Gå til innhold

NRK, Liggelister og forvrengte realiteter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette temaet har for meg blitt et veldig usjarmerende oppheng, siden jeg er like konservativ på området som en radikal islamist. Det er en særs dårlig farge når man er en mann på 30 år!

Så, dette var noe jeg ønsket å legge av meg, og begynte rett og slett dermed å spørre mine kvinnelige venner om deres «liggeliste». Ja, det er sært, men vi hadde det faktisk artig med det.

Saken;

Det argumenteres her inne om at gjennomsnittet er 6-7 sexpartnere blant kvinner og bla bla. Tror dette er konservative mannfolk som meg selv, som prøver å lage en illusjon om hva de skulle ønske at sannheten er. Det er lite konstruktivt.

NRK har nå et program som heter Mobilflørt, hvor disse såkalte «liggelistene» til noen av deltagerne kommer frem. Det har skapt reaksjoner fra noen gutter/menn, som snakker nedlatende om antallet til de ulike damene.

Mine venninner er mellom 25-35 år, noen single og noen i forhold, og jeg må si at det tilhører særs sjeldenhetene til å høre om noen som har hatt sex med færre enn 10 stk. Det er nesten utelukkende de som fant en kjæreste veldig tidlig, og har vært i det forholdet siden.

Kort fortalt; de aller fleste hadde et antall mellom 20-50 stk. Noen hadde også flere enn 50 stk, spesielt de som er over 30 år.

Jeg vil påpeke at dette overhodet ikke er damer som kan betraktes som «tøs» eller likende.

Helt normale damer som er høyst oppegående og trivelig.

Jeg vil gjerne høre tilbakemeldinger fra dere damer om hva dere tenker om mannfolk som faktisk ikke forstår at 20 sexpartnere i en alder av 25-35 år egentlig er ganske få pr.2021.

Jeg syns det er flaut på vegne av menn at vi heller velger å tro på løgnen; «jeg har liggi med 9», en løgn for å tilfredsstille egoet vårt.

Anonymkode: 5715c...c33

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fordi din vennegjeng ligger masse rundt, lyver alle andre på statistikker? 

Anonymkode: ee416...03e

• Liker 16
Skrevet

6-7 er jo ikke noe en har funnet på men noe en har funnet i spørreundersøkelser, riktig nok for en tid siden. For egen del var det et antall som overrasket meg da det ble presentert, men som ved nærmere ettertanke kanskje ikke burde vært så overraskende. Mange finner noen tidlig, og mange (særlig kvinner) har en høy terskel for å ligge med nye partnere. Merk at 6-7 er medianen, slik at gruppen med mange partnere ikke trekker tallet opp. 

• Liker 6
Skrevet

Tror de fleste gutter er veldig klar over at damer deler på 2 eller 3. 

Anonymkode: b8db9...42f

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror de kvinnene som er villige til å dele tallet sitt er den "mindre konservative" delen av menneskeheten, og da har de kanskje også mindre terskel for å dele andre ting? Jeg ville iallefall aldri svart på det spørsmålet der IRL. 

Jeg er en kvinne på 40, møtte mannen min da jeg var 25 (så ikke kjempeung) og har hatt 5, altså rett under snittet. Ser ingen grunn til å lyve om det anonymt på et forum altså, selv om jeg anser det som for privat til å dele med kamerater.

Jeg har venninner som slik det påpekes her møtte drømmemannen som tenåringer og derfor har hatt 1-2 partnere, og jeg har venninner som har vært utrolig ettertraktet og virkelig levd det livet - tipper de har vært med nærmere 50 partnere. Men totalt sett er nok det atskillig flere som er som meg med under 10 partnere enn det er av dem som har over 30. 

Anonymkode: db3f5...c69

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så fordi din vennegjeng ligger masse rundt, lyver alle andre på statistikker? 

Anonymkode: ee416...03e

Statistikken er ikke representativ for de som i dag er mellom 20-35 år.

Dette er spørsmål som er stilt mine venninner, og de har tatt antallet til sine venner osv.

Du representerer for øvrig ignoransen for det hele; ei dame på 30 år som har hatt sex med 20 stk, er langt unna å ligge rundt. 

Jeg syns selv det var mange, også fikk jeg en aha-opplevelse når jeg forsto at det er av de «bedre» som ikke har samme partner siden tenårene.

• Liker 3
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil gjerne høre tilbakemeldinger fra dere damer om hva dere tenker om mannfolk som faktisk ikke forstår at 20 sexpartnere i en alder av 25-35 år egentlig er ganske få pr.2021.

Jeg er litt uenig i premisset her, men jeg tror at det man heller burde forstå er hvor utrolig stor variasjon det er, og at antall i seg selv sier ganske lite uten kontekst. Det kan virke som om mange henger seg opp i tallet spesifikt, fremfor/uten å være interessert i informasjon om datinghistorikk, forhold, etc. 

I min vennekrets (slutten av 20-årene) ligger nok gjennomsnittet langt under 20. Noen har 1, andre har 30+. De fleste ligger en plass i midten, men gjerne nærmere rundt 10 enn 20. Jeg opplever ikke at 20 sexpartnere i denne alderen er få. Det er ikke nødvendigvis mye heller, men jeg kjenner ingen med over 40 partnere, slik du beskriver. Poenget mitt er at det er veldig vanskelig å definere en «normal» fordi det er så stor variasjon, og det er mange påvirkende faktorer. 

Så tror jeg også at menns reaksjon på kvinners antall gjerne er knyttet til deres eget antall og syn på sex. De som har et høyere antall enn meg syns gjerne mitt er lavt - og vice versa. 

• Liker 6
Skrevet
herzeleid skrev (1 time siden):

6-7 er jo ikke noe en har funnet på men noe en har funnet i spørreundersøkelser, riktig nok for en tid siden. For egen del var det et antall som overrasket meg da det ble presentert, men som ved nærmere ettertanke kanskje ikke burde vært så overraskende. Mange finner noen tidlig, og mange (særlig kvinner) har en høy terskel for å ligge med nye partnere. Merk at 6-7 er medianen, slik at gruppen med mange partnere ikke trekker tallet opp. 

Høy terskel for å ligge med nye partnere? Ok.

Damer har langt flere tilbud, så har muligheten til å være langt mer selektiv enn menn, men de har også sexlyst?

Gjennomsnitt og medinaen tar med de som er fra 50-70 år også.

Som nevnt i et annet svar; tallene finnes ikke representative for de aller fleste jenter/damer pr.idag.

• Liker 2
Skrevet
NysgjerrigPiken skrev (2 minutter siden):

Jeg er litt uenig i premisset her, men jeg tror at det man heller burde forstå er hvor utrolig stor variasjon det er, og at antall i seg selv sier ganske lite uten kontekst. Det kan virke som om mange henger seg opp i tallet spesifikt, fremfor/uten å være interessert i informasjon om datinghistorikk, forhold, etc. 

I min vennekrets (slutten av 20-årene) ligger nok gjennomsnittet langt under 20. Noen har 1, andre har 30+. De fleste ligger en plass i midten, men gjerne nærmere rundt 10 enn 20. Jeg opplever ikke at 20 sexpartnere i denne alderen er få. Det er ikke nødvendigvis mye heller, men jeg kjenner ingen med over 40 partnere, slik du beskriver. Poenget mitt er at det er veldig vanskelig å definere en «normal» fordi det er så stor variasjon, og det er mange påvirkende faktorer. 

Så tror jeg også at menns reaksjon på kvinners antall gjerne er knyttet til deres eget antall og syn på sex. De som har et høyere antall enn meg syns gjerne mitt er lavt - og vice versa. 

Takk for svar. :) 

Ja, man henger seg nok veldig opp i selve tallet, det har jeg tatt meg selv mye i. Det er en stor uting.

For å gi tallene noe kontekst, så har de fleste av mine venner rundt 3-4 forhold bak seg, med en god del år som single. Gjerne single igjennom studietider, russetid osv. De fleste har nok vært mest aktive fra 15-23 år, også har ting roet seg utover i 20-årene.

Noen har fått en ny «periode» om de har blitt single i slutten av 20-årene.

Helt «normale» damer som ingen har tanke om at er såkalt tøs eller noe. :) 

• Liker 1
Skrevet

kvinne 27 år 

Jeg har flere venninner og av de som ikke driver med ons, er det vanlig med to til fem. Det er også noen rundt 25 år som fortsatt er jomfru. Nå er det ikke slik i alle vennegrupper, men det er slik i vår. Det er snakk om ca 20 kvinner. 

Anonymkode: 2a81a...304

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

kvinne 27 år 

Jeg har flere venninner og av de som ikke driver med ons, er det vanlig med to til fem. Det er også noen rundt 25 år som fortsatt er jomfru. Nå er det ikke slik i alle vennegrupper, men det er slik i vår. Det er snakk om ca 20 kvinner. 

Din vennegjeng er med andre ord mindre promiskuøse enn damene i 1930.

Det er imponerende.😊

• Liker 3
Skrevet
Ezio skrev (47 minutter siden):

Høy terskel for å ligge med nye partnere? Ok.

Damer har langt flere tilbud, så har muligheten til å være langt mer selektiv enn menn, men de har også sexlyst?

Ja?

Sitat

Gjennomsnitt og medinaen tar med de som er fra 50-70 år også.

Usikker på hva du lurer på her. Poenget er at medianen ikke øker på samme måte som gjennomsnitt av veldig avvikende antall partnere. 

Sitat

Som nevnt i et annet svar; tallene finnes ikke representative for de aller fleste jenter/damer pr.idag.

Jeg ser du påstår det men jeg fester mer lit til statistiske trender over tid enn "jeg har snakket med noen venninner". 

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Tror de fleste gutter er veldig klar over at damer deler på 2 eller 3. 

Anonymkode: b8db9...42f

Og menn ganger med 2 eller 3.

Anonymkode: 656cb...3ec

• Liker 2
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

kvinne 27 år 

Signerer denne. Ofte er det med damer litt som med menn, enkelte ligger rundt og skaffer seg mange partnere, andre gjør ikke det. Jeg har to venninner som har hatt over 30 partnere, de fleste har, såvidt jeg vet, rundt 10. Noen har bare 2 eller 3. Eller 1.

Selv er jeg 31 og har ligget med 8 stykker. Noen lange forhold bak meg, noen knullevenner, og hele 1 one night stand. Føler ikke antallet mitt er verken unormalt høyt eller unormalt lavt. 

Anonymkode: f83bf...38a

• Liker 4
Skrevet

I min omgangskrets( jeg er kvinne 35) så er det slik TS beskriver. De fleste kvinnene jeg kjenner har hatt over 10 sexpartnere, mens noen få som har funnet livspartneren sin tidlig ikke har det. Vet ikke om typen omgangskrets har noe å si. Jeg er utdannet innenfor kulturfeltet, men har selvfølgelige også venner som ikke tilhører dette feltet, men sikkert en overvekt av venninner innenfor dette feltet. 

Anonymkode: dd283...e14

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I min omgangskrets( jeg er kvinne 35) så er det slik TS beskriver. De fleste kvinnene jeg kjenner har hatt over 10 sexpartnere, mens noen få som har funnet livspartneren sin tidlig ikke har det. Vet ikke om typen omgangskrets har noe å si. Jeg er utdannet innenfor kulturfeltet, men har selvfølgelige også venner som ikke tilhører dette feltet, men sikkert en overvekt av venninner innenfor dette feltet. 

Anonymkode: dd283...e14

Hei,

Hele poenget med tråden var egentlig enkel; «vanlige» damer mellom 20-35 år har som regel ikke 5-10 sexpartnere, normen ligger rundt 20-30 stk blant de «vanlige» og ofte flere blant de som har benyttet Tinder osv mye.

Jeg ønsker å belyse problematikken i at kvinner som da har 20-30 partnere blir kalt tøs, luddere osv, når de i realiteten overhodet ikke er det.

Må sies at det er bemerkelsesverdig å lese om alle her inne som har hatt mindre enn 10 partnere i en alder av 25+.

Jeg har en mangfold av bekjentskaper og de eneste som faller innunder den kategorien er som nevnt de som fant kjærligheten veldig tidlig, og som fortsatt er sammen.

• Liker 1
Skrevet
herzeleid skrev (32 minutter siden):

Ja?

Usikker på hva du lurer på her. Poenget er at medianen ikke øker på samme måte som gjennomsnitt av veldig avvikende antall partnere. 

Jeg ser du påstår det men jeg fester mer lit til statistiske trender over tid enn "jeg har snakket med noen venninner". 

Statistikken er selvsagt relativt korrekt, men det er ikke veldig interessant for en mann på 30 år å forholde seg til gjennomsnittet/medianen av alle aldersgrupper.

Det som er interessant er hva som er aktuelt for de man eventuelt skal date.

Skrevet
2 minutter siden, Ezio said:

Hei,

Hele poenget med tråden var egentlig enkel; «vanlige» damer mellom 20-35 år har som regel ikke 5-10 sexpartnere, normen ligger rundt 20-30 stk blant de «vanlige» og ofte flere blant de som har benyttet Tinder osv mye.

Jeg ønsker å belyse problematikken i at kvinner som da har 20-30 partnere blir kalt tøs, luddere osv, når de i realiteten overhodet ikke er det.

Må sies at det er bemerkelsesverdig å lese om alle her inne som har hatt mindre enn 10 partnere i en alder av 25+.

Jeg har en mangfold av bekjentskaper og de eneste som faller innunder den kategorien er som nevnt de som fant kjærligheten veldig tidlig, og som fortsatt er sammen.

Jeg er enig i at det eksisterer en del problematiske holdninger rundt kvinners seksualitet generelt og særlig antall sexpartnere. Men, selv om det er slik i din omgangskrets, stemmer ikke det for alle. «Vanlige» kvinner har alt fra null til tresifret antall partnere. Endene av skalaen er selvsagt sjeldnere, men man kan heller ikke gå ut fra at enhver kvinne i alderen 25-35 sannsynligvis har hatt 20-30 sexpartnere. Det er ikke uvanlig å ha hatt 5, eller 1, eller 0. I min verden er det på ingen måte bemerkelsesverdig å ha hatt under 10 partnere. 

• Liker 6
Skrevet
NysgjerrigPiken skrev (1 minutt siden):

Det er ikke uvanlig å ha hatt 5, eller 1, eller 0. I min verden er det på ingen måte bemerkelsesverdig å ha hatt under 10 partnere. 

Det er høyst uvanlig!

«I min omgangskrets» er heller ikke korrekt å bruke for mine påstander om at 20-30 partnere er normen. Jeg har ikke snakket med 3 venninner i min vennegjeng, og det er grunnlaget for påstanden.

Bare se på «mobilført», hun jenta med færrest partnere der hadde vel rundt 20 stk. 

Du kan gjerne kontre med å stigmatisere at det er en spesiell type menneske som er med der, men det er relativt mange forskjellige personligheter.

Hvis man hadde spurt 100 damer på 3. året på høyskolen hvor mange de har hatt sex med, og de hadde svart oppriktig, så kunne vi da sett om jeg eller du har mest rett, eller om dette kun er i «min krets».

Skrevet
Ezio skrev (54 minutter siden):

Statistikken er selvsagt relativt korrekt, men det er ikke veldig interessant for en mann på 30 år å forholde seg til gjennomsnittet/medianen av alle aldersgrupper.

Det som er interessant er hva som er aktuelt for de man eventuelt skal date.

Nettopp, og jeg kan ikke uten videre se at kvinner på 30 i dag skulle ha et mye høyere antall enn de på 40, 50 osv. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...