Lizca Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 Jeg baka kaka i går, har krem under marsipan/fondant. Fondanten har jeg farga brun. Men, har hatt kaka stående ute i noen timer, hvorfor begynne det å «renne? Er det kremen under som renner ut? Skal forestille en trestubbe 😂 er ikke helt ferdig enda.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Slik så kaka ut nesten med en gang jeg hadde dekorert. Men, blir da sprekker som dere ser på de første bilene. Er kaka ødelagt eller hva? Anonymkode: eb5c2...a0d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 Det dannes fukt eller kondens. Sånt skjer når du tar den ut og inn av kjøleskapet. Tørk eller bare trykk papiret over fukten så ordner det seg 🙂 Anonymkode: 77d2d...302
Lizca Skrevet 26. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det dannes fukt eller kondens. Sånt skjer når du tar den ut og inn av kjøleskapet. Tørk eller bare trykk papiret over fukten så ordner det seg 🙂 Anonymkode: 77d2d...302 Jeg er redd kaka blir uspiselig da det er mye pynt. Først så måtte jeg blande fondant og marsipan rundt kaka (gjorde en feil så måtte bare ha på det jeg hadde).. så er det mer pynt (barken irundt kaka. Også pynt på toppen. Men, folk får heller bare spise det som er inni..
Brunhilde Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Jeg tenker problemet er at du har blandet marsipan og fondant (det hørtes faktisk ikke veldig godt ut, beklager). Hvorfor brukte du ikke bare en av delene? Ellers stemmer det at det kan dannes kondens når kaka står i kjøleskapet, men jeg bakte en marsipankake her om dagen og den stod i kjøleskapet 4-5 timer før den ble transportert, så i nytt kjøleskap noen timer før den ble servert, og den var like fin, ingen tegn til kondens. Dupp forsiktig av det fuktige, og husk å oppbevare den tildekket hvis den skal stå i kjøleskap, gjerne på kakefat med lokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå