Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen sa ingenting, så skjønner jo at det ikke er fare på fære her, men lurer litt på hva andres erfaringer er? Jeg aner ikke om det er mye, lite eller passe i uke 25.

Anonymkode: 8db71...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått opp 4 kilo, er i uke 27. Legen min sier at dette er en fin oppgang. Skal sies at jeg er overvektig fra før. Vet ikke om 4 kilo ville vært litt lite dersom jeg var normalvektig. 

Anonymkode: 9982d...841

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen fasit på det tror jeg. Jeg gikk ikke opp ett gram før jeg nådde uke 20, og da var jeg gravid med tvillinger. Etter det kom kiloene som kastet på meg 😅 Gikk opp 20, men var 5 kg unna begynnervekt 4 dager etter fødsel. 

Med første husker jeg ikke når jeg la på meg hva men gikk 20 kg opp der også. Da satt kiloene fast I etterkant for å si det slik. Hadde kost meg litt for mye 🙈

Skrevet

Min erfaring er at de fleste kiloene kommer på slutten.  Du har ca 15 uker igjen, så tenker 5 kg til nå er innafor.

Jeg hadde ikke synlig mage i uke 25 med førstemann og også liten vektoppgang da (husker ikke eksakt). Endte vel opp ca 10 kg til slutt.

Anonymkode: eabf6...60c

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk opp 6 kg totalt hele svangerskapet, veide kanskje 58-59 kg før det... Fikk beskjed om at det var helt fint :)

Anonymkode: 91c2b...96b

• Liker 1
Skrevet

Det varierer nok veldig fra person til person når kiloene kommer. Ingen automatikk i at man legger på seg mest i siste tredjedel. 

Bildet er sakset fra nhi.no

ADED0B13-FAAA-4404-AFC9-74902E22115B.jpeg

Anonymkode: 9982d...841

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Legen sa ingenting, så skjønner jo at det ikke er fare på fære her, men lurer litt på hva andres erfaringer er? Jeg aner ikke om det er mye, lite eller passe i uke 25.

Det kommer helt an på. Mange legger lett på seg, andre ikke. Jeg legger ikke lett på meg i svangerskapene (går gjerne ned 3-5 kilo første trimester på grunn av oppkast), så har f.eks. lagt på meg 6 kilo til uke 32. 

Anonymkode: a23ba...ecf

• Liker 1
Skrevet

Er uke 34 nå, og har lagt på meg 6.5kg. Men nå har jeg "nok å ta i" fra før da..

Anonymkode: 2b8fd...675

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde at de fleste kg kom fra ca uke 25 hvor magen også vokste raskere. Så hadde gått opp 5 kg rundt da jeg også. Endte med 14 kg. Normalvektig. 

Anonymkode: 4fdaa...daf

Skrevet

Det er veldig varierende hva som er normalt. Om legen ikke uttrykker noe bekymring, så er nok vekten helt innenfor normalen. 

For egen del var jeg NED 5 kg rundt uke 25. Men da ble jeg også fulgt litt tett av lege fordi jeg slet med å få i meg og holde på mat. Så det er ikke spesielt normalt. 

Anonymkode: 44aef...891

• Liker 1
Skrevet

Er i uke 22, har gått opp ca 7-8kg. Har spist som en gris, da. Uten tvil. Forrige gang gikk jeg opp 11kg totalt. Var tilbake til startvekt innen 1-2uker. Denne gangen blir det nok større vektøkning.....

Anonymkode: 65733...f84

Skrevet

TS her. Jeg har gigamage allerede🙈 uke 25. Folk spør om jeg er rett før termin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

TS her. Jeg har gigamage allerede🙈 uke 25. Folk spør om jeg er rett før termin.

Det har ingenting med vekten din å gjøre..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det har ingenting med vekten din å gjøre..

Neida, bare fortalte det:)

Jeg veier 56 til å begynne med, så jeg er slank som utgangspunkt! Kan jo være jeg raaaaaser opp i vekt!

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Neida, bare fortalte det:)

Jeg veier 56 til å begynne med, så jeg er slank som utgangspunkt! Kan jo være jeg raaaaaser opp i vekt!

Så du lagde egentlig denne tråden for å snikskryte? Eller?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så du lagde egentlig denne tråden for å snikskryte? Eller?

Har du en dårlig dag? Hva i all verden har dette med selvskryt å gjøre? Har du ingen arenaer i livet du føler deg hørt og verdsatt i, slik at du bruker nettet anonymt for å få ut frustrasjon? 

Jeg er lei for det! Sender deg en god klem ❤️ Du er bra som du er❤️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du en dårlig dag? Hva i all verden har dette med selvskryt å gjøre? Har du ingen arenaer i livet du føler deg hørt og verdsatt i, slik at du bruker nettet anonymt for å få ut frustrasjon? 

Jeg er lei for det! Sender deg en god klem ❤️ Du er bra som du er❤️

Så ufattelig slemt sagt av deg. Husk at du ikke aner hvem som er på andre siden og at ord kan skade.

Anonymkode: ed86c...f94

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så ufattelig slemt sagt av deg. Husk at du ikke aner hvem som er på andre siden og at ord kan skade.

Anonymkode: ed86c...f94

Samme tenkte jeg da personen spør om jeg har laget tråden for selvskryt, når jeg spør hva som er normalt å gå opp i velt rundt uke 25.

Om man er såpass ufin på nett, er det som regel da man ikke får gehør i livet generelt, og derfor går på nett å slenger drit. 

Man får som man sår, og selv om sannheten svir, er det greit man får beskjed når man starter opp slikt selv! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Samme tenkte jeg da personen spør om jeg har laget tråden for selvskryt, når jeg spør hva som er normalt å gå opp i velt rundt uke 25.

Om man er såpass ufin på nett, er det som regel da man ikke får gehør i livet generelt, og derfor går på nett å slenger drit. 

Man får som man sår, og selv om sannheten svir, er det greit man får beskjed når man starter opp slikt selv! 

Det var jo åpenbart at du ikke fikk reaksjonen du ville ha fra verken lege eller her, om at «oi så lite du har lagt på deg!», så du måtte begynne å skrive hvor mye du veier isteden😉 

• Liker 2
Skrevet

5 kg på 25 uker er vel lite? Men det er jo ikke skadelig eller usunt. 

Startvekt 56 kg. La på meg 20 kg før uke 30. Etter uke 30 har vekten nesten stått stille. Uke 35 nå. 

Anonymkode: 8e285...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...