021 #8 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Enda en tulling skrev (6 minutter siden): Godt spørsmål og det viser vel bare hvor forvirrende og selvmotsigende all informasjonen man får er. Ifølge forskere ved FHI er senskader IKKE vanlig. Noen har symptomer i lengre tid, men de går stort sett over etterhvert og det er vel da egentlig ikke snakk om skader. https://www.aftenposten.no/norge/i/eKAWQ9/norsk-studie-med-2-millioner-personer-de-fleste-faar-ikke-senvirkninge Det var en studie som hevdet at nesten alle koronasmittede fikk "senskader", men etter de første oppslagene har man ikke hørt så mye mer om den. Sannsynligvis en av de mange useriøse preprintene som har fått medieoppmerksomhet siden koronarabalderet startet. Dessverre ser det ut til at de fleste medier har lagt seg på Se og Hør-linja. Enhver sjokkerende nyhet blåses opp over hele første side. Et evt dementi, hvis det i det hele tatt kommer noe, er begravd under en annonse i mikroskrift på side 15. Mao, de færreste leser det og sjokkartikkelen er det som blir igjen i folks bevissthet. En nå utestengt bruker delte bilder av skadet lungevevet forårsaket av korona side ved side av friskt lungevev, samt forklarte hva dette ville bety for vedkommende. Kort forklart, dette er ikke noe man ønsker og vil begrense livet framover. Hadde brukeren vært her nå kunne du fått en god forklaring på mekanismer og også hvilke andre organer som kan bli rammet. Det som blir omtalt som sjeldent blir allikevel et høyt antall om antallet smittede blir veldig stort. Endret 27. august 2021 av 2ro 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 27. august 2021 #9 Del Skrevet 27. august 2021 Lilylune skrev (7 timer siden): Har hørt denne og lignende kommenterer for hvorfor noen ikke vil ta vaksinen. Jeg respekterer at folk har andre meninger og ikke vil ta den, men lurer litt på hva som får folk til å tenke slik? Sannsynligheten for å bli alvorlig syk er jo så klart liten om man er ung, sunn og frisk, men det har da vært tilfeller av dødsfall i denne gruppen også. Og hvordan vet du egentlig hvordan ditt immunforsvar ville opptrådd hvis du ble utsatt for koronaviruset? er det noen her som tenker slik? Jeg er ikke ofte syk, men det ville ikke falt meg inn å tenke slik. En annen ting er jo inflammasjon som man kan få av covid. En tredje ting er jo at man vaksinerer seg jo ikke kun for egen del! Bare blitt litt frustrert da flere jeg vet om har brukt akkurat dette argumentet. Er jo dødsfall i den gruppen utenom korona også, sånn er livet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 28. august 2021 #10 Del Skrevet 28. august 2021 Enda en tulling skrev (10 timer siden): Godt spørsmål og det viser vel bare hvor forvirrende og selvmotsigende all informasjonen man får er. Ifølge forskere ved FHI er senskader IKKE vanlig. Noen har symptomer i lengre tid, men de går stort sett over etterhvert og det er vel da egentlig ikke snakk om skader. https://www.aftenposten.no/norge/i/eKAWQ9/norsk-studie-med-2-millioner-personer-de-fleste-faar-ikke-senvirkninge Det var en studie som hevdet at nesten alle koronasmittede fikk "senskader", men etter de første oppslagene har man ikke hørt så mye mer om den. Sannsynligvis en av de mange useriøse preprintene som har fått medieoppmerksomhet siden koronarabalderet startet. Dessverre ser det ut til at de fleste medier har lagt seg på Se og Hør-linja. Enhver sjokkerende nyhet blåses opp over hele første side. Et evt dementi, hvis det i det hele tatt kommer noe, er begravd under en annonse i mikroskrift på side 15. Mao, de færreste leser det og sjokkartikkelen er det som blir igjen i folks bevissthet. Ja jeg tenker jo at det uansett ikke stemmer at folk som ikke har vært veldig dårlig plutselig får senvirkninger av smitten. Men dette er jo som du sier mye ulik info om, og mange anekdotiske bevis. men det slo meg bare at hvis alle kommer til å få smitte selv med vaksiner, og det i følge ovennevnte logikk kan være dumt å få Smitten I kroppen uansett om man ikke får så mye symptomer Så er vi jo like langt. Men antagelig er det ikke slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaimatadi Skrevet 28. august 2021 #11 Del Skrevet 28. august 2021 rosemarin skrev (11 timer siden): Lurer litt på det, det har jo vært snakk om at disse senskadene etter covidsmitte er noe man kan få selv om man ikke har vært veldig syk (hatt lite symptomer). Hvis man da kan bli smittet selv om man er vaksinert men at vaksinen gjør at man får lette symptomer, burde det da ikke likevel være risiko for disse beryktede senskadene? eller var det feil, at kun de med alvorlig covidsykdom får senskader? Ja, det gjelder jo disse som er vaksinert først, så mildt smittet. Men også de som har hatt corona tidligere, og senere tatt vaksinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest parkeringsvakten Skrevet 28. august 2021 #12 Del Skrevet 28. august 2021 Immunforsvaret er da ikke en statisk greie som har en strek, der man enten er høyt oppe eller langt nede. Det er nok mer en graf der du kan ha høy stolpe (høy immunitet) mot enkelte sykdommer og lav stolpe mot andre sykdommer. Det er ikke sånn at du enten har bra immunforsvar eller dårlig (med mindre du har sykdom/ går på medisiner som demper det e.l). De fleste har litt ulik beskyttelse mot ulike typer sykdommer. Antar det kommer an på gener, hvilke sykdommer du har hatt før og lignende. Akkurat slik man har ulik risiko for å utvikle hjerteproblemer og diabetes. Antar jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisbethBerg Skrevet 28. august 2021 #13 Del Skrevet 28. august 2021 Enig i at det er et tåpelig argument, men det er jo et faktum at unge, friske mennesker har svært lav risiko for et alvorlig forløp av korona. Nå er vel ingen tall klare for risikoen ved vaksinen for samme gruppe, så tiden vil vise hvor smart det var å vaksinere absolutt alle, istedet for å gjøre som med feks influensa der bare risikogrupper og helsepersonell vaksineres. Jeg har selv tatt vaksinen, men som relativt ung, slank og frisk, ser jeg ikke helt poenget med at jeg skulle ta den. De sier jo også at man kan være smittebærer uansett også, så da faller enda et argument bort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 28. august 2021 #14 Del Skrevet 28. august 2021 Folk med en genvariant som gjør at de tåler hepatitt og kreft gir 4,3 ganger økt dødelighet av korona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 28. august 2021 #15 Del Skrevet 28. august 2021 Ryddet for antivaksinedebatt. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg