AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Og om du prøver tenke med en annen stemme så blir det helt rart? Jeg gjør ofte det og klarer da ikke slutte prøve tenke med den stemmen og prøver tenke tilbake til min stemme, men så blir det også rart og jeg må prøve å ikke tenke 😂 Anonymkode: 210a2...219 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Bare jeg som gjør dette? 😳 Anonymkode: 210a2...219 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 Ikke tenkt over det med stemmen, men man tenker også på sin egen dialekt! Jeg er oppvokst på Østlandet med trønderske foreldre. Snakket - og tenkte på trøndersk til et stykke utpå barneskolen. På grunn av mobbing for dialekten la jeg om og begynte å snakke østlending. Men begynte etterhvert å plages av at jeg tenkte på trøndersk, så måtte ha et skikkelig krafttak for å snu mine egne tanker fra en dialekt til en annen! Nå både snakker og tenker jeg på østlandsk, med min egen stemme! Anonymkode: 52da0...639 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke tenkt over det med stemmen, men man tenker også på sin egen dialekt! Jeg er oppvokst på Østlandet med trønderske foreldre. Snakket - og tenkte på trøndersk til et stykke utpå barneskolen. På grunn av mobbing for dialekten la jeg om og begynte å snakke østlending. Men begynte etterhvert å plages av at jeg tenkte på trøndersk, så måtte ha et skikkelig krafttak for å snu mine egne tanker fra en dialekt til en annen! Nå både snakker og tenker jeg på østlandsk, med min egen stemme! Anonymkode: 52da0...639 Wow! Det er helt sjukt 🙈🙈 endre tanke dialekt!! Det vet jeg faktisk ikke om jeg hadde klart 😅 ts Anonymkode: 210a2...219 1
Gjest Saph Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Det som er enda rarere er at det er mange som ikke har en tenkestemme i det hele tatt, men tenker i bilder.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 Ja, man gjør det. Men stemmen min er alltid mørkere når jeg tenker enn når jeg snakker pga. sosial angst som gjør meg ukomfortabel når jeg snakker med folk (bortsett fra når jeg har drukket alkohol, da blir stemmen vanlig). Har også endret dialekt når jeg tenker. Tenker på bokmål, og snakker ofte på bokmål. Snakker kun dialekt når jeg snakker med familie og folk der jeg kommer fra. Anonymkode: 46ed9...999 1
Gjest 10.54 Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 Ja, det har jeg tenkt mye på. Og hvilken lese-stemme jeg bruker når jeg leser andre språk, eller når jeg leser bøker som er beregnet på barn. Lesestemmen min når jeg leser det jeg skriver på KG samtidig som jeg skriver. Hvordan det er å tenke på ett språk, men snakke et annet. Kan ikke tenke for mye på dette, da blir jeg smårar.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 Har ingen stemme når jeg tenker Anonymkode: 1896c...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 Saph skrev (10 minutter siden): Det som er enda rarere er at det er mange som ikke har en tenkestemme i det hele tatt, men tenker i bilder. Oj! Det var jeg ikke klar over… måtte prøve litt selv nå, men jeg klarer ikke 🤣 ts Anonymkode: 210a2...219 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #10 Skrevet 27. august 2021 Har heldigvis ikke lyd på når jeg tenker. Anonymkode: 0bfe9...aef 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #11 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, man gjør det. Men stemmen min er alltid mørkere når jeg tenker enn når jeg snakker pga. sosial angst som gjør meg ukomfortabel når jeg snakker med folk (bortsett fra når jeg har drukket alkohol, da blir stemmen vanlig). Har også endret dialekt når jeg tenker. Tenker på bokmål, og snakker ofte på bokmål. Snakker kun dialekt når jeg snakker med familie og folk der jeg kommer fra. Anonymkode: 46ed9...999 Make sense 😅 har sosial angst selv, men jeg har en veldig lys stemme uansett 🤣 Det at folk med dialekt og blande det i tankene er heeelt merkelig for meg som kun har snakket bokmål 😂 men det er jo egentlig logisk det også! ts Anonymkode: 210a2...219 1
Gjest theTitanic Skrevet 27. august 2021 #12 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og om du prøver tenke med en annen stemme så blir det helt rart? Jeg gjør ofte det og klarer da ikke slutte prøve tenke med den stemmen og prøver tenke tilbake til min stemme, men så blir det også rart og jeg må prøve å ikke tenke 😂 Anonymkode: 210a2...219 Helt klart. Derfor liker jeg ikke lydbøker. Bildene man ser for seg blir helt anerledes når man hører en annen stemme.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #13 Skrevet 27. august 2021 10.54 skrev (5 minutter siden): Ja, det har jeg tenkt mye på. Og hvilken lese-stemme jeg bruker når jeg leser andre språk, eller når jeg leser bøker som er beregnet på barn. Lesestemmen min når jeg leser det jeg skriver på KG samtidig som jeg skriver. Hvordan det er å tenke på ett språk, men snakke et annet. Kan ikke tenke for mye på dette, da blir jeg smårar. Blir smårar selv 😂 godt det ikke bare er meg som har tenkt på dette! Det som også er merkelig, er når jeg tekster med venner, så endrer stemmen seg til vennen til stemme når jeg leser det de skriver 😂😂 ts Anonymkode: 210a2...219 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #14 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ingen stemme når jeg tenker Anonymkode: 1896c...f8b Hvordan tenker du da? 🤯 i bilder?? ts Anonymkode: 210a2...219 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #15 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har heldigvis ikke lyd på når jeg tenker. Anonymkode: 0bfe9...aef Hvordan tenker du da? 😯 ts Anonymkode: 210a2...219 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #16 Skrevet 27. august 2021 theTitanic skrev (2 minutter siden): Helt klart. Derfor liker jeg ikke lydbøker. Bildene man ser for seg blir helt anerledes når man hører en annen stemme. Jeg blir også helt sliten av lydbøker, siden jeg henger meg opp i stemmen 😂 har dysleksi og husker jeg fikk lese program på skolen. Med sånn dritt data stemme 😂 brukte det aldri ts Anonymkode: 210a2...219 1
Megplussto Skrevet 27. august 2021 #17 Skrevet 27. august 2021 Shit, dette har jeg aldri tenkt over. Jeg måtte virkelig konsentrere meg, og jeg kan ikke si at jeg hører at jeg har min egen stemme når jeg tenker..! Jeg tenker på bokmål, men klarer ikke plassere stemmen på en måte…! Hører virkelig nesten alle dere andre deres egen stemme tydelig når dere tenker?😶 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #18 Skrevet 27. august 2021 Samboeren min er fra et annet land så vi snakker engelsk hjemme, så jeg har begynt å tenke veldig mye på engelsk. Og noen ganger glemmer jeg å slå om, og snakker engelsk til nordmenn 😅 På apoteket her om dagen måtte jeg bare fullføre hele greia på engelsk for jeg ble redd for at den ansatte trodde jeg antok at hun ikke kunne norsk pga utenlandsk utseende. Heldigvis kun i kassa, og ikke noe med resept, for da hadde hun sett mitt ultranorske navn 😂 Sånn apropos sosial angst liksom Anonymkode: 0309a...22c 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #19 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan tenker du da? 🤯 i bilder?? ts Anonymkode: 210a2...219 Ja? Hva ellers? Sitter jo ikke og snakker med meg selv i hodet mitt? Skjønner ikke dette 😝 Anonymkode: 1896c...f8b 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #20 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Make sense 😅 har sosial angst selv, men jeg har en veldig lys stemme uansett 🤣 Det at folk med dialekt og blande det i tankene er heeelt merkelig for meg som kun har snakket bokmål 😂 men det er jo egentlig logisk det også! ts Anonymkode: 210a2...219 Jeg tror at dette med å endre dialekt både når man tenker og snakker, er på grunn av at man leser og skriver på bokmål. Alle i Norge gjør det, selv de som skriver på samisk, nynorsk og andre språk. I gamle dager skrev og leste folk oftere på dialekt. Anonymkode: 46ed9...999 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå