Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi jobber med oss selv og oss som par. 

Det siste året har han vært utro en gang, kort tid etterpå fridd til meg, så kort tid etter det igjen dumpet meg for at han ikke orker meg. Så har han angret seg, jobber med seg selv og jeg jobber med meg selv. 

Jeg sier til han at jeg trenger tid, jeg trenger at han er veldig tålmodig og nå kan jeg bare gi vennskap. Da mener han at jeg bør presse meg til å ha sex med han og presse meg til å ha nærhet med han utenom.

Jeg har sagt til han at nå er det slik eller ingenting. 

Dette fører til minst 3 krangler i uken.. hvordan håndtere dette?

Anonymkode: 98c7f...9e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dump fyren... 

Du skal ikke presse deg til å ha sex med han om du ikke vil, og kan du ikke gi mer enn vennskap, da bør dere kanskje ikke være sammen som kjærester heller

Anonymkode: d341a...1b3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi jobber med oss selv og oss som par. 

Det siste året har han vært utro en gang, kort tid etterpå fridd til meg, så kort tid etter det igjen dumpet meg for at han ikke orker meg. Så har han angret seg, jobber med seg selv og jeg jobber med meg selv. 

Jeg sier til han at jeg trenger tid, jeg trenger at han er veldig tålmodig og nå kan jeg bare gi vennskap. Da mener han at jeg bør presse meg til å ha sex med han og presse meg til å ha nærhet med han utenom.

Jeg har sagt til han at nå er det slik eller ingenting. 

Dette fører til minst 3 krangler i uken.. hvordan håndtere dette?

Anonymkode: 98c7f...9e1

Dette er klassiske situasjoner etter utroskap som gjør at det er så vanskelig å redde slike forhold. Om han ikke forstår at dette vil ta lang tid å reparere og bygge ny tillit ovenfor deg? Da er det ikke et prosjekt som er gjennomførbart. Det kan foregå over mange måneder og år. Du skal ikke la deg presse til noe som helst, det er han som har sveket deg, og tillit tar lang tid å bygge opp på nytt. I mange tilfeller går det bare ikke. Så må du en eller annen vei på denne tidslinjen ligge dette bak deg å satse, gi ny tillit og stole på han. Når dette er bestemmer du. Om ikke alt det jeg sier skjer? Da er forholdet mellom dere over for godt.

• Liker 2
Skrevet
Antiviruset skrev (2 minutter siden):

Da er det ikke et prosjekt som er gjennomførbart. Det kan foregå over mange måneder og år.

Det er selvfølgelig ingen hensikt å leve dårlig i mange år for kanskje å redde noe. Så enten må utroskap tilgis ganske kjapt, eller så er det bare å gi opp.

Anonymkode: 48aa7...8e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er selvfølgelig ingen hensikt å leve dårlig i mange år for kanskje å redde noe. Så enten må utroskap tilgis ganske kjapt, eller så er det bare å gi opp.

Tilgis ganske kjapt er bare tull! Dette tar tid og det sier alle psykologer også. Det å bryte ned tillit tar sekunder å gjøre, det tar år å bygge opp. Det gjelder ikke bare i samlivet med i alle relasjoner til andre mennesker. Den utro part har store deler av ansvaret for dette her. Så må det tilgis ja, og man må kunne stole på den andre igjen. Men ikke ganske kjapt! Dette er ting som alltid vil ta tid. Og om den utro ikke tar seg denne tiden? Da vil det aldri la seg gjennomføre, og da er han ikke så glad i sin partner som hxn gir utrykk for. Da er det mer at hxn de beklager at utroskapen ble avslørt.

• Liker 2
Skrevet
Antiviruset skrev (18 minutter siden):

Tilgis ganske kjapt er bare tull! Dette tar tid og det sier alle psykologer også. Det å bryte ned tillit tar sekunder å gjøre, det tar år å bygge opp. Det gjelder ikke bare i samlivet med i alle relasjoner til andre mennesker. Den utro part har store deler av ansvaret for dette her. Så må det tilgis ja, og man må kunne stole på den andre igjen. Men ikke ganske kjapt! Dette er ting som alltid vil ta tid. Og om den utro ikke tar seg denne tiden? Da vil det aldri la seg gjennomføre, og da er han ikke så glad i sin partner som hxn gir utrykk for. Da er det mer at hxn de beklager at utroskapen ble avslørt.

Du snakket om år i flertall.

Greit at det tar tid å komme seg videre i et forhold etter utroskap, men ingen som orker å bruke mange år av livet på å reparere noe som KANSKJE ikke kan repareres uansett. Man jobber intensivt med det noen måneder, og så fortsetter man eller splitter opp. 

Du kan skrive så mye du vil at noen trenger lenger tid, men du finner INGEN samlivsterapeuter som mener noe annet enn at man setter seg en rimelig tidsfrist for om forholdet kan fortsettes eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du snakket om år i flertall.

Greit at det tar tid å komme seg videre i et forhold etter utroskap, men ingen som orker å bruke mange år av livet på å reparere noe som KANSKJE ikke kan repareres uansett. Man jobber intensivt med det noen måneder, og så fortsetter man eller splitter opp. 

Du kan skrive så mye du vil at noen trenger lenger tid, men du finner INGEN samlivsterapeuter som mener noe annet enn at man setter seg en rimelig tidsfrist for om forholdet kan fortsettes eller ikke. 

Trenger det være noen fasit for hvordan folk gjør det da? Og hva legger du i å jobbe intensivt? Jeg vil tro det for noen er enklest å bare ta det rolig/ta en pause og så se hva som skjer. Å tvinge seg selv til å jobbe intensivt til og med en tidsfrist, kan da virkelig ikke være det som føles rett å gjøre for alle. 

Og TS, du skal ikke presse deg til sex og nærhet. Ta den tiden du trenger, og hvis du vil slå opp, vær så snill og ikke vær redd for å gjøre nettopp det. Han har vært meget egoistisk ved å være utro, nå er det din tur til å tenke på deg selv. Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. 

Anonymkode: 3dbfe...9cd

Skrevet

I et normalt forhold går ting gjerne litt opp og ned og i perioder er det å ha sex kanskje ikke så viktig for noen som for andre meni et forhold preget av utroskap og utrygghet blir det noe helt annet - det jeg likevel tenker du må komme til buns i er hvorfor du ikke vil ha sex og nærhet men ønsker beholde et forhold til noen du mener bør være en venn - og a over lang tid uten at dere beveger dere nærmere hverandre? 

Skrevet

Du skriver at du jobber med deg selv. Er det relatert til det at han slo opp fordi han ikke orket deg? Hvorfor orket han ikke deg? Er det oppførsel? Utseende? Er det det du jobber med?

Anonymkode: 5115f...4b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...