Nimbus Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 Jeg skal snart hente en cockapoo valp hjem. Gleden er stor. Så hørte jeg noen si det er en veskehund. Regnes cockapoo som en liten fjollete hund?
Arx Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Cockapoo er en blanding, så du kan få både det ene og det andre. Veskehund avhenger av hva du definerer som en Veskehund. Jeg regner Cockapoo som en fjollete blanding, men det er pga avlen ikke hunden i seg selv. 12
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 Absolutt ikke. Det er en hund som trenger mye tur og mental trening for å trives 😄 Min blir smågal hvis han ikke får gode turer, trening og alt med sitt. Han er knalltøff, sjarmerende, sosial og en elskling. Men passer ikke inn som veskehund 😅 Blandingen gjør han til en god vakthund, men av og til skulle jeg ønske han kunne holde litt kjeft 😂 Folk må nesten ha lov til å gå forbi liksom... Anonymkode: 3e14f...cd3 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #4 Skrevet 26. august 2021 Nimbus skrev (3 minutter siden): Jeg skal snart hente en cockapoo valp hjem. Gleden er stor. Så hørte jeg noen si det er en veskehund. Regnes cockapoo som en liten fjollete hund? Ingen hunder er veskehunder, la de være hunder. Cockapoo er blanding av cocker og puddel, ingen av de rasene har problemer med toppturer og mye aktivitet. De setter faktisk pris på å gjøre noe. Anonymkode: 76307...bfc 2
Lea Skrevet 26. august 2021 #5 Skrevet 26. august 2021 Ingen hunder er veskehunder. Alle hunder trenger å gå tur og å få mosjon. Ikke sitte i en veske. 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 Folk putter jo labradorer i en veske…(for å kunne ta de med på t-banen i New York) Nei, du har kjøpt deg en blanding av to smarte raser som trives godt på tur og som også må få bruke hodet. (Du har også kjøpt usannsynlige mengder pelsstell, som må følges nøye opp for at hunden skal ha det bra). Ca 10-15 kilo hund er tungt å bære på, det gjør en bare ved skade. Du må lære deg pelsstell med denne hunden. Kjøp gode sakser, kammer, karder og klippemaskin. Tren valpen til å stå på bord og bli stelt fra du får den i hus. Det vil spare deg for mye penger og hunden for vondter. Det er en fjollete blanding, to pelstyper som fort bare blir tull og er kjent for diverse knask ang mentalitet. Solgt for mer enn det koster med en renraset hund. Jeg håper for valpen sin del at foreldrene til valpen har kjent helsestatus på hofter/albuer/øyne og at disse er av en slik kvalitet at de ville blitt godkjent i raseavl. Jeg håper også at tispen ikke har hatt/skal ha veldig mange kull for å makse inntjening. Anonymkode: 89ab2...f85 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 Det er langt ifra en veskehund, men en blanding av to smarte, aktive og energiske raser! Krever godt med tur og mental stimuli for å trives. Vil også anbefale deg å unngå diskusjoner om rase/navn/poo/doodle, men heller kose deg med hunden din når du får den! Jeg har en lignende blanding, og sier bare at det er en glad blandingshund og overser sure kommentarer 🙂 Anonymkode: 04077...aa9
Djungelvrål Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 Nei, for det første så er de for store. I tillegg er puddel en av de mest intelligente rasene og avlet til jakt så du bør utfordre den med lek, svømming, apport, lange turer osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå