Gå til innhold

Hasj

Fremhevede innlegg

Skrevet

Isabellas det finnes forskjellige typer, emn hva du har gjort før du røyker har også mye å si! Sist jeg røykte var det tidlig om morraen, hadde ikke spist noenting og vi skulle ut til byen, greide å søle aske på gulvet så måtte feie det opp men sølte det også og hentet støvsugeren. Etter de to enkle tingene var jeg utslått og satte meg ivinduskarmen helt til jeg tvang meg ut og hadde noia hele dagen. Pga matmangel og nettopp våknet. Da jeg gjorde det igjen senere på kvelden var alt bare morsomt igjen. Det er ikke noe farlig vil jeg tro, det som skjedde meg, men det er ikke noe spesielt behagelig. en må bare ta det med ro.

Men vi har jo andre typer her i norge enn i f.eks nederland, der er det sånn at du bare kan rulle strimler av den og putte direkte i en joint.

Har jeg hørt.

For jeg har aldri vært der nede så ingen har noe å si om meg på det!

En ting ersikkert, hvis du er viljesvak og finner ut det er morsomt, så ikke prøv det en gang for å prøve.

Derfor prøver jeg ikke andre ting hoho

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis kaffe=dop og hasj=dop, og de som er avhengig av hasj kalles narkomane og de som er avhengig av kaffe ikke kalles noe spesielt...vil det da si at det er om stoffet er lovlig eller ei som bestemmer om en er narkoman?

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Hvis kaffe=dop og hasj=dop, og de som er avhengig av hasj kalles narkomane og de som er avhengig av kaffe ikke kalles noe spesielt...vil det da si at det er om stoffet er lovlig eller ei som bestemmer om en er narkoman?

Egentlig, iom at definisjonen av narkotika avhenger av at det er ulovlig. Men kaffe-avhengige kan kalles rusmisbrukere, etter min mening.

Gjest Gjest_Harry_*
Skrevet
Hjernen min har nok blitt mer ødelagt av alkohol enn hasj. Alkohol dreper ganske mange hjerneceller.

Ja men alkoholen dreper de svakeste cellen først, og de tenker alikevel bare svake og forvirrende tanker.

Skrevet

jeg har prøvd det noen ganger ja, men driver ikke med det nå lenger.. synes ikke det ble så gøy i lengden med masse folk det ikke gikk an å få kontakt med, og stirre i veggen.. foretrekker ei real fyll da, med masse liv og sosialt samvær.. så får jeg heller tale baksmellen dagen etter ;)

Skrevet

Hei.

Jeg har også prøvd mange ganger i ungdomstiden.

Merket etterhvert at jeg ble veldig sløv av det og at korttidsminnet sviktet.

Kjæresten min på den tiden røyket hver dag.

Jeg synes ikke rusen var spesiellt god heller når jeg tenker tilbake på det.

Jeg ble bare slow og hadde en veldig ullete følelse i hodet.

Mannen min og jeg har snakket mye om hvorvidt jeg skal være ærlig om min eksprimentering med rusmidler ovenfor våre barn.

Vi er enige om at jeg ikke forteller dem det.

Og nei: det er ikke noe jeg er stolt av.Æsj...

Skrevet
Da må jeg være en narkoman jeg da, siden jeg er avhengig av min daglige kaffekopp?  :roll:

Koffein er et rusmiddel, så ja hvorfor skal du ikke kalles narkoman hvis du er avhengig av denne daglige rusen..?

Skrevet
finnes det flere typer hasj? For samme middel kan vel ikke gi både fnisekramper og gjøre deg sløv? og hallusinasjoner har jeg aldri hørt at hasj gir? har prøvd et par ganger, den første gangen, føltes det som at jeg var helt sløv i ei uke, og utrolig glemsk. Siste gangen ble jeg veldig avslappa, men samtidig veldig kvalm. Ikke særlig behagelig. Og hvilke andre bivirkninger er det egentlig? Jeg tenker på at kanskje kan det påvirke fertiliteten osv? Og ja, jeg tror også at det er best å slutte mens leken er god...

Finnes det flere typer former for etanol? For noen blir jo fnisete mens andre blir mordere...

Folk reagerer forskjellig på rusmidler, og ja det finnes forskjellige styrkegrader. Og det der forskjell på hasj og marihuana. Generalisert sett så blir du sløv av det første og oppstemt av det siste. Men igjen avhenger det av mengde og styrke. Tre glass vin gjør deg oppstemt. Tre flasker sender deg i koma.

Når det kommer til oppegåenhet og hasjrøyking så tipper jeg du finner en større andel eksperimentelle blant akademikere og andre høyt utdannete enn befolkningen generelt. Videre er det nok vanligere i urbane strøk, mens det i urale strøk blir sett på noe rart noe.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Ja men alkoholen dreper de svakeste cellen først, og de tenker alikevel bare svake og forvirrende tanker.

At alkohol dreper hjerneceller er en populær myte. Derimot skader det nervecellene, som bringer informasjon inn og ut av hjernen. Disse skadene er vanligvis ikke permanent, siden disse cellene i stor grad kan reparere seg selv, selv om noen skader kan gi permanente konsekvenser.

Hasjen hverken dreper eller skader hjerneceller, men bedøver noen deler av hjernen midlertidig, dvs mens man er rusa. (Enkelt forklart.) Dette går over med en gang rusen forlater kroppen.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Koffein er et rusmiddel, så ja hvorfor skal du ikke kalles narkoman hvis du er avhengig av denne daglige rusen..?

Men koffein er ikke definert som narkotika.

Skrevet

Ja, jeg har prøvd hasj. Og ja, jeg kommer til å gjøre det igjen. Jeg ser på det som et alternativ til alkohol, og jeg har hatt mange hyggelige opplevelser med det.

Det blir da som regel små intime fester hvor folk sitter og jabber med hverandre.

Hender også at man får en slik "wow! Sjekk de figurene der, har de alltid sett sånn ut?!? Sykt ass". Jepp, får tilogmed den klijè "ass"-en hengende igjen på slutten av alle setninger. Så ja, det er MANGE positive sider med hasj, akkurat som med alkohol.

Men det er også mange negative sider med hasj. Merker at dersom jeg brukt det ofte, føles kroppen litt ødelagt(man blir sløv av rusen, søvforstyrrelser og som regel et litt merkverdig kosthold). Det er dumt ettersom jeg egentlig *kremt* er interessert i *kremt* å ta vare på kroppen min.

Det værste med hasjrøyking for min del, er 1) angsten/nervene som ofte kan komme dagen etterpå og 2) frykten for at gode venner/kjæresten skal bli for glad i det.

Når det kommer til avhengighet, vil jeg si at folk som ikke klarer å se fornuftig på bruken sin og vet når de bør ta seg en pause har gått litt for langt. Det samme gjelder det når man begynner å tenke at man må ha "noe" for å roe seg ned hver eneste gang man føler seg litt stresset. Når dette da utvikler seg til hver dag, er man ut og kjører litt.

Er den psykiske avhenigheten av hasj man skal passe seg for. Fysisk ville jeg ikke vært så bekymret.

Gjest *sexy*cat* i.i.
Skrevet

å jo da.

Skrevet

Men vi får ikke rus av kaffe? Vi får bare stilnet koffein-abstinensen..... men er det DET som er rusen da? :klø:

Skrevet
Dette går over med en gang rusen forlater kroppen.

Da synes jeg du skal lese linkene mine. Hasjen (stoffene) sitter i utrolig lenge.

Å røyke når man er ung fører ofte til at man stagnerer mentalt.

Psykiatrien er også full av unge mennesker som har røyket hasj. Faktisk er det så ille at legene har gåt ut med et varsko.

Skrevet (endret)

Deler av innlegget er slettet i henhold til kopinor. Remyline Moderator

Å være langsom, tiltaksløs og likeglad er kanskje greit når du blir 90 år og har det meste av livet bak deg. Men å kaste bort de beste årene av livet ditt med bare å sitte og sløve? En ting er å miste interessen for skolen og videre utdanning, men med nok THC i fettvevet ditt kan du risikere å bli likeglad til det meste: Hobbyen din, ekstrajobben din eller kjæresten din. Og det er kanskje ikke det smarteste du kan gjøre?

Endret av Remyline
Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)
Andre nervegifter

Her snakker vi først og fremst om kaffe, te og nikotin. Disse nytelsesmidlene har oppkvikkende virkninger på nervesystemet uten å framkalle det vi ville omtale som rusopplevelser og endret virkelighetsoppfatning. De har heller ikke sosiale virkninger som gjør det naturlig å omtale dem som rusgifter.

http://www.motrusgift.no/cparticle73255-9857.html

Endret av Fighter
Skrevet

Og hvor hensiktsmessig er det med en slik politisk styrt betegnelse? Det er jo politikerene som bestemmer hva en narkoman er (ved å bestemme hva narkotika er). Burde det ikke vært medisinens domene? Eller er en narkoman bare en kriminell rusmisbruker?

Skrevet
Men vi får ikke rus av kaffe? Vi får bare stilnet koffein-abstinensen..... men er det DET som er rusen da?  :klø:

Hvorfor slapper ikke mange av før de får dagens første kaffekopp? Og hvorfor blir de irritable uten kaffen?

De verste narkomane tar ikke heroin for å bli høy - de tar det for å stilne heroin-abstinensen.

Det førstnevnte er et svakere sentralstimulerende middel enn det siste, men det er fortsatt snakk om en rus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...