Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kompis som jeg ikke er interessert i som noe annet enn en venn. Han derimot har sagt at dersom han hadde hatt sjans på meg så hadde vi datet. Jeg er tydelig på at jeg ikke ønsker mer enn et par et vennskap og er også derfor nøye med å ikke oppføre meg på en måte som ja det oppfattes som noe mer. Vi snakker om alt mulig, men jeg har aldri delt noe seksuelt med han. Forrige gang han var hos meg så vi på tv og så spør han meg om jeg har noen leketøy. Jeg ble så sjokkert over spørsmålet at jeg sa at det har han strengt tatt ingen ting med. Jeg følte at han tok seg til rette meg spørsmålet, men han mener jeg er tåpelig som syntes det var ufint. Vi kjenner ikke hverandre så godt engang.. 

Anonymkode: 2ec09...629

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er ok. Jeg har flere kompiser, og ingen av dem stiller meg seksuelt ladde spørsmål. Jeg hadde imidlertid ikke klart å beholde et vennskap om jeg visste at vedkommende var interessert i noe mer, særlig ikke om han ikke hadde respektert mine grenser på den måten. 

Anonymkode: a31a5...4d7

• Liker 18
Skrevet

Ekkel og creepy fyr spør du meg.

Anonymkode: 117ea...4c3

• Liker 8
Skrevet

Det er jo veldig personlig da. Skal jeg ta meg friheten til å anta noe så våger jeg å tro at han ikke ser helt vekk i fra at du allikevel er aktuell for seksuelt forhold uten noe spørsmål om forhold. Helt ærlig så hadde jeg nok vegret meg til flere besøk etter et sånt spørsmål uten at det ble luftet og diskutert først.

• Liker 6
Skrevet

Det er ganske utenksomt å stille et sånt spørsmål uten å være noenlunde sikker på at den du spør ikke vil bli fornærmet. For meg hadde det vært helt uproblematisk å svare på, men skjønner godt at mange synes at det er for personlig til å dele med en venn.

Anonymkode: 181e8...1a6

• Liker 7
Skrevet

Creeeeeeep 🚩🚩

Anonymkode: 60633...0dc

• Liker 4
Skrevet

Han er ikke med deg for å være vennen din for å si det sånn. Hans motivasjon er det lille vinduet om du en dag gir etter og har sex med han. 

Anonymkode: 04e7e...abb

• Liker 9
Skrevet

Selvfølgelig er det OK,

Når man er den typen som velger å ha (interesserte) menn som kompiser, så må man tåle sånne føkka greier. Da har man lagt opp til det selv.

Anonymkode: 7219f...e04

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Han er ikke med deg for å være vennen din for å si det sånn. Hans motivasjon er det lille vinduet om du en dag gir etter og har sex med han. 

Anonymkode: 04e7e...abb

Ja, og hun poster på samliv, så hun er vel på gli..

Skrevet

Han vil ikke være vennen din. Let him goooo.. . 

Anonymkode: 7b5ef...38b

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke liker det, sett grenser.

Anonymkode: e55f9...519

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er det OK,

Når man er den typen som velger å ha (interesserte) menn som kompiser, så må man tåle sånne føkka greier. Da har man lagt opp til det selv.

Så hun må tåle "føkka greier" fordi kompisen hennes har sagt han var interessert tidligere, til tross for at hun har gitt tydelig beskjed om at hun ikke er interessert i han og at det ikke kom til å bli noe mellom dem? Han har jo akseptert dette og fortsatt valgt å være venn med henne. At hun må forvente at dette er noe som kan skje i et slikt vennskap er rimelig, men at hun må tåle dårlig oppførsel er veldig urimelig. Er du en av de som mener at kvinner må tåle å bli voldtatt dersom hun er full, alene, har sexy klær osv? 

Anonymkode: 0cc6b...b5c

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hun må tåle "føkka greier" fordi kompisen hennes har sagt han var interessert tidligere, til tross for at hun har gitt tydelig beskjed om at hun ikke er interessert i han og at det ikke kom til å bli noe mellom dem? Han har jo akseptert dette og fortsatt valgt å være venn med henne. At hun må forvente at dette er noe som kan skje i et slikt vennskap er rimelig, men at hun må tåle dårlig oppførsel er veldig urimelig. Er du en av de som mener at kvinner må tåle å bli voldtatt dersom hun er full, alene, har sexy klær osv? 

Så må hun sette grenser!  Ærlig talt, har samfunnet blitt så hårsår?  Første magefølelse når jeg leste innlegget var at her er det en person som finner på noe å skrive om.  

Anonymkode: 4807b...5cc

• Liker 1
Skrevet

Han er ikke en venn, men en mann som har lært at om man har en kvinnelig venn så ‘blir det sex før eller siden om man spiller kortene riktig. Mange menn har slik holdning til kvinnelig vennskap og det burde virkelig ikke være noe å bli sjokkert over. Han her er ihvertfall ærlig. Ganske direkte også i grunnen. I stedet for å spørre om dere kan ha sex eller forsøke å kysse det, så spør han indirekte ved å spørre om du har sexleketøy. Tester ut om drt kan kåte deg opp.

Basert på dette du skriver her, tenker jeg vennskapet er over. Dette blir jo bare kleint å fortsette.

Anonymkode: dea6f...299

• Liker 5
Skrevet

Kanskje greit å opplyse om hvilket kjønn dere er... 

Anonymkode: 9a7eb...404

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så hun må tåle "føkka greier" fordi kompisen hennes har sagt han var interessert tidligere, til tross for at hun har gitt tydelig beskjed om at hun ikke er interessert i han og at det ikke kom til å bli noe mellom dem? 

Korrekt.

Det blir som foreldrene til Melanie Griffith som mente det var en god idé å ha en løve som kjæledyr. Det er et under at det gikk bra. De kunne like gjerne fått Darwin Award.

De kunne i alle fall ikke skylde på løven for at den var løve. 

Gjør man dumme valg, så blir konsekvensene stort sett dårlige. Dette er en del av virkeligheten som man er nødt til å forholde seg til. Å være idealist, hjelper ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han er ikke en venn, men en mann som har lært at om man har en kvinnelig venn så ‘blir det sex før eller siden om man spiller kortene riktig. Mange menn har slik holdning til kvinnelig vennskap og det burde virkelig ikke være noe å bli sjokkert over. Han her er ihvertfall ærlig. Ganske direkte også i grunnen. I stedet for å spørre om dere kan ha sex eller forsøke å kysse det, så spør han indirekte ved å spørre om du har sexleketøy. Tester ut om drt kan kåte deg opp.

Basert på dette du skriver her, tenker jeg vennskapet er over. Dette blir jo bare kleint å fortsette.

Anonymkode: dea6f...299

Akkurat. Det burde vært over for lengst. 

Skrevet

Synes ikke det nødvendigvis det er creepy. Jeg har venninner jeg kan snakke med sex om og som ikke hadde reagert om jeg hadde stilt spørsmålet, men det er jo en litt spesiell ting å starte med om dere aldri har snakket om sex før.

Det er uansett helt innafor å si at det er privat eller at han ikke har noe med det å gjøre, uansett hva slags forhold dere har.

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje greit å opplyse om hvilket kjønn dere er... 

Anonymkode: 9a7eb...404

Nei hvorfor det? Dynamikken og problemet er akkurat det samme om TS er kvinne med mannlig venn, mann med kvinnelig venn, mann med mannlig venn, kvinne med kvinnelig venn (og så gidder jeg ikke lage en liste over andre alternativer). 

TS vil være bare venner, vennen vil helst ha et forhold, men når vennen ikke kan få et forhold så prøver hen å posisjonere seg for at det iallefall blir sex. 

Skrevet

Jeg synes det er greit at han spør. Og så er det opp til deg om du vil svare. Og så må han respektere det. Og så må han respektere om du ikke ønsker at han skal ta opp slike tema med deg. Hvis han ikke gjør det, kan du velge å holde deg unna han.

Anonymkode: ebe67...1f3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...