Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangsmor her. 

Min baby på 10 uker blir fullammet. Hun tar kun sutt når hun skal sove.  Vi slet litt med å introdusere sutt og landet på natursutten. På lørdag må jeg ut en liten stund (maks en time) og hun kan ikke bli med (hun skal være med pappaen sin). Er det for sent å prøve å gi henne flaske? Er det noen som har tips for flaskemating evt. hvilken flaske som passer best? Bør jeg kanskje bare avlyse avtalen? 

Anonymkode: c6492...900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bare skal være borte maks en time, går det jo helt fint uten melk for baby. Amme før du drar. Ellers er det bare å prøve seg frem med flaske, men det er ikke sikkert hun tar det med en gang (min eldste gjorde det, yngste tok aldri flaske). Men som sagt, for en time går det uansett fint. 

Anonymkode: 434d0...5bb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis du bare skal være borte maks en time, går det jo helt fint uten melk for baby. Amme før du drar. Ellers er det bare å prøve seg frem med flaske, men det er ikke sikkert hun tar det med en gang (min eldste gjorde det, yngste tok aldri flaske). Men som sagt, for en time går det uansett fint. 

Anonymkode: 434d0...5bb

Ts her: 

har ikke vært borte fra henne i det hele tatt på 10 uker. Kanskje en liten tur til vaskekjeller mens far er med henne. Gruer meg til den timen… 

Anonymkode: c6492...900

Skrevet

Det er sikkert ikke for sent å prøve flaske, bare å prøve det! :)

Vi begynte å pumpe og gi flaske innimellom med det fra ca 2 ukers alder med begge barna, nummer to er 8 uker nå, og det har vært helt uproblematisk :)

Vi bruker medela calma fordi den fulgte med pumpa, og funker fett.

Jeg er ute 1-3 timer av gangen flere ganger i uka og det veldig er veldig sjelden pappaen trenger å gi flaske mens jeg er borte, baby sover eller så koser de seg. Det er veldig fint med litt egentid alt, og kunne drive med hobby og trening :)

Og helt topp for pappaen å få tid med baby alene! Ikke avlys, det er fint å begynne å øve på dette nå hvis ikke du har vært borte fra baby ennå! 

Anonymkode: 1761a...7f5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...