Brud84 Skrevet 27. august 2021 #1 Del Skrevet 27. august 2021 Trenger noen innspill, og tanker om hva andre ville gjort i denne situasjonen: Min datter var på trening onsdag. I går kveld kom melding om at en på laget hadde testet positivt og hele laget ble satt i karantene frem til negativ hurtigtest i dag. De kunne ta hurtigtest på morgenen så gå på skolen. Jeg har valg å holde henne hjemme, selv om testen var negativ i dag. Hun må testes igjen på søndag, men er vistnok ute av karantene. Jeg skal på jobb i morgen og i bursdag og veldig usikker på hva jeg burde gjøre. Den testen som ble tatt i dag, er jo etter min mening meningsløs, da den er tatt for tidlig? Det står også på kommunen sine sider at fullvaksinerte nærkontakter ikke trenger å gå i karantene, men teste seg på dag 3 og 5. Så kan jeg gå på jobb og bursdag i morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robot Skrevet 27. august 2021 #2 Del Skrevet 27. august 2021 I følge regelverket er ikke du i karantene på noe vis, så ja, du kan gå på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 27. august 2021 #3 Del Skrevet 27. august 2021 Deilig når denne galskapen en gang tar slutt. Dersom ikke dette enorme apparatet overføres til den årlige influensaen da. Sikkert mange som ønsker å telle og registrere videre, til all meningsløshet er oppfylt. Jeg leser at enkelte mener at smittesporingen legger beslag på store ressurser. Jeg tolker det som et første forsiktige pip om at kanskje finnes det viktigere helseoppgaver som må løses. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 27. august 2021 #4 Del Skrevet 27. august 2021 Man er vanligvis smittsom i et par dager før man får symptomer. Spørsmålet blir derfor hva som er verst av å la være å gå og å risikere å smitte en masse mennesker du kjenner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud84 Skrevet 27. august 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 27. august 2021 17 minutter siden, robot said: I følge regelverket er ikke du i karantene på noe vis, så ja, du kan gå på jobb. Ja, det tenker i utgangsspunktet jeg også! men hvis datteren ble smittet på Onsdag, vil jo ikke testen slå ut før søndag-mandag, og da KAN jo jeg ha blitt smittet i mellomtiden, derfor blir jeg jo litt usikker, vil jo helst ikke smitte noen på jobb. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 27. august 2021 #6 Del Skrevet 27. august 2021 Ryddet for helseskadelige råd. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 27. august 2021 #7 Del Skrevet 27. august 2021 Brud84 skrev (6 timer siden): Ja, det tenker i utgangsspunktet jeg også! men hvis datteren ble smittet på Onsdag, vil jo ikke testen slå ut før søndag-mandag, og da KAN jo jeg ha blitt smittet i mellomtiden, derfor blir jeg jo litt usikker, vil jo helst ikke smitte noen på jobb. TS Jeg hadde droppet bursdagen, men tatt på meg munnbind og gått på jobb så lenge du er uten symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 27. august 2021 #8 Del Skrevet 27. august 2021 Ryddet for brudd på koronarommets regler. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 27. august 2021 #9 Del Skrevet 27. august 2021 Paramount skrev (7 timer siden): Deilig når denne galskapen en gang tar slutt. Dersom ikke dette enorme apparatet overføres til den årlige influensaen da. Sikkert mange som ønsker å telle og registrere videre, til all meningsløshet er oppfylt. Jeg leser at enkelte mener at smittesporingen legger beslag på store ressurser. Jeg tolker det som et første forsiktige pip om at kanskje finnes det viktigere helseoppgaver som må løses. Det skal du ikke se bort fra. Virker nesten slik.... https://www.regjeringen.no/contentassets/3ca51b41faba4b42a2e0092bb14b40d9/horingsnotat-20-08-21.pdf Sitat Helse- og omsorgsdepartementet foreslår i dette høringsnotatet at det gis adgang til å lagre prøvesvar for influensa (negative og positive) med tilhørende fødselsnummer i Meldingssystemet for smittsomme sykdommer (MSIS). Formålet er å kunne ha tilstrekkelig rutinemessig overvåkning av sykdommen over tid og beredskap mot sykdommen slik at det raskt kan iverksettes tiltak ved økning i sykdomstilfeller. Håndteringen av covid-19 pandemien har vist at en slik infrastruktur er viktig å ha på plass før en eventuell influensapandemi starter. Det er en risiko for et større utbrudd av influensa kommende vinter og derfor ønskelig at endringen trer i kraft så raskt som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg