Gå til innhold

Hasj

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På tur? Hvorfor? Hvordan?

Å diskutere kaffe i en tråd om hasj.... Må jeg utdype?

Skrevet

Mener at de som driver med dette er tapere. Vurderer å droppe kompiser som bruker det regelmessig (vil helst ikke vite det). Unngår å bli altfor nære venner med nye folk jeg møter som sier at de bruker det. Jeg går hvis vi sitter i en park og noen i selskapet fyrer opp en bønne. Og Gud hjelpe meg hvis noen skulle være så idioter å bruke det hvis de var på fest hos meg - kommer til å grise dem noe så j*****!

Men hey, dette var MIN mening. Folk kan si hva de vil.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
For ordens skyld: koffein er et svakt sentralstimulerende stoff ja, heroin (og andre opiater) er ikke sentralstimulerende overhodet, de er sentral-dempende.

Det er en stor forskjell.

Nå har det lite med saken å gjøre at ulike stoffer er dempende eller oppkvikkende, det går fortsatt som stimulanter. Men ja, det finnes ulovlige sentralstimulerende stoffer også, og de har mye til felles med kaffe. Amfetamin feks virker akkurat som kaffe.

De jeg kjenner som både røyker hasj og drikker kaffe er langt mer avhengige av kaffen sin enn av hasjen, så jeg synes dette er en veldig relevant ting å diskutere.

Skrevet
Det med at alkohol og hasj dreper hjerneceller er veldig oppskrytt når det gjelder voksne mennesker. De dør uansett :)

Men hasj (og annen narkotika) er som å ta en gedigen overdose av feks lykkepiller. Hjernen kan få varige kjemiske forandringer. Og bare det at man kan få psykoser av dop burde jo skremme de fleste..

Det er litt vittig å observere dette på universitetet. På medisinstudiet så finnes det alltid noen som mener at hasjrøyking er helt ufarlig. I starten... Ettersom årene går og man lærer mer om hjernens biokjemiske sammensetting så slutter de aller fleste å mene det.

Ja,alkohol er jo også veldig farglig!!

Uansett...hasj dreper ikke hjerneceller. Det bare lammer de....

Skrevet
Nå har det lite med saken å gjøre at ulike stoffer er dempende eller oppkvikkende, det går fortsatt som stimulanter. Men ja, det finnes ulovlige sentralstimulerende stoffer også, og de har mye til felles med kaffe. Amfetamin feks virker akkurat som kaffe.

De jeg kjenner som både røyker hasj og drikker kaffe er langt mer avhengige av kaffen sin enn av hasjen, så jeg synes dette er en veldig relevant ting å diskutere.

I egen tråd kanskje... Jeg vet om mange som er mer avhengig av sukker enn kaffe (man blir psykisk og fysisk avhengig fordi man får et meget ustabilt blodsukekrnivå som kroppen hele tiden vil regulere). Men det gjør ikke hasj mindre farlig og skadelig. Ikke mange blir psykotiske og suicidale av kaffe eller sukker. ...

Skrevet

Jeg har aldri røkt hasj, kommer aldri til å gjøre det, vil ikke ha venner som gjør det, har gått fra de få nachspielene hvor folk har tatt frem "rullingsen" og ville vel nesten fått min første voldelige reaksjon om noen skulle være så dumme å ta det frem hjemme hos meg.

Det er nå min holdning.

Blir oppgitt av å lese en del av det de som er ivrige hasjrøykere her inne skriver, i mine øyne tåpelige argumenter, og det forsterker bare mine holdninger til stoff...

Gjest Bellatrix
Skrevet
I egen tråd kanskje... Jeg vet om mange som er mer avhengig av sukker enn kaffe (man blir psykisk og fysisk avhengig fordi man får et meget ustabilt blodsukekrnivå som kroppen hele tiden vil regulere). Men det gjør ikke hasj mindre farlig og skadelig. Ikke mange blir psykotiske og suicidale av kaffe eller sukker. ...

Enig. Det er mye man kan bli avhengig av. Gulrøtter er noe. Men kan likevel ikke sammenlignes med hasj.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Uansett hvilket rusmiddel man diskuterer vil det være relevant å spørre "hvorfor godtar vi dette, men ikke dette?" Og når det gjelder feks hasj-alkohol så har til og med WHO forlengst konkludert at alkohol er farligere, og medfører større problemer både for samfunnet og enkeltindividet. Da må det være lov å debattere hvorfor det mest problematiske stoffet også er det mest godtatte?

(Og når det gjelder å holde seg til trådens tema så var tema for denne tråden i utgangspunktet hvem som har prøvd hasj, og ikke hvor farlig det er...)

Skrevet

Jeg har prøvd hasj i min ungdom (for 20 år siden) men kunne aldri tenke meg å gjøre det nå. Ikke røyker jeg vanlige sigaretter og heller ikke drikker jeg kaffe. Når det gjelder diskusjonen her om hva som er farligst av hasj/alkohol/piller osv, skal jeg ikke bli med i den.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Å diskutere kaffe i en tråd om hasj.... Må jeg utdype?

Ja du må utdype.

Koffein er i følge en del leger ansett som dop. det samme er hasj.

begge deler gir en type rus. hva er det du ikke forstår? :roll:

Skrevet
Enig. Det er mye man kan bli avhengig av. Gulrøtter er noe. Men kan likevel ikke sammenlignes med hasj.

Det er sant, og det er kanskje skadelig også. En venn av meg var avhengig av gulrøtter og ble oransj i huden, det er faktisk helt sant. Samme person begynte senere å røyke hasj også, men har klart seg bra med tanke på utdanning og karriere.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Det er sant, og det er kanskje skadelig også. En venn av meg var avhengig av gulrøtter og ble oransj i huden, det er faktisk helt sant. Samme person begynte senere å røyke hasj også, men har klart seg bra med tanke på utdanning og karriere.

uff ja. de fleste starter jo med gulrøtter. :tristbla:

Skrevet

Tåpelig argumentering? Argumenter dere for hvorfor det er så jævli gøy å drikke da! For det gjør ikke JEG! Ekle hyperaktive nisser, jeg blir forbanna hver gang jeg drikker, men når jeg røyker blir jeg :)

MVH VOKSEN!!!

Skrevet
Ja du må utdype.

Koffein er i følge en del leger ansett som dop. det samme er hasj.

begge deler gir en type rus. hva er det du ikke forstår?  :roll:

at det går an å svare det der..... :roll:

Dersom du ikke ser forskjellen på styrkegrad her må jeg bare le.

Hvor mange får psykoser etc av kaffe.... ? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...