Gå til innhold

Negativ testresultat ved reise til Spania

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er ikke vaksinert, og trenger en negativ testresultat for å reise til Spania. Har noen her gjort det samme i det siste? Det jeg lurer på er om den "vanlige" testen man får gjort hos offentlig helsevesen passer bra til dette formålet? Noen som har gjort en slik test og vist frem testresultat skrevet av typ Helse Oslo eller liknende?

Anonymkode: 41f94...39a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte ta en test da jeg mellomlanda på Gardermoen. Testen der var gratis, og måtte ikke vise fram resultatet til noen

Anonymkode: 7933f...046

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Måtte ta en test da jeg mellomlanda på Gardermoen. Testen der var gratis, og måtte ikke vise fram resultatet til noen

Anonymkode: 7933f...046

Skjønner, men nå er det altså snakk om testresultat som må vises til spanske myndigheter ved innreise til Spania, og før det også til Ryanair for å komme inn på flyet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Skjønner, men nå er det altså snakk om testresultat som må vises til spanske myndigheter ved innreise til Spania, og før det også til Ryanair for å komme inn på flyet.

Spania godtar hurtigtester som ikke er mer enn 48 timer. Du må bare gå et sted der de utsteder et bevis. Det offentlige utsteder ikke slike dokumenter, men mange steder kan du ta gratis test via private aktører. Du må sjekke der du bor.

Anonymkode: 5e7b6...ec5

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Spania godtar hurtigtester som ikke er mer enn 48 timer. Du må bare gå et sted der de utsteder et bevis. Det offentlige utsteder ikke slike dokumenter, men mange steder kan du ta gratis test via private aktører. Du må sjekke der du bor.

Anonymkode: 5e7b6...ec5

Men svaret på test tatt av kommunens covid-testestasjoner kommer jo på Helsenorge sine sider og kan hentes frem der? Vi er jo mange som bor «i gokk» og som ikke har tilgjengelig alternative testestasjoner….

Skrevet
reiseglad skrev (På 28.8.2021 den 9.47):

Men svaret på test tatt av kommunens covid-testestasjoner kommer jo på Helsenorge sine sider og kan hentes frem der? Vi er jo mange som bor «i gokk» og som ikke har tilgjengelig alternative testestasjoner….

Eksakt det jeg mener. Testresultatet man kan hente fra Helsenorge, lurer på om det er godkjent for reise. Er det noen som bruker disse? Forrige gang betalte jeg nærmere 2000 kroner for test tatt av privat, vil helst unngå det denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...