AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 De aller fleste oppskrifter er jo beregnet 3-4 personer. Så lurer på hva dere lager? Lager dere mat som dere kan fryse ned? Her går det i mye hurtigmat og jeg merker at jeg kaster mye mat også. Så ser etter inspirasjon. Anonymkode: 1675d...569 1
Lea Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Spagetti og kjøttdeig. Jeg er veldig glad i taco så har ofte taco. Liker også å lage hjemmelaget pizza og å fryse ned det jeg ikke orker.🙂 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 Lager alt jeg har lyst på, fra supper til biff med fløtegratinerte poteter. Lager gjerne ekstra, så jeg kan varme opp rester til kvelds. Anonymkode: 1d9a0...7ad 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #4 Skrevet 26. august 2021 mye pastaretter, da har jeg porsjon dagen etter. hjemmelaget pizza med ferdig bunn da, så fryser jeg halvparten eller har til dagen etter, taco/lefseretter er kjapt og enkelt. ooooooogså er det dager jeg spiser to skiver til middag fordi jeg ikke orker å kokkelere. Anonymkode: de9fa...980 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #5 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De aller fleste oppskrifter er jo beregnet 3-4 personer. Så lurer på hva dere lager? Lager dere mat som dere kan fryse ned? Her går det i mye hurtigmat og jeg merker at jeg kaster mye mat også. Så ser etter inspirasjon. Anonymkode: 1675d...569 Er oppskriften beregnet på 3-4 så halverer jeg den og spiser restene dagen etterpå. Kjøp deg en kokebok og velg deg ut ting som ser digg ut. Anonymkode: a8f93...d03 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #6 Skrevet 26. august 2021 Curry, lager alt i woken. bruner krydret kjøtt og løk, tomatpure, fett(kokos eller fløte), kraft, 200.300 fryste grønsaker ris i pose varer to til tre middager. Har jeg ris i kjøleskapet spiser curryen med ris. Har jeg ikke, hiver jeg ekstra grønsaker i wokken Anonymkode: 5c758...08a
Tvist Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 Lager mye salat. Gjerne med poteter i, eller rødbeter. Mye wrap
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 Lager vanlig mat. Rester i kjøleskap eller i frysen, så slipper full middagslaging hver dag. Oppvarma mat er minst like godt, om ikke bedre 😁 Anonymkode: dec48...9eb 3
AliceNextDoor Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 Lager veldig mye variert, i grunnen. Men la oss være ærlige på at enkelte ganger blir det fort litt frysedisk-mat når verken humør eller tid er på min side. Idag laget jeg rett og slett fiskesuppe fordi det ble dårlig med tid og mye rabalder. Jeg tinte noen reker og varmet raskt og puttet oppi suppen, som jeg spiste med litt hvitløksbrød. I går spiste jeg sammen med noen, da ble det frest litt biffstrimler som jeg blandet med wok-grønnsaker fra boks og noen ferske. Ris i noen minutter og litt krydder alt ettersom. I morgen tenker jeg lage currywurst med potetmos og rundstykke.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #10 Skrevet 26. august 2021 Wiener pølse m lompe - 1 pakke av hver holder til 2 middager spearribs - en pakke fra Kiwi som er halvparten av størrelsen som de andre burger 😄 Kjøper fryste (8 pk) og en pakke burgerbrød som jeg legger i fryseren, lett å ta opp og går fort å lage En gang i blant så kjøper jeg meg en stor pizza, spiser halve og fryser bed resten, digg å ta i mikroen på kvelden om jeg er fysen på noe digg Brødskiver til frokost, med masse digg pålegg Jeg kjøper grillet kylling på meny, deler det opp i porsjons størrelser og fryser ned spagetti og kjøttdeig - deler kjøttdeigen i 2 og fryser ned resten man finner som regel små porsjons størrelser med kjøtt i de fleste butikker, så det er lett å lage med noe digg tilbehør reke salat, eller hva som helst kjøtt salat taco er lett - og taco salat Fryseren er ellers min venn mye ifht middager altså 😎 Anonymkode: 05ef6...a74
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #11 Skrevet 26. august 2021 Jeg kan også spise brødskiver til middag, med MASSE digg på. Jeg rister brødet og tar på f eks: Grillet kylling, stekt egg bacon, salat reker dill og majones, eggerøre noen ganger bare rister jeg brødet, tar på smør, og litt salt på 🙃 høres sikkert helt snålt ut, men er digg!! til kvelds kanskje jeg slenger ut en lompe, smører den med smør, kanel og sukrin, og ruller sammen! Namnam Anonymkode: 05ef6...a74
Gjest Føsleguri Skrevet 27. august 2021 #12 Skrevet 27. august 2021 Jeg elsker å prøve nye oppskrifter. Noen oppskrifter er lette å redusere til færre porsjoner, noen tar jeg litt på slump når jeg lager mindre og noen lager jeg slik de står og enten fryser ned eller spiser i flere dager på rad.
Inwe Skrevet 27. august 2021 #13 Skrevet 27. august 2021 I dag blir det enten nachos eller loaded hummus med falafler (ferdig falafel deig i fryseren). Lager enklere mat nå enn når vi var to, gidder ikke stå å lage mat lenger enn 30 min til bare meg. Lager somregel for 2 dager av gangen. Blir ofte wok med tofu eller edamebønner, curry med tofu, loaded hummus med stekte grønnsaker og grove pitabrød, pasta med stekte grønnsaker og ikea sine planteboller, pasta med linser og tomatsaus, bowls av forskjellig slag og slike ting det er lett å lage mye av. Spiser plantebasert selv, men vil helst ikke ty til disse ferdigproduktene så ofte.
marleneK92 Skrevet 28. august 2021 #14 Skrevet 28. august 2021 Lager det jeg har lyst på. Er oppskriften for 3 - 4, og man ikke har mulighet til å fryse ned så halverer man bare oppskriften. Eksempler på hva jeg lager Kremet avokado pasta (pasta med en blanding av pesto & avokado med ekstra sitron & hvitløk) Pasta Bolognese Fylt kylling med diverse tilbehør Biff Stroganoff Pastasalater Taco ofte med marinert kjøtt å diverse tilbehør Denne ukens meny - (handling på Torsdager her derfor så starter menyen Torsdag :)) TORSDAG - Pytt i panne med stekt egg FREDAG - Kyllingfilèt med rotmos/gulrotmos, potetbåter & salat LØRDAG - Biff Stroganoff SØNDAG - Laks med spinat & sitroncouscous MANDAG - Pasta med tomat, chili & basilikum TIRSDAG - Kyllingfilèt med kremost, ris & bearnaisesaus ONSDAG - Laks gratinert i limesaus
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #15 Skrevet 28. august 2021 Denne uka har jeg spist: Blomkålsuppe med rista kikerter Pasta med blomkålsaus og grønne erter Falafler i pitabrød med ertehummus og sylta rødløk Pitapizza med linsesaus,rødløk,oliven og tofu Linsegryte med hjemmelagde rundstykker Linseboller med hjemmelagd potetmos,brun saus og rørte tyttebær Buddsbowl med rester fra uka som har gått. Med andre ord lager jeg flere middager basert rundt de samme ingrediensene. Men prøver også å setter av søndager til å lage større porsjoner og fryse ned,så jeg har go to til på stressende dager Anonymkode: 477e7...f10 1
Gjest venom31 Skrevet 28. august 2021 #16 Skrevet 28. august 2021 Fjordland, og lette varer fra frysedisken som er ferdig til å varme opp. Er ingen kjøkkenmenneske.
Stoltskeiv Skrevet 28. august 2021 #17 Skrevet 28. august 2021 (endret) Tilpasser oppskriftene. Noen ganger lager jeg en hel Toro gryte, så har jeg rester dagen etter. Elsker å lage mat, så lager alt jeg får lyst på. Også tilpasser jeg oppskriftene 😃 Endret 28. august 2021 av Traktorlesba96
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #18 Skrevet 28. august 2021 Spiste det samme når jeg var singel som nå når jeg bor med en mann 🤷♀️ Enten fryste jeg ned restene, spiste restene i dagene etterpå eller tilpasset oppskriftene. Selv om oppskriften sier at den er til 3-4 personer så går det an å tilpasse oppskriften, halvere eller noe 😅 Anonymkode: 8f793...8ad
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #20 Skrevet 28. august 2021 Som oftest en eller annen pastarett. Noen ganger ender jeg opp med brødskiver, eller ferdig-risotto'en fra rema. Anonymkode: 1e44a...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå