Gå til innhold

Hun kortet ned det jeg skal si i en presentasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet dette sikkert ikke er stedet for å lage et slikt innlegg på, men jeg vil bare få noen innblikk fra voksne mennesker. 

Jeg har en gruppeoppgave i Samfunnsfag med 2 andre gutter og ei annen jente. På onsdag satt jeg av 2-3 timer for å finne informasjon og skrive stikkord til det jeg skulle si når vi framfører (vi har også jobbet med dette på skolen). Jeg delte stikkordene mine i en gruppe der alle gruppemedlemmene er og fikk en litt indirekte beskjed fra jenta i gruppa om at det kanskje ikke var bra nok (eller noe i den duren). Det var i hvertfall noe hun ikke var fornøyd med. Så jeg skrev om stikkordene mine til 3 avsnitt med tekst og sendte på nytt. Ba om tilbakemelding og eventuelle innspill på om jeg burde endre noe. Fikk da bare en god tilbakemelding fra en gutt i gruppa mi. Jenta sa ingen ting.

Nå for litt siden postet hun en liten oversikt over hva alle skal si. På min del hadde hun gjort oppgaven min på hennes måte. Funnet informasjon og kortet det ned til et lite avsnitt. Føles ut som om hun har tatt enkle setninger fra en nettside og bare limt det inn til å forme et avsnitt. Jeg ble forbauset og egentlig litt lei meg når jeg så dette. Alt det jeg hadde gjort var liksom bortkastet. Vil heller få konstruktiv kritikk og få påpekt hva som er feil i stedet for at noen skriver min oppgave for meg.

Hva burde jeg gjøre? Hvordan takler man slike situasjoner? Er det jeg som overreagerer her? Hva kan jeg gjøre neste gang for å unngå dette?

Anonymkode: 269ef...ab1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan spørre henne om dette. Fortell at du brukte tid på det og spør hvorfor hun har kortet det ned? Eventuelt kan du jo bare fremføre det du har forberedt, uavhengig av hva som står i presentasjonen. 

Anonymkode: 22a93...749

• Liker 3
Skrevet

Er hun utpekt til leder for gruppen? Hvis ikke fremfører du bare det du har planlagt. 

Anonymkode: f7454...c59

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nå for litt siden postet hun en liten oversikt over hva alle skal si.

Hvorfor er dette hennes ansvar?

Anonymkode: dd11a...950

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...