Tusseline Skrevet 24. september 2005 #61 Skrevet 24. september 2005 Aldri prøvd, og har ingen planer om det heller.
Gjest Varg-Menja Skrevet 24. september 2005 #62 Skrevet 24. september 2005 Jeg har prøvd det, og røyker i blant. Synes det er ett mer behagelig rusmiddel enn mange andre, men er generelt sett ikke så glad i å ruse meg.
Gjest lilletroll Skrevet 24. september 2005 #63 Skrevet 24. september 2005 Har prøvd ja. Mer enn en gang. Men gir meg lite, synes det er kjedelig ← Hvorfor har du prøvd mer enn en gang hvis det ikke gir deg noe??
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2005 #64 Skrevet 24. september 2005 Jeg har prøvd hasj (og marihuana) noen få ganger. Jeg synes ikke det er noe feil å si "prøvd" selv om det er mer enn en gang; effekten er vel faktisk ofte mye mindre første gang man prøver enn seinere, rent bortsett fra evt fysisk ubehag, som blir mindre jo mer vant man blir til stoffet. Dette er vel også grunnene til at mange "prøver" alkohol igjen selv om debuten stort sett er elendig? At man forventer at det skal bli bedre neste gang? Jeg tok bare noen få trekk hver gang jeg prøvde, men merket vel en slags rus; ikke desorientering og sånn som med alkoholrus, mer en "avslappet gi litt beng"-greie. På mange måter virker vel hasjrus "svakere" enn alkoholrus, noe som sikkert gjør at folk bruker det ofte - det gir deg "ro" uten å gjøre deg udugelig som med alkohol. Men de fleste (alle?) jeg kjenner som har røyket MYE, dvs nærmest daglig over lengre perioder, blir merkbart satt tilbake; angst, sosial tilbaketrekking, manglende fokus på egne ambisjoner osv. Det med angsten har heller ikke direkte tilknytning til at man gjør noe ulovilig og blir redd for "myndighetene og systemet" - jeg har bekjente fra land hvor cannabis er legalisert/tilnærmet legalisert og ser de samme symptomene der. Forresten var jeg 22 første gangen jeg prøvde cannabis, og har vel prøvd det maks fem ganger i en fireårsperiode. Og at man ikke kan være oppegående og samtidig røyke føler jeg "motbevises" ved at jeg kjenner både flinke sykepleiere, barnebokforfattere, programledere i radio og tv (nei - ikke mess tv), økonomer o.l som røyker. At hasj er ufarlig tror jeg IKKE, og jeg tror de fleste som røyker mer enn sporadisk tar skade/forandrer seg .
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 24. september 2005 #65 Skrevet 24. september 2005 Har aldri prøvd det og kommer aldri til å gjøre det heller. Tok en gang et halvt drag av en VANLIG sigarett, og aldri mer. ← Hva er et halvt drag? Altså, hvordan tar man et halvt drag?
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 24. september 2005 #66 Skrevet 24. september 2005 (endret) Slettet, Mie (mod). Endret 25. september 2005 av Mie
Gjest gjest1 Skrevet 24. september 2005 #68 Skrevet 24. september 2005 MOT ansetter feil type folk. De burde heller ansette noen av hasjforkjemperne i denne tråden
Gjest (Ursula) Skrevet 24. september 2005 #69 Skrevet 24. september 2005 Ja, jeg prøvde hasj 5-6 ganger da jeg var rundt 18 år. Jeg gjorde meg den erfaringen at virkningen var såpass avslappende, sløvende og behagelig at dette var best å styre unna mens leken ennå var god.
Gjest cecilia Skrevet 24. september 2005 #70 Skrevet 24. september 2005 Jepp, prøvd det flere ganger, men ble psykotisk og gal hver gang. Er disponert for det. Fikser ikke rusen, det smaker dritt, lukter jævlig og jeg blir jo helt gal av det der. Hallusinasjoner og angst. Da drikker jeg heller en flaske vin. ← Prøvd det en gang. Den gangen ble jeg også psykotisk og gal, og mistet følelsen i kroppen. Har ingen som helst planer om å prøve det igjen. Hva om jeg gjør noe sykt, liksom? Det vet jeg jo ikke. En del i omgangskretsen min som har prøvd det et par ganer, men blir nok en gang for min del ja.
T.S Skrevet 24. september 2005 #71 Skrevet 24. september 2005 (endret) Lørdag 1. mai gikk den sjette årlige hasjmarsjen av stabelen. Den arrangeres av Norsk organisasjon for reform av marihuana lovgivningen (NORMAL), og har som målsetning å få cannabis legalisert. Men cannabis er ikke så ufarlig som mange tror. Sitat slettet, i følge KGs regler er det ikke lov å poste matriale med kopirett.(kopinor.no) Mie (mod) http://www.forskning.no/Artikler/2004/mai/1083932850.41 Endret 25. september 2005 av Mie
T.S Skrevet 24. september 2005 #72 Skrevet 24. september 2005 (endret) Hasj kan øke risikoen for selvmord Sitat slettet. I følge KGs regler er det ikke lov å poste matriale med koirett. (kopinor.no) Mie (mod). http://www.psykol.no/?did=9071514 Endret 25. september 2005 av Mie
T.S Skrevet 24. september 2005 #73 Skrevet 24. september 2005 (endret) Sitat slettet. I følge KGs regler er det ikke lov å poste matriale med koirett. (kopinor.no) Mie (mod). http://www.rusinfo.no/kampanje/99.htm Endret 25. september 2005 av Mie
Gjest Isabellas Skrevet 24. september 2005 #74 Skrevet 24. september 2005 finnes det flere typer hasj? For samme middel kan vel ikke gi både fnisekramper og gjøre deg sløv? og hallusinasjoner har jeg aldri hørt at hasj gir? har prøvd et par ganger, den første gangen, føltes det som at jeg var helt sløv i ei uke, og utrolig glemsk. Siste gangen ble jeg veldig avslappa, men samtidig veldig kvalm. Ikke særlig behagelig. Og hvilke andre bivirkninger er det egentlig? Jeg tenker på at kanskje kan det påvirke fertiliteten osv? Og ja, jeg tror også at det er best å slutte mens leken er god...
Gjest cecilia Skrevet 25. september 2005 #75 Skrevet 25. september 2005 Jeg synes å ha hørt at når man røyker, blir følelsene mye, mye sterkere. Er du en person som lett blir bekymret, blir man veldig ofte overbekymret når man røyker hasj, osv.. Den gangen jeg prøvde det, var det flere personer som røyka fra samme røyk, og ingen av de andre reagerte på samme måte som meg. De andre ble avslappet og knisete..
Gjest Isabellas Skrevet 25. september 2005 #76 Skrevet 25. september 2005 hvilken måte reagerte du på da? følte meg litt "borte" den ene gangen jeg. som om jeg ikke var helt der...
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2005 #77 Skrevet 25. september 2005 Hasj kan gi psykoser Cannabis kan utløse psykisk sykdom Jeg ble psykotisk.
Gjest Varg-Menja Skrevet 25. september 2005 #78 Skrevet 25. september 2005 finnes det flere typer hasj? For samme middel kan vel ikke gi både fnisekramper og gjøre deg sløv? og hallusinasjoner har jeg aldri hørt at hasj gir? ← Nå finnes det flere hundre aktive stoffer i cannabis, utenom THC, så at ulik sammensetnng av disse kan gi ulik effekt er nokså naturlig. Hasj er ett svakt hallusinogen, så det er individuelt hvor mye man reagerer på den biten av det. Hvordan man reagerer på hasjen har også mye med personen som tar det og situasjonen man er i. Det kan egentlig sammenlignes med alkohol, de fleste får en ulik rusopplevelse av øl, vin eller sprit feks, selv om det er det samme virkestoffet vi snakker om. Og situasjonen man drikker i har enda mer å si for om man blir på godt humør eller deppa av alkoholen.
reddelinnea Skrevet 25. september 2005 #79 Skrevet 25. september 2005 Jeg har aldri prøvd hasj.. Og når jeg bare sitter inne og ikke tør å snakke med andre mennesker så kommer jeg heller ikke inn i det miljøet eller hva man skal kalle det heller.
Gjest ALDRI! Skrevet 25. september 2005 #80 Skrevet 25. september 2005 Det med at alkohol og hasj dreper hjerneceller er veldig oppskrytt når det gjelder voksne mennesker. De dør uansett Men hasj (og annen narkotika) er som å ta en gedigen overdose av feks lykkepiller. Hjernen kan få varige kjemiske forandringer. Og bare det at man kan få psykoser av dop burde jo skremme de fleste.. Det er litt vittig å observere dette på universitetet. På medisinstudiet så finnes det alltid noen som mener at hasjrøyking er helt ufarlig. I starten... Ettersom årene går og man lærer mer om hjernens biokjemiske sammensetting så slutter de aller fleste å mene det. ← Man har sett på forskning av alkoholikere at de eneste de ikke har skade på er leddene(om jeg ikke husker feil) og knoklene i mellomøret! På alt annet har alkoholen satt sine spor. men for all del,hasj er på ikke måte noe bedre. bruker ikke noen av delene! Har en mor som er alkoholiker og kunne ikke drømme om å putte den giften i kroppen! Selvfølgelig alle blir ikke avhengige,men hvorfor ta den sjansen?! Jeg klarer meg kjempe fint uten! Jeg er 17 år og har en kjempe gøy ungdomstid uten å drikke meg dritings hver eneste helg! Til tråden; jeg har ikke prøvd hasj og kommer heller aldri til å gjøre det! Ønsker ikke å eksprimenter med slikt for jeg har sett hvordan det kan gå!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå