Knoot Skrevet 1. september 2021 #21 Del Skrevet 1. september 2021 (endret) Hva ville moren din at du skulle gjort? Jeg tror enhver foreldre ville ønsket at deres barn skulle ha det best mulig etter deres bortgang. At en sørger en periode er jo greit, men livet går videre. Endret 1. september 2021 av Knoot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doktor Dyregod Skrevet 1. september 2021 #22 Del Skrevet 1. september 2021 Det er jo ingen fasit på dette. Alle sørger på forskjellige måter. Gjør det som føles rett for deg❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluedot Skrevet 1. september 2021 #23 Del Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (På 27.8.2021 den 10.56): Min mor gikk bort for 2 måneder tilbake. Det var tøff tid for meg den første måneden, men 2 måneden ble jeg litt mer våken. Og nå er jeg normal igjen, men kan plutselig tenke på moren min 1-2 gang i løpet av dagen. Altså minner. Hvis jeg ser noe som minner meg om henne. Ja det er ennå trist og grusomt for meg. men jeg har lyst til å farge håret mitt og starte med full face makeup igjen som jeg gjorde før dødsfallet. Stelle meg pen med fine klær. Og bli fresh igjen. For ikke å nevne har jeg akkuratt flyttet med min kjæreste for 4 måneder tilbake så jeg har også mye glede i hverdagen. Og det er kanskje der jeg føler meg sterk fra. men i min familie er det tabu. Man skal liksom ikke sminke seg masse de første månedene en dør. Man skal ikke farge håret og gå videre med livet. Man skal sørge hvertfall et år. Ellers baknskaker alle og sier hun bryr seg ikke hva hadde du tenkt om meg hvis du kjente meg? At hvis jeg farger håret og begynner å sminke meg igjen. Ville dere tenkt jeg ikke brydde meg om moren min? si ærlig mening. Anonymkode: 09aa6...b2a Kondolerer så mye. ❤️ Jeg hadde tenkt at det er veldig flott at du klarer å ta vare på deg selv og se bra ut midt opp i sorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #24 Del Skrevet 1. september 2021 On 8/29/2021 at 11:20 PM, AnonymBruker said: Hva slags kultur er dette? Anonymkode: c15a6...f5f Tipper jødisk. Anonymkode: 3a8cb...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #25 Del Skrevet 1. september 2021 Har aldri hørt om at man skal slutte å stelle seg selv i et år etter at noen nære har dødd. Jeg forstår nok ikke problemstillingen og jeg ville ikke tenkt noe over det om du brukte sminke eller ikke. Anonymkode: 7e105...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2021 #26 Del Skrevet 1. september 2021 Her er det vanskelig å gi råd. Min mening er at du gjør som du vil. Men det er vanskelig å leve i en kultur som har spesifikke forventninger til en bestemt adferd. Jeg har selv mistet en forelder etter lang tids sykdom. Den gangen var sørge perioden før døden, da dødsfallet kom var sorgen bearbeidet og livet gikk videre. Jeg mener at ingen skal fortelle andre hvordan de skal sørge - enten det gjelder å "ta seg sammen" eller "du sørger ikke ordentlig" eller "jeg føler sånn - hvorfor føler ikke du sånn". Kondolerer med tapet av din mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå