Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når noen er langtidssykemeldte på en arbeidsplass, har da folk som har mindre stillingsprosent rett til å bli spurt om å tre inn i den sykemeldte sine timer eller er det fritt fram for å bruke vikarer i stedet? Finns det i såfall et sted der dette er omtalt ( arbeidsmiljølov paragraf f.eks?)

Anonymkode: c5acf...dcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de kjenner arboppgavene. 

Anonymkode: 63cfb...3b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når noen er langtidssykemeldte på en arbeidsplass, har da folk som har mindre stillingsprosent rett til å bli spurt om å tre inn i den sykemeldte sine timer eller er det fritt fram for å bruke vikarer i stedet? Finns det i såfall et sted der dette er omtalt ( arbeidsmiljølov paragraf f.eks?)

Anonymkode: c5acf...dcb

Jeg regner med du klarer å finne frem i AML selv (se Lovdata.no). Utover det går det jo an å forespørre. Såvidt jeg vet er det sjelden man får lengre sykemelding enn 1-2 måneder i gangen, men om det forventes at personen blir lengre vekke kan jeg tenke meg at det er mer praktisk å sette inn en vikar fordi andre ansatte allerede har sine arbeidsoppgaver de må skjøtte. 

Men, det går alltid an å snakke med sjefen om du har veldig lyst på arbeidsoppgavene. 

Anonymkode: f4e66...721

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...