waco Skrevet 30. september 2005 #141 Skrevet 30. september 2005 at det går an å svare det der..... Dersom du ikke ser forskjellen på styrkegrad her må jeg bare le. Hvor mange får psykoser etc av kaffe.... ? ← Sikkert like mange som får psykoser av innesperring...? Men streobror vil jo STRAFFE mennesker for å bevise at han selv har rett..... merkelig tankegang at folk vil straffe mennesker med forfølgelse fordi de kan få "psykoser".... Hvis det var SANT at man fikk psykoser av legemiddelet cannabis, burde ikke legestanden og ikke politiet ta seg av problemene? Får man mindre psykose av å bli straffet?
Gjest seroxata Skrevet 30. september 2005 #142 Skrevet 30. september 2005 Du kan snakke deg blå om hasj til folk som driver med det, for det går ikke inn uansett. Ja, jeg har brukt det, ja, jeg er ingen helgen, men jeg fant ut at jeg trenger ikke slike ruser for å ha et fint liv, klarer meg bedre uten. og klart, folk får holde på med akkurat det de vil for min del, er ikke ute etter å headhunte noen som helst her,fremsier bare mine meninger om emnet. enkelt og greit
Gjest metropolit Skrevet 1. oktober 2005 #143 Skrevet 1. oktober 2005 Du kan snakke deg blå om hasj til folk som driver med det, for det går ikke inn uansett. Ja, jeg har brukt det, ja, jeg er ingen helgen, men jeg fant ut at jeg trenger ikke slike ruser for å ha et fint liv, klarer meg bedre uten. og klart, folk får holde på med akkurat det de vil for min del, er ikke ute etter å headhunte noen som helst her,fremsier bare mine meninger om emnet. enkelt og greit ← og man kan snakke seg blå til folk om alkohol men de hører ikke etter! selv om du har prøvd hasj før og nå tror du har sluttet så kommer du nok til å prøve det igjen. det er bevist at har man først tatt seg et trekk av hasjis eller marijuana e.l. vil man alltid kjenne det suget etter å prøve det igjen, det forsvinner aldri! men alkohol er verst, det er djevelens munnvann. folk spyr, får blackout, driter seg loddrett ut, og blir voldelige! alkohol kommer det ingenting godt uttav! da er det bedre man tar seg noen trekk og smiler og sovner uten å plage andre mennesker med sitt ekle fylleprat!
Diktern Skrevet 1. oktober 2005 #144 Skrevet 1. oktober 2005 Har ikke prøvd hasj, men derimot marihuana og opium.
Gjest seroxata Skrevet 1. oktober 2005 #145 Skrevet 1. oktober 2005 og man kan snakke seg blå til folk om alkohol men de hører ikke etter! selv om du har prøvd hasj før og nå tror du har sluttet så kommer du nok til å prøve det igjen. det er bevist at har man først tatt seg et trekk av hasjis eller marijuana e.l. vil man alltid kjenne det suget etter å prøve det igjen, det forsvinner aldri! men alkohol er verst, det er djevelens munnvann. folk spyr, får blackout, driter seg loddrett ut, og blir voldelige! alkohol kommer det ingenting godt uttav! da er det bedre man tar seg noen trekk og smiler og sovner uten å plage andre mennesker med sitt ekle fylleprat! ← jojo, gjør hva du vil, så gjør jeg hva jeg vil
Gjest metropolit Skrevet 1. oktober 2005 #146 Skrevet 1. oktober 2005 jeg gjør hva jeg vil jeg ja men jeg plager jo ingen andre med hva jeg gjør! hvilket er at jeg hverken røker narkotikum eller inntar alkohol.
Pauline Skrevet 1. oktober 2005 #147 Skrevet 1. oktober 2005 Mange usaklige greier her. Det er vel ingen hemmelighet at rusmiddel ikke er sunt, ikke kaffe heller forresten Men det var vel ikke det som var spørsmålet? Ja, jeg har prøvd en gang, tidlig på 80-tallet i min grønneste ungdom. Jeg prøvde ikke fordi det skulle være så sunt, men fordi jeg hadde lyst å ha prøvd. (Var slik i den alderen) Røyker ikke hverken det ene eller det andre til daglig. Men en vanlig sigarett i ny og ne ute i festlig lag det kan jeg i blant unne meg. (Heller ikke det fordi jeg tror det er så himla sunt, bare for å ha sagt det) Drikker kaffe gjør jeg forresten og. Ellers er jeg en person som lever sunt og trener. Hørte en gang en si at "lastenes sum er konstant". Tror det er noe i det.
Ephemera Skrevet 2. oktober 2005 #149 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg vil forresten tilføye at jeg tror at hasj er mye bedre og sundere enn f.eks alle valiumene og sobrilene x-antall kg-brukere propper i seg. ← Jeg kan forklare deg en ting: Det du snakker om er medisin som man tar fordi man er syk - ikke får man noen rus av det heller. Vel, det GÅR an å ta mange tabletter av beroligende for å ruse seg, men jeg tror ikke vi som er her inne gjør det. Dette er tabletter som en lege må skrive ut fordi man dessverre har blitt syk. Antidepressiva får man derimot INGEN rus av. Hasj derimot mener jeg at folk røyker for å få en rus.
T.S Skrevet 2. oktober 2005 #150 Skrevet 2. oktober 2005 Sikkert like mange som får psykoser av innesperring...? Men streobror vil jo STRAFFE mennesker for å bevise at han selv har rett..... merkelig tankegang at folk vil straffe mennesker med forfølgelse fordi de kan få "psykoser".... Hvis det var SANT at man fikk psykoser av legemiddelet cannabis, burde ikke legestanden og ikke politiet ta seg av problemene? Får man mindre psykose av å bli straffet? ← Jeg kjenner godt til deg waco, så den biter ikke. Har ikke skrevet om straff. Det er psykologene som har ropt varsku.
waco Skrevet 4. oktober 2005 #151 Skrevet 4. oktober 2005 hvem psykolog har ropt varsku? Sannheten et er at du ønsker at hasj skal være forbudt, hvorfor ikke bare si det som det er?
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #152 Skrevet 4. oktober 2005 Kan vel forklare litt hvorfor jeg lurer. Jeg holder på med politiutdennelsen og var til stede under hasjmarsjen i Oslo i år. Var litt rundt og kikket. Så alt fra 13-14 åringer til hardbarkede mannfolk, som sikkert har prøvd sterkere saker oppgjennom tidene. Men det som gikk mest innpå meg, var da jeg så en skikkelig vakker jente, sikkert ikke mer enn 15 -16 år, langt blondt hår, som satt og fyrte opp. Ble skikkelig dårlig jeg. Jeg som aldri har prøvd vanlige sigaretter, var livredd for å bli oppdaget av foreldrene mine...så jeg prøvde aldri, og har sitter jenter på den alderen og røyker hasj. Det jeg da lurer på? er det godtatt av alle, at man røyker det? Dere som ikke røyker..hiver dere folk ut dersom de røyker på deres fest? Folk dere kjenner altså? Er hasj ikker mer farlig enn vanlig røyk? ← Jeg har hatt en joint i kjeften, men det ble vel med det egentlig. Jeg var 16 år. Er veldig imot de greiene der og er ikke interessert i å røyke selv, men jeg lager ikke et helvete hvis noen rundt meg gjør det. Via bestevenninnen min kommer jeg i kontakt med en gjeng som driver med det og endel annet, jeg lager ikke noe voldsomt oppstyr rundt det, men det lukter dritt, så de får ikke røyke i mitt hjem, i min bil etc. Jeg hadde bedt folk som skulle røyke på min fest om å gå seg en tur. Men er jeg på besøk hos noen som fyrer opp en så nekter jeg de ikke å røyke i sitt eget hjem. Er prisippielt for å frigi alle stoffer, men jeg liker det jo ikke for det
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2005 #153 Skrevet 4. oktober 2005 det er bevist at har man først tatt seg et trekk av hasjis eller marijuana e.l. vil man alltid kjenne det suget etter å prøve det igjen, det forsvinner aldri! ← Hva er dette slags svada? Jeg har prøvd hasj én gang, og marihuana to ganger - og likte det ikke, og dette er nå over tjuefem år siden og jeg har ikke opplevd noe sug etter verken det ene eller det andre etter de tre forsøkene...
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2005 #154 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg kan forklare deg en ting: Det du snakker om er medisin som man tar fordi man er syk - ikke får man noen rus av det heller. Vel, det GÅR an å ta mange tabletter av beroligende for å ruse seg, men jeg tror ikke vi som er her inne gjør det. Dette er tabletter som en lege må skrive ut fordi man dessverre har blitt syk. Antidepressiva får man derimot INGEN rus av. Hasj derimot mener jeg at folk røyker for å få en rus. ← Tror dette kan diskuteres jeg. Jeg har en sønn som røyker jevnlig, og han gjør det ikke for å bli ruset, men for å dempe hodet sitt og få slappe av. Han kunne sikkert fått den samme virkningen av ett eller annet på resept, men jeg tviler på om det hadde vært noe bedre. Han HAR prøvd lykkepiller og sovepiller, men de tar jo helt knekken på ham med alle sine bivirkninger.
Diktern Skrevet 6. oktober 2005 #155 Skrevet 6. oktober 2005 Hva er dette slags svada? Jeg har prøvd hasj én gang, og marihuana to ganger - og likte det ikke, og dette er nå over tjuefem år siden og jeg har ikke opplevd noe sug etter verken det ene eller det andre etter de tre forsøkene... ← Samme her. Jeg kjenner ikke noe spesielt sug etter noe som helst.
Gjest Skauta Skrevet 6. oktober 2005 #156 Skrevet 6. oktober 2005 Jeg holder meg pent unna slike stoffer. Mitt elegante utseende hadde ikke vært slik det er i dag, hadde jeg vært en av "dem"! Poser under øynene og sløvhet, nei mamma mia! Men jeg sier ikke neitakk til et glass champagne med en vakker kvinne
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2005 #157 Skrevet 7. oktober 2005 Holder meg langt unna hasj, fordi det 1) er ulovlig - og ved å unngå det, slipper jeg evt bråk og 2) jeg har ikke godt av rus generelt, og det er ikke sunt. Av og til drikker jeg et glass vin, og noen ganger trener jeg for lite eller spiser for mye sukker. Så jeg er ikke perfekt. Likevel prøver jeg så godt jeg kan å være sunn. Hvis jeg begynner med hasj, blir det ikke "i stedet for alkohol" eller i stedet for å ikke trene så mye. Det blir i tillegg. Og hvorfor skal jeg det?! Derfor holder jeg meg pent unna alt usunt som jeg ikke har begynt med. Hvis alkohol hadde vært forbudt i Norge, ville jeg sikkert holdt meg unna det. (Og hvis hasj hadde vært det som var lovlig da jeg var tenåring, hadde det sikkert vært det jeg hadde begynt med) Men det er for sent å endre på alkohollovgivningen nå (har jo vært prøvd - i forbudstiden - og det gikk jo ikke så bra) - så man får prøve å minimere skadene det gir. Hvis vi legaliserer hasj eller andre rusmidler, tror jeg ikke det kommer noe godt ut av det. Folk kommer ikke til å bytte ut andre rusmidler med hasj av den grunn, det blir et tillegg og ikke et alternativ. Rett og slett - enda et rusmiddel. Hva skal man med det?? Har desverre ikke tillit til at folk passer på seg selv jeg.
Gjest Gjest_lOcO_* Skrevet 14. oktober 2005 #158 Skrevet 14. oktober 2005 Som gammel hasj-røyker (har røykt i ca.10år) vi jeg påstå at rusen til hasj er overdreven. Har aldri hatt noen "flashback" eller "halliser". Kan være pga. av den dårlige thc innholdet i hasjen i norge. Men derimot får thc meg til å bli veldig opphengt i ting som liker, for eksempel paystation spill o.l. Musikksansen blir utrolig forsterket, skjønner godt at mange artister bruker hasj. Rusen blir sikkert oppfattet forskjellig for hver person, noen gidder ikke røre seg, mens andre vil ta seg en tur i slalombakken etter noen trekk.. Har MYE med syken din å gjøre, er som oftest DITT valg! Jeg mener: Hasj er ikke et middel for å slippe unna omverden, men er et rusmiddel for sosialt samvær. Noen drikker øl og andre røyker hasj, sånn er det bare.... ja, hasj er ifølge forskerene et rusmiddel!!! blir feil å kalle hasj et narkotikum, siden det er et rusmiddel. Men pga. av at hasj er havnet i narkotikaloven blir det kallt for narkotika..
Gjest Varg-Menja Skrevet 15. oktober 2005 #159 Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Har aldri hatt noen "flashback" eller "halliser". Kan være pga. av den dårlige thc innholdet i hasjen i norge. ← Det er da ikke generelt lavt thc-innhold på hasj i Norge... Man får tak i veldig god kvalitet her, sammenlignet med de fleste andre land. Endret 15. oktober 2005 av Varg-Menja
Smørblomsten Skrevet 16. oktober 2005 #160 Skrevet 16. oktober 2005 Ja har prøvd, men ikke noe for meg, heldigvis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå