Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jævlig lei. Hele samlivet har han vært den som har vært ferdigutdannet og tjent penger. I dag sutret jeg litt fordi jeg skal jobbe helg, og han mener at jeg er så utakknemlig. Han gjør liksom alt, og har det så mye tøffere enn meg. Samboer tok en bachelor, og bodde svært billig under studietiden. Han jobbet annenhver lørdag frem til sånn kl 14 eller 15. Jeg skal derimot tenke på de som ikke har penger til å studere. Jada, jeg vet at jeg er heldig som har jobb ved siden av studiet, men det er fortsatt noe kjipt å jobbe hver eneste helg der jrg  annenhver helg kommer hjem kl 2 på fredag og lørdag. Han argumenterer for at han jobber så mye mer enn meg, men sannheten er at jeg studerer hundre prosent og jobber 40 prosent ved siden av meg. Jeg ønsker ikke å sammenligne, men det er visst det eneste han vil. Synspunkt?

Anonymkode: ca431...90c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være du sutrer litt mye? Siden han vil minne deg på at andre har det mye verre. Det er jo forsåvidt ingen konkurranse. Mange som jobber utenom studiene, med barn og alt.  Du kan velge om du vil krype eller gå igjennom det. For det blir veldig tungt for både deg og han hvis man svartmaler alt. Så ville bare sluttet å klage og sammenligne. Du sier du ikke ønsker å sammenligne så da gjør du nettopp det. Neste gang han tar det opp trenger du ikke gå inn i diskusjonen. 

Anonymkode: 2a47e...adb

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan det være du sutrer litt mye? Siden han vil minne deg på at andre har det mye verre. Det er jo forsåvidt ingen konkurranse. Mange som jobber utenom studiene, med barn og alt.  Du kan velge om du vil krype eller gå igjennom det. For det blir veldig tungt for både deg og han hvis man svartmaler alt. Så ville bare sluttet å klage og sammenligne. Du sier du ikke ønsker å sammenligne så da gjør du nettopp det. Neste gang han tar det opp trenger du ikke gå inn i diskusjonen. 

Anonymkode: 2a47e...adb

Takk for svar. Jeg sutrer ikke mye, og i dag var egentlig ikke sutring. Det var mer, "jeg kjøper oss 1 øl siden jeg ikke får fri i helga" (i dag er eneste fridagen min denne uka), og han kommenterte at det var slik som han har det vanligvis (han har 8-16-jobb, mandag-fredag). Poenget er at jeg arbeider med noe (enten jobb eller skole) hver dag, men jeg syns at det er vanskelig de helgene der jeg jobber kveld, og mest fordi  vi ikke får "kjæreste-kveld".  Jeg klager nok mer enn han til vanlig, men ikke unormalt mye. Han er typen til å aldri si fra, selv om noe grusomt har skjedd. Jeg skal forsøke å ikke kommentere det neste gang han kommer med noe slikt, takk igjen :)

Skrevet

Jeg tror ikke dette handler om deg, men han. 

Han er stolt over hans arbeid og føler han har mer erfaring i livet, kommet lenger enn deg. Han er belærende (på en dårlig måte), litt sånn ovenfra og ned holdning. 

Du gjør en god innsats med studie og arbeid som han ikke ser. 

Neste gang han kommer med en sånn kommentar hadde jeg spurt han om det er en konkurranse om hvem som gjør mest, og at dere godt kan skrive det ned så dere begge kan se. Men hva vinner den som gjør/sliter seg ut mest..? 

Anonymkode: f7ac1...830

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber 80% + ekstra jobb en kveld i uken, å studerer deltid, har 3 barn alene og en hund. Men klager ikke, det er verdt det.  Hardt nå, suverent siden. Lite er mer slitsomt enn folk  som surver over å være i en si de selv har satt seg i. "Buhuu det er så synd på meg, for det jeg ønsket meg et slitsomt. *

Anonymkode: 6e851...109

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber 80% + ekstra jobb en kveld i uken, å studerer deltid, har 3 barn alene og en hund. Men klager ikke, det er verdt det.  Hardt nå, suverent siden. Lite er mer slitsomt enn folk  som surver over å være i en si de selv har satt seg i. "Buhuu det er så synd på meg, for det jeg ønsket meg et slitsomt. *

Det må være lov å si i fra at en har lyst på helg med kjærestekos. Det betyr ikke at hun angrer situasjonen hun har satt seg i. 

Anonymkode: f7ac1...830

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg, det at det er verdt det. Poenget er ikke at jeg syter om det. Det jeg sa var at jeg syns det er synd at jeg og samboer ikke har mer tid sammen, samtidig som at jeg forstår at det er viktig at jeg setter jobben og studiet først fordi det gir oss en bedre fremtid.

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva vet du om det?

Det er en grunn til at noe heter 100%.

Selv jobbet og studerte jeg bortimot 200% over en lang periode. Så ble jeg syk, og det har jeg stort sett vært siden den gang. Tror jeg tok for hardt i.

Man er ikke udødelig.

Anonymkode: 36296...6dc

• Liker 2
Skrevet

Det er lov å si at noe er tøft. Selv gruer jeg meg litt, jeg jobber fullt og skal ta 2 fag ved siden av. 

Anonymkode: ab01f...7bb

Skrevet

Trives du egentlig i jobben du har? Kanskje du hadde hatt godt av å bytte jobb?

Anonymkode: dd8ee...62f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så jævlig lei. Hele samlivet har han vært den som har vært ferdigutdannet og tjent penger. I dag sutret jeg litt fordi jeg skal jobbe helg, og han mener at jeg er så utakknemlig. Han gjør liksom alt, og har det så mye tøffere enn meg. Samboer tok en bachelor, og bodde svært billig under studietiden. Han jobbet annenhver lørdag frem til sånn kl 14 eller 15. Jeg skal derimot tenke på de som ikke har penger til å studere. Jada, jeg vet at jeg er heldig som har jobb ved siden av studiet, men det er fortsatt noe kjipt å jobbe hver eneste helg der jrg  annenhver helg kommer hjem kl 2 på fredag og lørdag. Han argumenterer for at han jobber så mye mer enn meg, men sannheten er at jeg studerer hundre prosent og jobber 40 prosent ved siden av meg. Jeg ønsker ikke å sammenligne, men det er visst det eneste han vil. Synspunkt?

Helt umulig for oss å si hvem av dere som har det verst. Om du studerer noe utrolig enkelt med lite obligatorisk, og jobber 40 % som sittestillende vakt i et tomt bygg, og han jobber 100 % i en tung jobb, så hadde jeg vel valgt din hverdag fremfor hans. Om du derimot studerer noe med mye obligatorisk og tunge emner, og jobber på psykiatrisk mottak, så skjønner jeg er du er dritsliten.  Men det kan jo ikke vi vite. 

Uansett så blir det jo helt fjollete å skulle sammenligne hvem som har det verst. 

Samtidig så må det jo være lov til p klage, uten at man dermed mener at man skulle ønske man ikke hadde jobb. 

Dere må jobbe litt med kommunikasjon, samt ikke se på det som en konkurranse. Da blir det vanskelig å hjelpe hverandre gjennom hverdagen. 

Anonymkode: 300a5...1b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...