Gå til innhold

Ny dag igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25 år og er ung uføre. Grunnen er omsorgsviktig, vold og voldtekt. Som har ført til diagnosen PTSD langvarig. 

Jeg er tidligvis ferdig behandlet har gått på antidepressiva en stund tilbake + sovemedisiner. Jeg klarte meg fint uten en liten periode trodde jeg men nå går det nedover igjen og må starte opp på nytt, jeg hadde følgt meg litt bedre hvis jeg hadde gjort noe med vekten jeg følger meg så stygg. 

Jeg har lagt på meg masse er 153 cm høy og veide 54kg veier nå 83 kg. Jeg spiser lite om dagen nesten ingenting men når kvelden kommer så spiser jeg alt jeg finner, jeg følger meg så tom innvendig maten smaker ingenting.. Men jeg må bare fylle opp den tomheten. Jeg klarer bare ikke å slutte.. 

Jeg skal til legen men det er ikke før neste mnd. Jeg er redd for at legen ikke tar meg seriøst og sier at jeg skal lese meg opp på å gå ned i vekt på nettet og sende meg hjem igjen. :(

Noen som har hatt det slik og har noen gode råd? 

Anonymkode: 4fee7...c42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke samme historie som deg, men er 25 og veldig overvektig. 
Spiser/overspiser hvis jeg føler meg litt nedfor. 

Har du vært hos psykolog? Og evt ernæringsfysiolog?

Kanskje du bør få hjelp med følelsene av en psykolog ? Også, ta tak i maten etter det. 

Uansett, det jeg erfarer er at hvis jeg spiser for lite i løpet av dagen så skriker kroppen etter mat (gjerne usunn) på kvelden. 
Det beste er å sette sammen gode og næringsrike måltider på dagen, for å unngå denne fråtsingen på kvelden. Men det er min erfaring. 
Håper du får hjelp♥️ Klem

Anonymkode: 59b68...c76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...