Gå til innhold

Hvorfor må den ene i forholdet være eldre enn den andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei som valgte en yngre mann (3 år yngre). Jeg ser at kvinner ofte skal ha en mann som er (mye) eldre enn henne.
Det virker som man ikke kan bli forelsket i eller være sammen med noen yngre eller på egen alder? 

Anonymkode: 468a6...2b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er i hodet ditt.

Og dette er et fullkomment eksempel på et ikke-problem.

Anonymkode: fd8ff...f6f

• Liker 8
Skrevet

Det er jo ganske uunngåelig. Sannsynligheten for å treffe på en som er født nøyaktig samtidig er ekstremt liten.

Anonymkode: 8fb39...93c

• Liker 13
Skrevet

Det er ganske uvanlig å treffe noen som er født akkurat samme dato og år som deg selv, så derfor er det vanligste at den ene er eldre enn den andre i parforhold. 

Anonymkode: da3cb...01d

• Liker 12
Skrevet

Vanskelig å finne noen som er nøyaktig like gammel da...😂 

Du er jo sammen med en som er yngre, altså er den ene i deres forhold eldre enn den andre i deres forhold også.

Anonymkode: c0023...f6a

• Liker 6
Skrevet

Det må man vel ikke!

Skrevet

Jeg har alltid vært sammen med menn på min egen alder. Har vel vært fire måneder forskjell på det meste. 

Anonymkode: 31df0...290

• Liker 1
Skrevet (endret)

Forhold der begge parter er jevngamle har mye større sjanse for å fungere. Synes det er rart når menn nekternå date kvinner som er 1 år eldre eller kvinner ikke har på 1 år yngre menn på tinder. Man modnes gjennom livet.

Endret av Majer
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er ei som valgte en yngre mann (3 år yngre). Jeg ser at kvinner ofte skal ha en mann som er (mye) eldre enn henne.
Det virker som man ikke kan bli forelsket i eller være sammen med noen yngre eller på egen alder? 

Anonymkode: 468a6...2b6

Mannen min er 3 år yngre enn meg.

Og tidligere kjærester har vært hhv 5 og 6 år yngre enn meg. Min første derimot, var 6 år eldre. 

Så i mine øyne må absolutt ikke mannen være eldre.

Han eldste ble feil etterhver da vi rett og slett var på forskjellige steder i livet (jeg i slutten av tenårene, han i midten av 20-årene), og yngste ble for ung etterhvert (han i tidlig 20-årene, jeg i slutten). 

Nåværende er helt perfekt, men vi er da begge i begynnelsen av 30-årene, og på noenlunde samme plass i livet. :)

Tror derimot det er helt anderledes når en er feks 40 og 50 år, da tror jeg ikke ti års forskjell spiller så mye rolle noen vei. Begge parter er kanskje ferdig med barn (eller ikke vil ha), begge parter er sannsynligvis i full jobb osv. 

Anonymkode: dcdac...a87

Skrevet

Jeg er mann, og eksakt 50% av datene mine har vært eldre enn meg og like mange yngre. Synes ikke det virker så fastlåst som enkelte vil ha det til.

Anonymkode: ef5a2...d5e

• Liker 3
Skrevet

"Hvorfor må...?"

Med spørsmålet ditt slår du fast at den ene må være eldre enn den andre i et parforhold, og du spør hvorfor. 

Men siden vi alle vet at det ikke er slik, og at det ikke finnes noen lov om aldersforskjell, blir jo spørsmålet ditt helt meningsløst. 

Anonymkode: 4aef1...d3b

• Liker 2
Skrevet

Min mann er 2 mnd eldre enn meg. Det har fungert helt fint i 11 år nå.

• Liker 1
Skrevet

Det er da ikke slik at det være sånn, men med mindre man er født på samme dag vil det jo være en uungåelig forskjell?

Jeg har stort sett vært sammen med noenlunde jevngamle menn, de har vært 1-3 år eldre enn meg. Nå dater jeg en som er 5 år yngre, men ingen av oss tenker over det i det hele tatt.

Skrevet

Jeg kunne ikke tenkt meg en eldre mann... jeg vil heller ha en yngre. Eller det er som oftest yngre jeg får best kjemi med. Jeg blir fort for barnslig for de eldre mannfolka har jeg funnet ut. Alt kommer an på mentalitet og kjemi.. alder har egentlig ikke så mye å si..men det mønstret jeg ser på meg selv er at jeg trives best med de litt yngre. 

Skrevet

Mannen min er en uke eldre enn meg.

Anonymkode: e587b...8b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...