AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Typen min snakker ofte om at han vil ha barn. Jeg har sagt at jeg ikke ønsker å få ett barn før vi er forlovet, da jeg føler at når man forlover seg er dette såpass stort at man er sikker på at det er den personen man vil dele resten av livet med. Man har tenkt over forholdet og gir hverandre ett løfte. Føler i tillegg at å få ett barn er ett mye større «commitment» til hverandre, og at dette derfor ikke bør tenkes på før en eventuell forlovelse. Er det teit av meg å si dette? Anonymkode: b5437...0bb 2
CorvusCorax Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Forlovelse betyr ingenting. Ikke vanskeligere å bryte den enn et vanlig samboerskap. Du får kreve giftemål om du vil ha han rundt fingeren. Det er mer styrete å bryte ut av. 33
Leo Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 En forlovelse innebærer jo absolutt ingen forpliktelser i våre dager så jeg kan ikke helt forstå at akkurat det skal spille noen rolle 22
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 Det du ønsker er jo en forpliktelse før barn, dét synes jeg ikke er urimelig av deg i det hele tatt. Hvorfor ønsker du ikke giftermål framfor forlovelse? Anonymkode: 9ea72...6c1 23
Splittbinders Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Å ønske seg en eller annen langvarig forpliktelse før man får barn, er jo ikke teit sånn generelt. For noen er det viktig, for andre ikke viktig. Personlig syns jeg kanskje en forlovelse uansett er en langt mindre forpliktelse enn det å faktisk få dette barnet sammen, så sånn sett er det litt rart. Men det er min mening da. Mange ønsker jo å være gift før man får barn, og sånn må man jo få lov til. Men - siden du selv bruker ordet "kreve" så er kanskje akkurat DET litt teit. Det er jo typisk ikke en ting man krever, men noe man blir enige om i et forhold. Og forhåpentligvis finner et felles syn på. 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 Forstår deg godt 😆 samboeren og jeg ønsket oss også barn men jeg har alltid sagt at jeg må ha en ring i fingeren først. Han tok hinte og fryde i julaften foran hele familien hans i 2018. Vi har et barn nå men vi er enda ikke gift 😆 Anonymkode: c874a...5cd 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 CorvusCorax skrev (4 minutter siden): Forlovelse betyr ingenting. Ikke vanskeligere å bryte den enn et vanlig samboerskap. Du får kreve giftemål om du vil ha han rundt fingeren. Det er mer styrete å bryte ut av. En forlovelse (for meg) betyr at man tar forholdet meget seriøst og at man er sikker på at det er denne personen man vil være med. Ser ikke for meg at noen gidder å forlove seg med noen dersom de ikke er sikker på at dette er riktig. Men selvfølgelig betyr det jo ingenting sånn egentlig, men det er heller det å vise en forpliktelse da barn er en større forpliktelse enn å forlove seg. Anonymkode: b5437...0bb 1
Carrot Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 (endret) Nå er det gjerne slik at hverken forlovelse eller giftermål er en garanti for at han er mer eller mindre forpliktet enn om dere får barn sammen, enten stoler du på at det er deg han vil ha eller så gjør du ikke. edit: han tar deg ikke mer seriøst om du har en ring på fingeren... Det er en illusjon du har - så ja, det er urimelig å tro at det i seg selv endrer noe.. Endret 27. august 2021 av Carrot 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 Splittbinders skrev (1 minutt siden): Å ønske seg en eller annen langvarig forpliktelse før man får barn, er jo ikke teit sånn generelt. For noen er det viktig, for andre ikke viktig. Personlig syns jeg kanskje en forlovelse uansett er en langt mindre forpliktelse enn det å faktisk få dette barnet sammen, så sånn sett er det litt rart. Men det er min mening da. Mange ønsker jo å være gift før man får barn, og sånn må man jo få lov til. Men - siden du selv bruker ordet "kreve" så er kanskje akkurat DET litt teit. Det er jo typisk ikke en ting man krever, men noe man blir enige om i et forhold. Og forhåpentligvis finner et felles syn på. Ja jeg satt krever i hermetegn da jeg ikke krever det selvfølgelig, men har sagt at før vi får barn ønsker jeg at vi engang blir forlovet. Jeg er helt enig i at barn er en større forpliktelse, men slik jeg føler viser det at han ønsker å forlove seg en forpliktelse som er større enn ett «vanlig» forhold - og da er jeg mer trygg på å få barn med han. Vet ikke om det gav mening Anonymkode: b5437...0bb
Strange Doll Skrevet 27. august 2021 #10 Skrevet 27. august 2021 Om du først skal kreve noe før barn hadde jeg krevd giftemål. En forlovelse forplikter jo ikke til noe som helst utenom at man går med ring på fingeren. 11
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #11 Skrevet 27. august 2021 Jeg synes ikke det er teit, synes heller det er for lite. Jeg skal være gift før det er snakk om barn, det har jeg vært tydelig på. Man har ikke noe mer rettigheter som forlovet enn ikke. Anonymkode: 34c40...788 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #12 Skrevet 27. august 2021 Carrot skrev (2 minutter siden): Nå er det gjerne slik at hverken forlovelse eller giftermål er en garanti for at han er mer eller mindre forpliktet enn om dere får barn sammen, enten stoler du på at det er deg han vil ha eller så gjør du ikke. edit: han tar deg ikke mer seriøst om du har en ring på fingeren... Det er en illusjon du har - så ja, det er urimelig å tro at det i seg selv endrer noe.. Jeg stoler selvfølgelig på at han vil ha meg, om ikke hadde jeg ikke vært sammen med han. Og han tar meg svært seriøst, vi har det veldig fint sammen og alt som er. Men om du leser ovenfor ser du hvorfor jeg ønsker en forlovelse før barn, en forlovelse betyr jo selvfølgelig noe. Det betyr jo at man ser for seg resten av livet med denne personen, og har tenkt grundig over forholdet og vært så sikker at man ønsker å forlove seg. Men selvfølgelig har jo folk forskjellig mening. Han mener at det er for tidlig å snakke om forlovelse, men maser om at jeg skal gi han barn og at jeg må slutte på p piller. Jeg syns dette blir veldig spesielt da barn for meg er en større forpliktelse enn å forlove seg Anonymkode: b5437...0bb 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #13 Skrevet 27. august 2021 Strange Doll skrev (3 minutter siden): Om du først skal kreve noe før barn hadde jeg krevd giftemål. En forlovelse forplikter jo ikke til noe som helst utenom at man går med ring på fingeren. Jeg er ikke Ts. Sefølgelig gjør de det! Emosjonellet! så blir man tryggere på forholdet og partneren det å ha barn er en stor forpliktelse man har hele livet. Anonymkode: c874a...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #14 Skrevet 27. august 2021 CorvusCorax skrev (13 minutter siden): Forlovelse betyr ingenting. Ikke vanskeligere å bryte den enn et vanlig samboerskap. Du får kreve giftemål om du vil ha han rundt fingeren. Det er mer styrete å bryte ut av. Jeg gjør det ikke for å «sikre» at han ikke går fra meg. Om han noen gang ønsker å gå skal han få lov til det:-) Anonymkode: b5437...0bb
Splittbinders Skrevet 27. august 2021 #15 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg satt krever i hermetegn da jeg ikke krever det selvfølgelig, men har sagt at før vi får barn ønsker jeg at vi engang blir forlovet. Jeg er helt enig i at barn er en større forpliktelse, men slik jeg føler viser det at han ønsker å forlove seg en forpliktelse som er større enn ett «vanlig» forhold - og da er jeg mer trygg på å få barn med han. Vet ikke om det gav mening Anonymkode: b5437...0bb Joda det gav mening - jeg skjønner absolutt hva du mener. Vi ser litt ulikt på hva en forlovelse "betyr" tror jeg, rett og slett. For meg hadde det egentlig betydd nada. Det å velge å få et barn ville for meg på en mye større måte vist at han har en langtidsplan med forholdet. Jeg hadde på en måte ikke regnet med at en mann var klar for barn men samtidig ikke klar for en fremtid sammen. Og jeg skjønte at kreve ikke var helt bokstavelig altså 1
Rosatoast Skrevet 27. august 2021 #16 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Typen min snakker ofte om at han vil ha barn. Jeg har sagt at jeg ikke ønsker å få ett barn før vi er forlovet, da jeg føler at når man forlover seg er dette såpass stort at man er sikker på at det er den personen man vil dele resten av livet med. Man har tenkt over forholdet og gir hverandre ett løfte. Føler i tillegg at å få ett barn er ett mye større «commitment» til hverandre, og at dette derfor ikke bør tenkes på før en eventuell forlovelse. Er det teit av meg å si dette? Anonymkode: b5437...0bb Du høres veldig kontroversiell ut, forlovelse betyr ingenting lengre. Alle forlover seg i hytt og pine, uten noen større mening - folk er utro og forlover seg. You name it. Det som i større grad betyr noe, det er å gifte seg. Men hvis det er kriteriet ditt, så si det til han da. De har ikke noe med oss å gjøre. 4
Carrot Skrevet 27. august 2021 #17 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg stoler selvfølgelig på at han vil ha meg, om ikke hadde jeg ikke vært sammen med han. Og han tar meg svært seriøst, vi har det veldig fint sammen og alt som er. Men om du leser ovenfor ser du hvorfor jeg ønsker en forlovelse før barn, en forlovelse betyr jo selvfølgelig noe. Det betyr jo at man ser for seg resten av livet med denne personen, og har tenkt grundig over forholdet og vært så sikker at man ønsker å forlove seg. Men selvfølgelig har jo folk forskjellig mening. Han mener at det er for tidlig å snakke om forlovelse, men maser om at jeg skal gi han barn og at jeg må slutte på p piller. Jeg syns dette blir veldig spesielt da barn for meg er en større forpliktelse enn å forlove seg Anonymkode: b5437...0bb Barn betyr forpliktelse i langt større grad enn både forlovelse og ekteskap, barn betyr at man må forholde seg til og samarbeide med hverandre resten av livet, selv om barna vokser til, får egne barn osv er man på en måte knyttet til denne personen resten av livet. Å si at en forlovelse betyr noe når man setter det opp mot foreldrerollen blir litt urealistisk for min del, kanskje en smuke romantisk preget mer enn realistisk?
Rosatoast Skrevet 27. august 2021 #18 Skrevet 27. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han mener at det er for tidlig å snakke om forlovelse, men maser om at jeg skal gi han barn og at jeg må slutte på p piller. Jeg syns dette blir veldig spesielt da barn for meg er en større forpliktelse enn å forlove seg Anonymkode: b5437...0bb Han mener det ikke, tro meg. Hadde du blitt gravid nå hadde han nok backa ut? Han er ikke klar for forlovelse, men barn? Det er bare bullshit og noe han sier for å please deg det er derfor han ikke vil forlove seg. Han er ikke klar for noen av delene. Endret 27. august 2021 av Rosatoast 11
Rosatoast Skrevet 27. august 2021 #19 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er ikke Ts. Sefølgelig gjør de det! Emosjonellet! så blir man tryggere på forholdet og partneren det å ha barn er en stor forpliktelse man har hele livet. Anonymkode: c874a...5cd I det store og hele så er det giftemål som er en forpliktelse til å være sammen resten av livet. Det er ikke en forlovelse 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #20 Skrevet 27. august 2021 Rosatoast skrev (3 minutter siden): Han mener det ikke, tro meg. Hadde du blitt gravid nå hadde han nok backa ut? Han er ikke klar for forlovelse, men barn? Det er bare bullshit og noe han sier for å please deg det er derfor han ikke vil forlove seg. Han er ikke klar for noen av delene. Dette kan jeg med hånden på hjerte si at er tull. Jeg vet at han ønsker barn, og dersom jeg hadde blitt gravid hadde han blitt overlykkelig. Han ville blitt verdens beste far, og alltid satt barnet sitt først uansett om vi var sammen eller ikke. Dette er jeg 100% sikker på Anonymkode: b5437...0bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå