AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Del Skrevet 27. august 2021 Hva er din erfaring? Gikk du ned i vekt? Anonymkode: eab7a...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Del Skrevet 27. august 2021 Aldri prøvd og har ingen ønsker om det. vil du ikke gå ned i vekt på en sunn måte, og heller gjøre en varig livsstilsendring? Jeg er utålmodig selv, men jeg vil gjerne at vektnedgangen skal være varig denne gangen, så da får jeg smøre meg med tålmodighet. Hvis du av helsemessige årsaker må bruke piller, ville jeg tatt dette med fastlegen. Anonymkode: f245b...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Del Skrevet 27. august 2021 Spiller det noen rolle om pillene er slanke? Runde funker vel like greit? Anonymkode: f02f8...9ef 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Del Skrevet 27. august 2021 Var en tråd om det her for litt siden. Mener det sto BMI på minst 33 for å få pillene utskrevet, men jeg kan huske feil. Det var en tråd om at det var tomt på alle lokale apoteker for dette medikamentet, og om noen visste hvor det var å få tak i. Anonymkode: 6e0aa...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #5 Del Skrevet 27. august 2021 aner ikke, men mulig du kan få ikke så slanke piller et sted? de store runde for eksempel.. Anonymkode: f9e19...a04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 27. august 2021 #6 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spiller det noen rolle om pillene er slanke? Runde funker vel like greit? Anonymkode: f02f8...9ef Noen av oss sliter med å svelge og slanke piller er da en fordel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #7 Del Skrevet 27. august 2021 Det finnes to/tre. Mysimba er tabletter, Saxenda er sprøyte. Ozempic er også en sprøyte, men den er egentlig for diabetikere. Har hørt at noen uten diabetes kan få det utskrevet. Jeg husker ikke BMI-kravene, bare at Mysimba krever BMI på 30 og over for å få det på hvit resept (da koster den ca. 1200 kroner). Jeg prøvde Mysimba og gikk ned i vekt, men bivirkningene var så ille at jeg måtte slutte. Anonymkode: f674c...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 27. august 2021 #8 Del Skrevet 27. august 2021 Dette er kravet for å få Saxenda og Mysimba på blå resept: Individuell refusjon for Saxenda®1 kan innvilges til pasienter med fedme (ICD-10: E66/ICPC-2: T82): • med KMI ≥ 35 og < 40 kg/m2 med tilleggslidelser som øker risikoen for alvorlig fedmerelatert sykdom eller • med KMI ≥ 40 kg/m2 Det stilles krav til tidligere behandling med Mysimba®. Prioriteringskriteriene er kun oppfylt dersom det er tungtveiende medisinske hensyn til at Mysimba® ikke kan benyttes. For at du skal få resept er kravet (men da betaler du hele kostnaden selv): med innledende kroppsmasseindeks (BMI/KMI) på ≥30 kg/m2 (fedme) eller ≥27-30 kg/m2 (overvekt) samt én eller flere vektrelaterte risikofaktorer (f.eks. diabetes type 2, dyslipidemi eller kontrollert hypertensjon). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #9 Del Skrevet 27. august 2021 1 hour ago, nomore82 said: Noen av oss sliter med å svelge og slanke piller er da en fordel. Enig der. Måtte ta noen svære piller da jeg hadde lungebetennelse som barn. I dag virker det som er mer vanlig med kapsler, som er mye slankere. Anonymkode: 1b84d...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 29. august 2021 #10 Del Skrevet 29. august 2021 Jeg syns ikke fokuset burde vært på bmi,men heller på pasientens avhengighet av sukker /mat. Samt sykehistorie. Det på overvekt som en sykdom. Jeg kunne svært gjerne tenkt meg den medisinen , men jeg ser ikke noe poeng i å spørre dersom regelverket skal være så firkantet. Det burde ikke vært sånn spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Del Skrevet 30. august 2021 Jon Are skrev (8 timer siden): Jeg syns ikke fokuset burde vært på bmi,men heller på pasientens avhengighet av sukker /mat. Samt sykehistorie. Det på overvekt som en sykdom. Jeg kunne svært gjerne tenkt meg den medisinen , men jeg ser ikke noe poeng i å spørre dersom regelverket skal være så firkantet. Det burde ikke vært sånn spør du meg. Men hva om vedkommende har en normal BMI, men en spiseforstyrrelse? Da bør man ikke få medisin som regulerer appetitt. Jeg mener grensen må settes et sted, og BMI på 27 med tilleggssykdommer og 30 uten er satt ganske lavt. Dersom du ikke har høy BMI så trenger du heller ikke medisinen, så hvorfor skulle du spørre om den da? Anonymkode: f674c...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå