Gjest jan Skrevet 23. september 2005 #1 Skrevet 23. september 2005 Sitter her og leser på en artikkel om norske hasjvaner. Fikk meg til å lure litt? HAr du prøvd? hvordan var det? Hvorfor prøvde du? Jeg er litt nyfiken jeg. Fortell. Jeg har aldri prøvd, og blir rett og slett dårlig når jeg seg folk som tar narkotiske stoffer for rusen.
Gjest jamsi Skrevet 23. september 2005 #3 Skrevet 23. september 2005 Jeg har heller ikke prøvd, har aldri fått tilbud om hasj, kjenner kun en som har prøvd det to ganger. Ikke noe savn.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 23. september 2005 #4 Skrevet 23. september 2005 Jeg prøver det hver dag jeg.
MiniMjau Skrevet 23. september 2005 #5 Skrevet 23. september 2005 Har prøvd, kan ikke si det ga meg noe spesielt. Hver dag? Gjør det deg til narkoman da?
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 23. september 2005 #6 Skrevet 23. september 2005 Hver dag? Gjør det deg til narkoman da? ← Nei. Det syns jeg ikke. Syns du?
Gjest GreenSky Skrevet 23. september 2005 #7 Skrevet 23. september 2005 Ja, det har jeg prøvd. Flere ganger. Men foretrekker rusen av alkohol. Når jeg tenker over det, gir ikke noe særlig i det hele tatt, men har heller ikke røyket noe det siste året.
Gjest gjest1 Skrevet 23. september 2005 #8 Skrevet 23. september 2005 Ikke prøvd, og ikke vil jeg det heller. Vil ikke ødelegge hjernen med slikt.
Gjest Hope - ikke pålogga Skrevet 23. september 2005 #9 Skrevet 23. september 2005 Jepp, prøvd det flere ganger, men ble psykotisk og gal hver gang. Er disponert for det. Fikser ikke rusen, det smaker dritt, lukter jævlig og jeg blir jo helt gal av det der. Hallusinasjoner og angst. Da drikker jeg heller en flaske vin.
Gjest GreenSky Skrevet 23. september 2005 #10 Skrevet 23. september 2005 Hjernen min har nok blitt mer ødelagt av alkohol enn hasj. Alkohol dreper ganske mange hjerneceller.
Gjest GreenSky Skrevet 23. september 2005 #11 Skrevet 23. september 2005 Jepp, prøvd det flere ganger, men ble psykotisk og gal hver gang. Er disponert for det. Fikser ikke rusen, det smaker dritt, lukter jævlig og jeg blir jo helt gal av det der. Hallusinasjoner og angst. Da drikker jeg heller en flaske vin. ← Oj! Blir bare utrolig fnisete, jeg.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 23. september 2005 #12 Skrevet 23. september 2005 Ikke prøvd, og ikke vil jeg det heller. Vil ikke ødelegge hjernen med slikt. ←
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #13 Skrevet 23. september 2005 Oj! Blir bare utrolig fnisete, jeg. ← Det ble i hvert fall ikke jeg, for så si det sånn. Første gangen hadde jeg totalnoia, hadde ikke begrep om tid eller rom eller noe. Alt gikk i sakte film, trekket på toget begynte å leve, og ble til masse drap og mord og dritt. Syyyyyyke saker... Var fjern i en uke etterpå. Prøvd et par ganger etterpå, og har blant annet opplevd å ikke kjenne kroppen min når jeg tok på den, gardina begynte å leve og teksten i musikken begynte å fly rundt i rommet. Har man ikke angst fra før av, så får man det i hvert fall da... Så jeg har gitt opp hele greia. Like greit. Men om andre får noe ut av det - så vær så god.
Gjest gjest1 Skrevet 23. september 2005 #14 Skrevet 23. september 2005 Hjernen min har nok blitt mer ødelagt av alkohol enn hasj. Alkohol dreper ganske mange hjerneceller. ← Det med at alkohol og hasj dreper hjerneceller er veldig oppskrytt når det gjelder voksne mennesker. De dør uansett Men hasj (og annen narkotika) er som å ta en gedigen overdose av feks lykkepiller. Hjernen kan få varige kjemiske forandringer. Og bare det at man kan få psykoser av dop burde jo skremme de fleste.. Det er litt vittig å observere dette på universitetet. På medisinstudiet så finnes det alltid noen som mener at hasjrøyking er helt ufarlig. I starten... Ettersom årene går og man lærer mer om hjernens biokjemiske sammensetting så slutter de aller fleste å mene det.
Gjest gjest1 Skrevet 23. september 2005 #15 Skrevet 23. september 2005 (endret) Det var meg som var gjesten over med psykosene.. hehe... Endret 23. september 2005 av Hope
Gjest jan Skrevet 23. september 2005 #16 Skrevet 23. september 2005 trådstarter igjen. Dere som har prøvd og eller røyker hasj. Røyker dere vanlig sigaretter til vanlig også? følere dere ikke at dere gjør noe ulovig da dere røyker det. HVa om det hadde vært strengere straffer for bruk? ville dere fortsatt brukt det? Tør dere prøve sterkere saker også? Takk for alle svar forresten.
vixen Skrevet 23. september 2005 #17 Skrevet 23. september 2005 Jeg har ikke prøvd. Ingen planer om å prøve heller.
MiniMjau Skrevet 23. september 2005 #18 Skrevet 23. september 2005 Nei. Det syns jeg ikke. Syns du? ← Du er nok sikkert ikke narkoman... Hva definerer en narkoman da? Men å røyke hasj hver eneste dag er jo ingen bra livsstil skulle en tro?
Gjest jan Skrevet 23. september 2005 #19 Skrevet 23. september 2005 Kan vel forklare litt hvorfor jeg lurer. Jeg holder på med politiutdennelsen og var til stede under hasjmarsjen i Oslo i år. Var litt rundt og kikket. Så alt fra 13-14 åringer til hardbarkede mannfolk, som sikkert har prøvd sterkere saker oppgjennom tidene. Men det som gikk mest innpå meg, var da jeg så en skikkelig vakker jente, sikkert ikke mer enn 15 -16 år, langt blondt hår, som satt og fyrte opp. Ble skikkelig dårlig jeg. Jeg som aldri har prøvd vanlige sigaretter, var livredd for å bli oppdaget av foreldrene mine...så jeg prøvde aldri, og har sitter jenter på den alderen og røyker hasj. Det jeg da lurer på? er det godtatt av alle, at man røyker det? Dere som ikke røyker..hiver dere folk ut dersom de røyker på deres fest? Folk dere kjenner altså? Er hasj ikker mer farlig enn vanlig røyk?
Gjest gjest1 Skrevet 23. september 2005 #20 Skrevet 23. september 2005 I min omgangskrets er det ingen som røyker hasj. Har en kamerat som har venner som gjør det, men de er ikke akkurat slike mennesker som jeg tiltrekkes av. I min aldergruppe (24+) har jeg inntrykk av at det er få oppegående personer som røyker hasj regelmessig. Har i hvertfall ikke møtt mange slike.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå