AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Jeg har vært vikar på en og samme arbeidsplass siden januar, på ekstrahjelpkontrakt, men jobbet fulle uker og dager + overtid. Har en del fravær siden jeg har barn i barnehage og det har vært pandemi, og jeg har i tillegg fått ryggproblemer. 5 (over 3 perioder) omsorgsdager og 8 egenmeldingsdager (over 4 perioder) totalt benyttet. Nå er jeg 50% sykemeldt på grunn av ryggen, og nå vil de ikke gi meg mer enn 1 mnds kontrakter om gangen og begrunner det med fraværet mitt. Jeg syns det er rart at det aldri har blitt tatt opp tidligere, før denne sykemeldinger kom og jeg måtte etterlyse ny kontrakt. Forrige gikk ut 31. juli, og jeg fikk ny i dag. Som bare går ut august mnd, uten forvarsel før jeg måtte purre nok en gang. Har de lov til dette?? De har behov for meg, stort også, grunnet en annen full sykemelding, og siden det er en fysisk krevende arbeidsplass er det mye utskifting av personale. Høyt(!) vikarbruk. Anonymkode: 5addc...7fe
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 De kan gi deg så lang eller kort kontrakt de vil. Er du smart ser du deg om etter nytt arbeidssted, da det er tydelig at du ikke får noe mer en en måneds forutsigbarhet. Anonymkode: 30541...230 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 Dette kan man takke Høyre for, som gjorde det lettere for arbplasser å gi midlertidige kontrakter Anonymkode: 90bc2...c28 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 Ni fravær på under åtte måneder er mye. Og nå i tilegg 50% sykemeldt. Skjønner arbeidsplassen din, selv hadde jeg ikke fornyet en mnd engang. Anonymkode: 21625...39f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Finn en annen jobb som ikke er som en slavejobb. Har selv ødelagt meg i en slik jobb for luselønn. Det er ikke verdt det. Anonymkode: 80b34...708
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 Ja, de har lov til dette. Det er dessverre slik at om man har høyt fravær som vikar, vil de nok bytte deg ut så fort de har mulighet til det. Om de ville hatt deg der, ville de iallfall tilbudt deg en kontrakt et halvt år frem i tid. Du skriver at de har et stort behov for deg, men du er jo ikke uerstattelig på arbeidsplassen. Hadde jeg vært deg, ville jeg lett etter noe annet, så du slipper det stresset om du har arbeid og inntekt neste måned. Anonymkode: 1f553...898
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ni fravær på under åtte måneder er mye. Og nå i tilegg 50% sykemeldt. Skjønner arbeidsplassen din, selv hadde jeg ikke fornyet en mnd engang. Anonymkode: 21625...39f Under en pandemi hvor man skal holde seg hjemme når forkjølet, og i en jobb med løft og bæring på opptil 25kg x50 om dagen, dytting/trilling av 100kg ++ masse, konstant stående og gående, med underbemanning og elendig planlegging av vaktplaner slik at det blir overtid på enkelte hver dag? Det er som nevnt over en slavejobb tilnærmet. Hadde det vært barnehage eller butikkjobb hadde jeg i utgangspunktet vært enig, sett bort fra pandemien. Anonymkode: 5addc...7fe
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, de har lov til dette. Det er dessverre slik at om man har høyt fravær som vikar, vil de nok bytte deg ut så fort de har mulighet til det. Om de ville hatt deg der, ville de iallfall tilbudt deg en kontrakt et halvt år frem i tid. Du skriver at de har et stort behov for deg, men du er jo ikke uerstattelig på arbeidsplassen. Hadde jeg vært deg, ville jeg lett etter noe annet, så du slipper det stresset om du har arbeid og inntekt neste måned. Anonymkode: 1f553...898 Det er så dumt for de, for jeg er i hovedsak en god og effektiv arbeidstaker som ikke klager på, og for øvrig gjerne jobber, overtid og helger ekstra. Men nei, jeg er ikke uerstattelig, men de viser liten evne til å opplære nye vikarer som har vært i min tid, så jeg er redd alt det skikkelige arbeidet nå faller på de to faste som er igjen. Som alt har mye å gjøre... Anonymkode: 5addc...7fe
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette kan man takke Høyre for, som gjorde det lettere for arbplasser å gi midlertidige kontrakter Anonymkode: 90bc2...c28 Jo takk, håper det blir rødt til høsten. Anonymkode: 5addc...7fe
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #10 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Under en pandemi hvor man skal holde seg hjemme når forkjølet, og i en jobb med løft og bæring på opptil 25kg x50 om dagen, dytting/trilling av 100kg ++ masse, konstant stående og gående, med underbemanning og elendig planlegging av vaktplaner slik at det blir overtid på enkelte hver dag? Det er som nevnt over en slavejobb tilnærmet. Hadde det vært barnehage eller butikkjobb hadde jeg i utgangspunktet vært enig, sett bort fra pandemien. Anonymkode: 5addc...7fe Uansett enormt mye fravær, selv til pandemi å være. Og takler du ikke det fysiske har du feil jobb, og bør finne en som passer kroppen din bedre æ. Anonymkode: 21625...39f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #11 Skrevet 27. august 2021 28 minutter siden, AnonymBruker said: Dette kan man takke Høyre for, som gjorde det lettere for arbplasser å gi midlertidige kontrakter Anonymkode: 90bc2...c28 Jeg har mista respekten for Høyre. Jeg har kun hatt midlertidige kontrakter i snart ti år, og istedenfor at det har blitt lettere å få forutsigbarhet har det blitt betydelig verre i det siste. Anonymkode: 5d462...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå