Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om karakterkravet 3 i matte for å søke spl, gjelder Vk1 ? Siden man på yrkesfag kun har matte på Vk1 😊

Evt hvilken bok som blir brukt ?:) 

Anonymkode: 04255...2e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen som vet om karakterkravet 3 i matte for å søke spl, gjelder Vk1 ? Siden man på yrkesfag kun har matte på Vk1 😊

Du må vel ha studiekompetanse for å komme inn på sykepleien…

Anonymkode: 337d5...e3f

• Liker 6
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På yrkesfag må du ha matte både matematikk vg1 og 2. altså grunnkurs og vk1. Om du har hatt 1 og 2p eller de fagene som tilsvarer det med 3 eller bedre oppfyller du kravet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må vel ha studiekompetanse for å komme inn på sykepleien…

Anonymkode: 337d5...e3f

Fylt 25 og realkompetanse går ann:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fylt 25 og realkompetanse går ann:)

Ville ikke basert meg på det, det nåløyet er trangt. Har du mulughet til å skaffe deg gens før søknadsfrist bør du gjøre det.

Anonymkode: 2ae19...985

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mattekravet gjelder uansett.

Anonymkode: 9ddd7...aba

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du trenger egentlig ikke bok, du kan lese ut fra kompetansemål/læringsmål/læreplanen. Praktisk med bok da, og du kan vel velge selv hvilken du vil bruke.

Anonymkode: 3185e...d3d

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du trenger egentlig ikke bok, du kan lese ut fra kompetansemål/læringsmål/læreplanen. Praktisk med bok da, og du kan vel velge selv hvilken du vil bruke.

Fungerer ekstremt bra å lese til eksamen i matematikk ut i fra læreplanmålene. Godt forslag. 🤡

Skrevet
Kastanjefrø skrev (2 timer siden):

Fungerer ekstremt bra å lese til eksamen i matematikk ut i fra læreplanmålene. Godt forslag. 🤡

Hm? Det er jo de som definerer hva du skal kunne, ikke boka. Hvilken kilde du lærer fra er jo det samme, så lenge du tillegner deg kunnskapen du trenger. Har lest til flere eksamener på den måten selv, med gode resultater. Det gir en helt annen bredde og refleksjon når man har et aktivt forhold til hva man skal kunne og må velger kilder selv.

• Liker 3
Skrevet

Takker for svar😊

Er 10 år siden jeg gikk Vgs. Har fagbrev som helsefagarbeider. Men når jeg gikk på skolen, hadde vi kun matte på 1.året. dvs jeg har kun Matte 1P-y . Har jeg forstått det rett at jeg også må ha Matte 2 P-y også? 

Skrevet

Jeg vet ikke hvilken matte som dekker kravet, men å satse på realkompetanse er svært utrygt, nesten ingen får studieplass på det grunnlaget. Da er det mye bedre å søke etter 23/5 regelen og ta de fagene som trengs for å oppfylle det kravet. 

Anonymkode: 478ec...cde

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takker for svar😊

Er 10 år siden jeg gikk Vgs. Har fagbrev som helsefagarbeider. Men når jeg gikk på skolen, hadde vi kun matte på 1.året. dvs jeg har kun Matte 1P-y . Har jeg forstått det rett at jeg også må ha Matte 2 P-y også? 

Hvis du går for studiekompetanse ja, som å komme inn pga. 23/5-regelen (sjekk det ut :) 

Anonymkode: b0738...557

Skrevet

Alle skoletapere ender som sykepleiere.

Kanskje det er derfor de overdriver betydningen av en veldig enkel bachelor? For dem må det vøre en enorm prestasjon å klare noe som helst studie.

Anonymkode: 1e8bf...15e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takker for svar😊

Grunnlag for opptak er generell studiekompetanse eller tilsvarende realkompetanse. I tillegg kreves at søkeren må dokumentere minimum karakteren 3,0 i norsk (393 timer) og 3,0 i fellesfaget matematikk (224 timer) fra videregående skole. (Står på Uit sin hjemmeside under opptaks krav for sykepleie).  Har en ikke gått Vg3, må man ta opp matematikk og norsk på vg3, for å kunne søke seg inn uten generell studiekompetanse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kanskje det er derfor de overdriver betydningen av en veldig enkel bachelor? For dem må det vøre en enorm prestasjon å klare noe som helst studie.

Skoletapere? Er det derfor det er 4,9 i snitt for å komme inn på sykepleie??

Skrevet
1 minutt siden, Nokia said:

Skoletapere? Er det derfor det er 4,9 i snitt for å komme inn på sykepleie??

Nåvel, greit det er ikke på bunn, men det er heller ikke 4,9 i snitt som kreves. All ære til de som vil utdanne seg som dette, men det er ikke slik du fremstiller det.

Fra vilkårlig utvalg, USN campus Vestfold, poenggrense for i år: Det er VESENTLIG forskjell på 49 poeng og 39.6.

39.6
Førstegangsvitnemål
Heltid

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
ANBrukER skrev (7 timer siden):

Grunnlag for opptak er generell studiekompetanse eller tilsvarende realkompetanse. I tillegg kreves at søkeren må dokumentere minimum karakteren 3,0 i norsk (393 timer) og 3,0 i fellesfaget matematikk (224 timer) fra videregående skole. (Står på Uit sin hjemmeside under opptaks krav for sykepleie).  Har en ikke gått Vg3, må man ta opp matematikk og norsk på vg3, for å kunne søke seg inn uten generell studiekompetanse.

Du trenger ikke ta opp matte fra vg3. Du må minimum ha 1p og 2p.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2021 den 16.18):

I alle dager! 😆

Har du sjekket snittet for å komme inn i mange storbyer? 

Anonymkode: 63e1b...8fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nåvel, greit det er ikke på bunn, men det er heller ikke 4,9 i snitt som kreves. All ære til de som vil utdanne seg som dette, men det er ikke slik du fremstiller det.

Fra vilkårlig utvalg, USN campus Vestfold, poenggrense for i år: Det er VESENTLIG forskjell på 49 poeng og 39.6.

39.6
Førstegangsvitnemål
Heltid

Og så har man de som søker i ordinær kvote også da, hvor poenggrensa er langt høyere.

Anonymkode: ed585...549

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2021 den 16.18):

Haha, sykepleiehateren har funnet denne tråden også😅

Anonymkode: f4ad1...1c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...