Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne et diplomatisk svar til sjefen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på god vei til å skaffe meg en relevant deltidsjobb ved siden av studiene, men det innebærer å si opp min nåværende jobb. Det er en butikkjobb og jeg har jobbet der de siste 6 årene. I jobbintervjuet etterspurte de en referanse, og i mangel på andre alternativer spurte jeg min nåværende sjef. Jeg vet at dette er en veldig god referanse, og hun sendte nettopp en sms der hun sier at hun med glede stiller som referanse, men at hun håper at dette ikke medfører at jeg sier opp. 

Jeg kommer jo til å si opp dersom jeg får en annen jobb, men hvordan svarer jeg diplomatisk på dette? Jeg står helt fast, og vil jo helst ikke gjøre noe for å kludre til en god referanse.

Anonymkode: c419b...cd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville takket for at hun stiller som referanse og bare ignorert den siste kommentaren. Sannsynligvis er den bare ment som en kompliment og et tegn på at hun setter pris på deg, ikke som et reelt spørsmål hun forventer noen form for bekreftelse på. Folk skifter jobb stadig vekk, særlig studenter med deltidsjobb, og det er sjefen din fullt klar over, akkurat som hun vet hva det innebærer at du har vært på intervju og trenger en referanse.

• Liker 8
Skrevet

Takk! Da gjør jeg bare det. Nervene tar helt livet av meg her kjenner jeg :ler: 

Anonymkode: c419b...cd6

Skrevet

Om man ber noen om å være referanse betyr det at man ser etter ny jobb, så dette skjønner nok sjefen din. Hun legger vel heller inn en setning om at hun gjerne vil beholde deg. Du kan bare si at du ser etter noe som passer bedre med utdanningen din, og at du har hatt det veldig fint der du er. Det får du forståelse for. 

Anonymkode: 17f8a...ebe

Skrevet

Som sjef selv synes jeg den kommentaren var litt unødvendig. Tror det er en klønete måte å si hun setter pris på deg. 

Støtter forslaget over om ikke å respondere på den delen. 

Anonymkode: eaefd...b0b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...