Gå til innhold

Dra på hytta to dager etter 2.dose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca 2 døgn etter jeg har tatt 2. dosen av vaksinen er det meningen jeg skal på hytta med noen få andre og kose oss. Hvor lenge var dere dårlige etter 2.dose? Blir litt usikker på om det er for tidlig

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ingen som ble så dårlig. De fleste ble like dårlig som ved første, av de jeg har pratet med. En fikk diare første dagen/natten, men det kan selvsagt være helt tilfeldig. Jeg hadde personlig ikke vært bekymret.

Skrevet

Jeg ble dårlig etter dose 1 😅

Og om man blir dårlig er jo veldig individuelt, så ikke så enkelt å forutsi på noen som helst måte 😅

Skrevet

Her på jobben (folk i "alle" aldersgrupper) "raser" de fleste ned for telling som fluer dagen etter 2. dose nå om dagen, mange pigger godt til etter en paracett eller 2, og alle så langt jeg vet har vært helt fine igjen dagen etter der igjen :) 

Det samme gjaldt for meg selv.

Ergo vil jeg tro du er ganske sannsynlig good to go på hytte 2 dager etter vaksinen :) 

• Liker 3
Skrevet

Var bittelitt øm i armen og kjenner ingen som har blitt dårlige. Var ikke på trening, men kjørte meg en lang tur på MC... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke vært i stand til å reise noe sted dag 2 etter andre dose. 

Skrevet

Det går nok helt fint. Sønnen tok vaksinen kl 13, og kjørte ned til sørlandet kl 16... hadde en litt sløv dag der nede dagen etter, ellers ikke noe problem. Dette er så individuelt at ingen kan svare på det

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble ikke dårlig, bare veldig vondt i armen etter 2. dose. Men kjenner folk som ble litt dårlig samme dagen men våknet opp frisk igjen dagen etterpå, og noen som var syke 2-3 dager etter vaksinen. Kjenner også en som fikk en reaksjon etter noen dager. Så vanskelig å si noe om. Du må nesten bare kjenne hvordan du føler deg etter du har tatt vaksinen.

Skrevet

Andre dose å går, veldig vondt arm, leddsmerter og lett sykdomsfølelse i natt og mild hodepine nå (men jeg har diagnose med disse symptomene fra før, så ikke lett å skille). Hadde ikke hatt noen problemer med å reise på hyttetur i hvert fall 🙂

Skrevet

Gikk ned for telling med alle mulige febersymptomer, unntatt feber, ca 18 timer etter stikket. Var da skikkelig slapp og syk i ca 12 timer, og bare litt slapp og sliten det neste halvannet døgnet. 

Om det ikke er du som kjører, og det er rom for at du har behov for å kunne sove litt ekstra, så ville det gått fint med mine reaksjoner. 

Skrevet

Takk for svar! :) jeg fikk gangsperre i armen av den første og litt sliten dagen etter. Håper det går fint med denne

Skrevet

Etter andre dose var jeg skikkelig sjaber til ca halvannet døgn etter at den var satt.... Så for meg hadde to døgn holdt akkurat ;) 

Skrevet

Ikke dårlig i det hele tatt. Mindre støl i armen enn første gang også.

• Liker 1
Skrevet

Tok 2. dose på morgenen, hadde litt feberfølelse samme kveld, men var like fin morgenen etter.

Skrevet

Med unntak av en enkelt person er alle jeg kjenner friske igjen på ca ett døgn eller halvannet. Noen få har ikke hatt symptomer etter nr 2 i det hele tatt, men ganske mange ble trøtte, slappe og fikk litt feberfølelse. Jeg ville tatt sjansen på å si ja, i alle fall hvis det er mulig å melde avbud tett på avreise. 

Skrevet

Jeg fikk ikke vondt i armen en gang etter 1. dose. Etter 2. dose gikk jeg ned for telling etter 24 t og ble liggende med feber et døgn

Skrevet
Perleugla skrev (3 timer siden):

Ikke dårlig i det hele tatt. Mindre støl i armen enn første gang også.

Samme her.

Skrevet
DrueSmoothie skrev (8 timer siden):

Her på jobben (folk i "alle" aldersgrupper) "raser" de fleste ned for telling som fluer dagen etter 2. dose nå om dagen, mange pigger godt til etter en paracett eller 2, og alle så langt jeg vet har vært helt fine igjen dagen etter der igjen :) 

Det samme gjaldt for meg selv.

Ergo vil jeg tro du er ganske sannsynlig good to go på hytte 2 dager etter vaksinen :) 

Skjønner at noen blir dårlige, men lurer på om mange utnytter dette, og tar seg en fridag...

Skrevet
LastSummer skrev (På 27.8.2021 den 21.15):

Skjønner at noen blir dårlige, men lurer på om mange utnytter dette, og tar seg en fridag...

Ja det er nok alltids noen av de også. Men hos oss har de aller fleste vært på jobb, og hengt med hodet over en paracett eller 5 😄 Så man får anta at flertallet har god arbeidsmoral og kommer på jobb så sant man er i stand til det :)

Skrevet

De fleste går på jobb som vanlig dagen etter, så hvorfor skulle du ikke dra på tur?

• Opprett ny...