Roci Skrevet 27. august 2021 #21 Del Skrevet 27. august 2021 tom1986 skrev (9 timer siden): Iflg CDC er fedme forbundet med tre ganger så høy risiko for sykehusinnleggelse som følge av covid19-smitte. Burde slankepåbud innføres som smitteverntiltak? Dette vil være et målrettet tiltak som vil lette sykdomsbyrden for samfunnet som helhet, og det vil potensielt kunne spare samfunnet for store kostnader. https://www.cdc.gov/obesity/data/obesity-and-covid-19.html Jeg for min del er interessert i å høre hvordan du tenker at slanking skal forebygge smitte. Er det slik at overvektige folk lettere blir smittet enn slanke? Og hva tenker du er forklaringen på det? Siden du mener at slanking har en funksjon som smitteverntiltak, dvs. noe som forebygger smitte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 27. august 2021 #22 Del Skrevet 27. august 2021 Ryddet for brudd på koronarommets regler. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi2 Skrevet 27. august 2021 #23 Del Skrevet 27. august 2021 Elhaym skrev (11 timer siden): Ah, bonuscoronapass. Man innfører flere grønnfarger. Lysegrønt; fullvaksinert+ normal bmi, men bruker ikke munnbind Gusjegrønt: fullvaksinert, overvektig og røyker Evening green: Tre uker siden første dose, har gått ned 5kg siste uken Kamogrønt: 💯% fullvaksinert, flink, snille barn, munnbind, normal bmi og lav fettprosent, holder to meter til alle, angir naboen Etc. Kun kamogrønt gir tilgang til Riket. 🤣 love it! 🤣 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 27. august 2021 #24 Del Skrevet 27. august 2021 Roci skrev (4 timer siden): Jeg for min del er interessert i å høre hvordan du tenker at slanking skal forebygge smitte. Er det slik at overvektige folk lettere blir smittet enn slanke? Og hva tenker du er forklaringen på det? Siden du mener at slanking har en funksjon som smitteverntiltak, dvs. noe som forebygger smitte. Ja, lurer også på dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 27. august 2021 #25 Del Skrevet 27. august 2021 Tynne mennesker kan enkelt svinge seg i sikksakk mellom virusdråpene, og dermed unngå å bli smittet. Det er jo innlysende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 27. august 2021 #26 Del Skrevet 27. august 2021 Roci skrev (6 timer siden): Jeg for min del er interessert i å høre hvordan du tenker at slanking skal forebygge smitte. Er det slik at overvektige folk lettere blir smittet enn slanke? Og hva tenker du er forklaringen på det? Siden du mener at slanking har en funksjon som smitteverntiltak, dvs. noe som forebygger smitte. Eneste grunnen til at vi har smitteverntiltakene er for å ikke overbelaste helsevesenet. Det er ikke nok kapasitet til å ta imot veldig mange covid pasienter. Om det er 30.000 eller 3.000 smittede er et fett. Det som betyr noe er hvor mange som må legges inn på sykehuset. Så jo flere som har et godt immunforsvar og er friske - jo færre innleggelser, både vaksinerte og uvaksinerte. Akkurat som vaksinen reduserer risikoen for å bli alvorlig syk, så vil en sunn livsstil gjøre det samme - tross man smitter. Det vil da frigjøre plasser på sykehuset til andre. I tillegg er jo allerede sykehusene fylt opp med overvekt av mennesker som er syke pga dårlig livsstil uavhengig av covid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 28. august 2021 #27 Del Skrevet 28. august 2021 (endret) Sirisiri10 skrev (10 timer siden): Eneste grunnen til at vi har smitteverntiltakene er for å ikke overbelaste helsevesenet. Det er ikke nok kapasitet til å ta imot veldig mange covid pasienter. Om det er 30.000 eller 3.000 smittede er et fett. Det som betyr noe er hvor mange som må legges inn på sykehuset. Så jo flere som har et godt immunforsvar og er friske - jo færre innleggelser, både vaksinerte og uvaksinerte. Akkurat som vaksinen reduserer risikoen for å bli alvorlig syk, så vil en sunn livsstil gjøre det samme - tross man smitter. Det vil da frigjøre plasser på sykehuset til andre. I tillegg er jo allerede sykehusene fylt opp med overvekt av mennesker som er syke pga dårlig livsstil uavhengig av covid. Jeg er ikke uenig,, men det du skriver handler mer om hvorvidt man blir syk eller ikke, samt om hvor syk man blir, ikke om smitte. Det blir derfor etter mitt syn feil å kalle det smitteverntiltak. Det vil være mer korrekt å kalle det sykdomsforebyggende tiltak. Endret 28. august 2021 av Roci 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg