Gjest Gjest_Spent_* Skrevet 23. september 2005 #1 Skrevet 23. september 2005 Jeg skal nå få ringe inn mens og så er vi i gang med ivf. MEN jeg vet så ufattelig lite om hvordan tingene foregår!! Hvordan skjer dette, trinn for trinn...noen her som gidder å forklare det til en fersking på området?? Hva betalte dere for medisinene for ett ivf forsøk? (jeg vet enda ikke hva/hvor mye jeg skal ta av de forkjellige, men lurer bare på sånn ca beløp) Hvor lenge må jeg regne med å bli værende på behandlingsstedet ved egguthenting? Jeg må ta fly, så jeg kan ikke reise dit fra dag til dag.
Snuppelure Skrevet 23. september 2005 #2 Skrevet 23. september 2005 (endret) Jeg skal forsøke meg på en liten oppramsing. Det du spør om er et utømmelig tema så jeg kanikke ta alt på en gang. Regener med at det er et offentlig sykehus? Da skal du betale kr. 3.000 til sykehuset ved første forsøk. Dette dekker inntil 3 fullførte behandlinger. Medisner legger du ut for selv. Utlegg til medisner som overskrider 15.000 for 3 samlede forsøk refunderes av trydekontoret. Utlegg til ett forsøk kan variere fra 4-5.000 til over 20.000 avhengig av hvilke medisiner og doser du får. Først begynner du med en nesespray for å nedregulere din egen syklus (ca 3 uker). Så starter du med sprøyter for hormonstimulering slik at flere egg modnes samtidig. Du tar sprøyter i ca 2 uker. Så settes en EL-sprøyte 2 dager før uttak. På selve uttaksdagen får du litt beroligende og smertestillende så du kjenner neppe store smerter. Selve uttaket er over på få minutter. Så skal du hvile litt og ettter en kort stund (1-2 timer) kan du reise hjem elle rtil hotellet ditt. 2 dager senere er det tilbakeføring. Dette er veldig fort gjort, du får sikkert tilbud om å ligge litt etterpå. Så er du klar til å dra hjem. Dersom du har gode embroy til overs, og sykehuset tilbyr det vil du få tilbud om å legge disse embroyene på frys. Dette er en veldig kjapp beskrivelse og det finnes mange avvik. Ettersom ingen kvinne er lik blir heller ingen forsøk like. Du får sykmelding for tiden du må være borte. Ønsker deg masse lykke til! Endret 24. september 2005 av Snuppelure
Chiquita Skrevet 24. september 2005 #3 Skrevet 24. september 2005 en fin side for å få litt informasjon er www.ivf.no
Snuppelure Skrevet 25. september 2005 #4 Skrevet 25. september 2005 en fin side for å få litt informasjon er www.ivf.no ← Siden du refererer til er siden til Fertilitetsklinkken på Omnia. Dette er en privat klinkk så både priser og behandlingsform avviker fra generell praksiss. Jeg er selv pasient der og er super fornøyd! Men synes det er viktig å understreke at det som står der nødvendigvis ikke samsvarer med tilbudet ved en ofentlig klinikk.
Tusenfryd Skrevet 25. september 2005 #5 Skrevet 25. september 2005 Her kan du lese hva Rikshospitalet, som er en offentlig institusjon kan tilby.
Chiquita Skrevet 25. september 2005 #6 Skrevet 25. september 2005 Siden du refererer til er siden til Fertilitetsklinkken på Omnia. Dette er en privat klinkk så både priser og behandlingsform avviker fra generell praksiss. Jeg er selv pasient der og er super fornøyd! Men synes det er viktig å understreke at det som står der nødvendigvis ikke samsvarer med tilbudet ved en ofentlig klinikk. ← Nei jeg vet at dette er siden til Omnia. Men jeg ble behandlet ved St.Olavs og det var sågodt som helt lik behandlingsmetode (og fremgang) der som det Omnia skriver om, derfor viste jeg til den siden - selv om den er en privat klinikk
Snuppelure Skrevet 26. september 2005 #7 Skrevet 26. september 2005 Nei jeg vet at dette er siden til Omnia. Men jeg ble behandlet ved St.Olavs og det var sågodt som helt lik behandlingsmetode (og fremgang) der som det Omnia skriver om, derfor viste jeg til den siden - selv om den er en privat klinikk ← Selvfølgelig er det mye likt, det må det nødvendigvis være men lokale forskjeller forekommer. De har alle litt forskjellig tilpasset tilbud. Mener å huske at du klarte deg på 1. IVF? Det er mye annet man må sette seg inn i dersom man ikke lykkes med IVF. Da er det foreksempel viktig å vite om klinikken tilbyr frys av embroy eller ikke, det er viktig å vite hvilken oppfølging du kommer til å få fra sykehuset, hva det er fastlegen din skal gjøre, hva med psykiske belastninger, hva blir det neste tilbude du får, ny IVF runde, over på ICSI, eller IVM (som svært få klinkker tilbyr), er donnor egg/sæd et alternativ, vil det være aktuelt å sende deg til utlandet eller private klinkker for videre behandling osv. Derfor mener jeg det beste stede å hente informasjon må være fra sidene til den klinikken som skal gjøre behandlingen, da vet en hva en har å forholde seg til. Så langt jeg vet har alle fertilitetsklinikker engne sider med masse god info.
Chiquita Skrevet 26. september 2005 #8 Skrevet 26. september 2005 Ja, vi greide det på første IVF, men det har da vel ikke noe å si for dette spørsmålet... Jeg henviste til en side som jeg synes er ganske god, og som forklarer det meste av gangen i en forsøk slik som det ofte skjer - selv om jdet jo selvfølgelig finnes mange variasjoner. Mitt forsøk var heller ikke helt likt det som blir forklart på denne siden med tanke på detaljer, men det forklarer alikevell ganske bra gangen i forsøket mener jeg... Så langt jeg vet har alle fertilitetsklinikker engne sider med masse god info. ← Vel, St.Olavs har IKKE gode hjemmesider i allefall, og da liker jeg å lese inne på www.ivf.no i stedet
Snuppelure Skrevet 26. september 2005 #9 Skrevet 26. september 2005 men i alle dager da... les akkurat hvor du vil for min del. Ville bare poengtere at behandlingstilbudene og prosedyrene er forskjellige fra sted til sted. Noe som er viktig å ha i mente når en innhenter informasjon.
LilleSnille Skrevet 27. september 2005 #10 Skrevet 27. september 2005 Jeg skal nå få ringe inn mens og så er vi i gang med ivf. MEN jeg vet så ufattelig lite om hvordan tingene foregår!! Hvordan skjer dette, trinn for trinn...noen her som gidder å forklare det til en fersking på området?? Hva betalte dere for medisinene for ett ivf forsøk? (jeg vet enda ikke hva/hvor mye jeg skal ta av de forkjellige, men lurer bare på sånn ca beløp) Hvor lenge må jeg regne med å bli værende på behandlingsstedet ved egguthenting? Jeg må ta fly, så jeg kan ikke reise dit fra dag til dag. ← Ser her ble litt ufint på slutten her. Men her er vertfall en link til en veldig bra hjemmeside som vil gi deg gode svar: http://www.geocities.com/tulia_baby/assist...fruktning1.html Lykke til med babylagingen! Håper dere lykkes!
Felixa Skrevet 28. september 2005 #11 Skrevet 28. september 2005 Jeg brukte medisiner for ca 8000, det er ganske lite. Det går normalt to til tre dager fra egguthenting til egginnsetting. Du kan dra hjem en times tid etter innsettingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå