Gå til innhold

Mennesker som blir likt av alle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei god venninne av meg er en typisk sosial og utadvendt person. Vi er i 30-årene men har kjent hverandre siden barnsben av. Uansett hvor hun går eller hvem hun møter, så blir hun alltid svært godt likt. Jeg har hørt folk si at hun er en person det "er lett å bli glad i". Selv er jeg svært takknemlig for å ha henne, da jeg selv er ganske innadvendt og sliter litt med sosial angst. Men ser jo at hun har denne evnen til å tiltrekke seg folk. Men det betyr jo ikke at livet hennes er perfekt, jeg vet om hennes fortrolige sider også. Men innimellom ser jeg mennesker som henne, som har denne karismaen og tiltrekningskraften. De får gjerne mange fordeler i livet for eksempel i forhold til jobb, dating etc.

Hva er det som gjør at noen mennesker har denne evnen til å bli likt og andre ikke? 

Anonymkode: 2739a...55d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må både være komfortabel og gibfolk en følelse av at de blir sett. En innadvendt person som er trygg på seg selv har egentlig de beste forutsetningene for å få det til.

• Liker 3
Skrevet

Husk at desse menneskene som blir likt av alle er ofte selvutslettende. Selvsagt ikke alle. Hvis jeg skal treffe en veninne blir det veldig ofte denne ene som jeg synes er behagelig å omgås. Noen andre er veldig konfronterende, tar oppgjør ang det meste. Jeg føler mer frykt enn glede og holder kontakten med slike på et minimum. De er morsomme og kunnskapsrike, men rett og slett for anstrengende🥴

Anonymkode: 0e1e7...5f6

• Liker 2
Skrevet

Vil tro det er fordi de eliminerer problemer og gjør overganger behagelige/bryr seg ikke om bagateller. Skal ikke hele tiden gjøre seg til emosjonelt. De er vel sosialt elegante? De har evnen til å få problemer til å bli litt mindre triste/mer overkommelige. Lite tvil i dem, antar ikke det verste/ikke katastrofementalitet på automatikk. 

Anonymkode: d5f5b...1a0

• Liker 8
Skrevet

Jeg har omsider kommet dit at jeg er høvelig fornøyd med at jeg er den jeg er. Men gud skal vite at jeg har kastet bort mange år på å bli likt. 

Jeg har spesielt to venninner som er av typen blir likt og digget av alle. De har alltid vært sånn. Jeg har vært misunnelig og jeg har prøvd å ta etter de og bli like godt likt som de. Men helt ærlig...det var et slit. 

De er sånne som lett kommer i prat med fremmede folk på bussen, eller på en konsert. For de spør om ting,(hvor mye er klokka, vet du om bussen stopper på x, hvor er du fra forresten) og jeg blir seriøst sliten av at de hele tiden er så oppsøkende. Som et resultat av det driver telefonen deres å plinger og ringer hele tiden, fordi alle vil ha tak i de. Jeg tenker for meg selv at jeg hadde blitt utrolig utslitt av et sånt liv. 

Og da går det helt greit å kun være meg selv. Hvorfor så opptatt av å bli likt  forresten?

Anonymkode: 4ece3...5a7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vil tro det er fordi de eliminerer problemer og gjør overganger behagelige/bryr seg ikke om bagateller. Skal ikke hele tiden gjøre seg til emosjonelt. De er vel sosialt elegante? De har evnen til å få problemer til å bli litt mindre triste/mer overkommelige. Lite tvil i dem, antar ikke det verste/ikke katastrofementalitet på automatikk. 

Anonymkode: d5f5b...1a0

For en utrolig god beskrivelse. Denne burde copy pastes hver gang noen på KG spør hvordan de kan bli bedre på relasjoner og vennskap. Spot on!

Anonymkode: f2d75...e2c

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en vel sånn person selv egentlig. 

Tror det er fordi jeg møter alle med samme respekt, er god på å lese og speile folk, og alltid tar alt i beste mening.

Er ikke nødvendigvis alltid konfliktsky heller - tar opp vanskelige ting og er ingen dørmatte - men er veldig bevisst på å gjøre det på en ålreit og spørrende (vs konfronterende) måte. Og er ekstremt god på å reparere relasjoner. 

Er på den annen side utslitt etter sosial omgang og er kun i stand til å lade alene eller til nød sammen med de aller nærmeste. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg er den type person som blir lett kjent med folk, og som er «populær» 

Jeg er meg selv, er hyggelig med folk, lytter mer enn jeg prater. Er positiv, ærlig og tar initiativ 

Anonymkode: 48cf6...c0b

Skrevet

Jeg har den evnen, men jeg har også en del folk som virkelig hater meg. 

Anonymkode: 41b13...008

• Liker 1
Skrevet

De sier ikke hva de mener og smiler hele tiden 

Anonymkode: 59fef...f06

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

De sier ikke hva de mener og smiler hele tiden 

Tull. Folk gjennomskuer sånt. 

• Liker 7
Skrevet
Hippogriff skrev (14 minutter siden):

Tull. Folk gjennomskuer sånt. 

Men det er jo ikke det tråden handler om. 
Min kollega som er godt likt av alle sier aldri hva hun mener, og på hvert spørsmål får du et pk svar, type kanskje/vi får se/det var sikkert ikke meninga (uansett hva det måtte gjelde), alt med smil. Jeg misliker det, men det er hun som er godt likt, og ikke de ærlige kollegaene 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo ikke det tråden handler om. 
Min kollega som er godt likt av alle sier aldri hva hun mener, og på hvert spørsmål får du et pk svar, type kanskje/vi får se/det var sikkert ikke meninga (uansett hva det måtte gjelde), alt med smil. Jeg misliker det, men det er hun som er godt likt, og ikke de ærlige kollegaene 

Så rart. Syns ikke folk det er vanskelig å vite hvor de har henne? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser noen ganger på slike som falske.  Fordi de aldri er uenige med noen og sjelden har sterke eller egne meninger om noe. 

Skrevet
Peonjenta skrev (4 timer siden):

Jeg ser noen ganger på slike som falske.  Fordi de aldri er uenige med noen og sjelden har sterke eller egne meninger om noe. 

Må vi ha meninger om alt da? Alt trenger ikke å diskuteres hele tiden. Noen av oss er også veldig flinke til å se begge sider av en sak 

Anonymkode: 85818...dbd

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror de som er godt likt ikke nødvendigvis ikke kan være uenige og si meningen sin, det er mere måten det blir gjort på og at de ikke  bli hørt for enhver pris. De er selektive med hva de orker og bruke negativitet på, samtidig tenker jeg at det er mennesker som smiler mye, er laid back, inkluderende, ikke deltar i nedskalling og baksnakking av andre. De irriterer seg ikke over bagateller og er generelt positive til livet. Det er stor forskjell fra å ikke tørre og si meningen sin, men for noen mennesker er det ikke så viktig å være den som har rett eller å stadig ytre sin mening om alt.

Anonymkode: f9310...a67

• Liker 5
Skrevet

Ikke nedskalling altså, men nedsnakking.

Anonymkode: f9310...a67

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...