AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 Har forferdelig rastløse ben, særlig på kvelden når jeg egentlig skal slappe av. Noen som har gode tips? Blir helt gal og får ikke sove 🙃 Anonymkode: 3a4b2...7b9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Prøvd magnesium? Anonymkode: fa4e7...faf 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 Jern, folat og magnesium tilskudd, iskaldt vann på leggene, tøyning, massasje, og foam roller! Anonymkode: e96f3...064
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #4 Skrevet 26. august 2021 Jeg synes det hjalp å ta magnesium Anonymkode: 9a5a1...3a3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #5 Skrevet 26. august 2021 Begynn med magnesiumtilskudd 👍 Anonymkode: f702d...365
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 Kan man bare begynne med magnesium uten å rådføre seg med lege eller jordmor først? Mener å ha lest flere steder at man alltid skal snakke med lege/jordmor før man tar tilskudd av dette Anonymkode: 27d68...5dc
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 Du trenger magnesium Anonymkode: 70802...1ae
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 Magnesium funket ikke på meg. Fikk påvist jernmangel men tilskudd hjalp ikke. Ulltråd rundt foten, hevet sengeenden, fotmassasje, fotbad, tøyeøvelser: ingenting hjalp. Når jeg våkner på morgenen kjennes det ut som jeg har løpt maraton. Skikkelig slitsomt. Det man kan få er medisiner fra lege som faktisk fungerer. Men da må man være alvorlig plaget da medisinen har noen stygge bivirkninger. Og den tas kun ved behov. Levodopa og legemidler mot Parkinson er det som benyttes. Anonymkode: 15a64...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har forferdelig rastløse ben, særlig på kvelden når jeg egentlig skal slappe av. Noen som har gode tips? Blir helt gal og får ikke sove 🙃 Anonymkode: 3a4b2...7b9 Anbefaler å gå en tur. Mange gravide er mer hvilende enn de tror og beina blir veldig rastløse. Anonymkode: b1b0f...555
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #10 Skrevet 27. august 2021 Takk for svar. Har tatt magnesium siden etter anbefaling av jordmor, det blir bare verre. Har litt lavt jern så har begynt på tilskudd nå og håper det hjelper. og jeg går mye tur, mye aktivitet gjør det i grunn verre ikke bedre. foam-roller var smart - det skal jeg prøve! Anonymkode: 3a4b2...7b9
Frk Midnattsol Skrevet 27. august 2021 #11 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Magnesium funket ikke på meg. Fikk påvist jernmangel men tilskudd hjalp ikke. Ulltråd rundt foten, hevet sengeenden, fotmassasje, fotbad, tøyeøvelser: ingenting hjalp. Når jeg våkner på morgenen kjennes det ut som jeg har løpt maraton. Skikkelig slitsomt. Det man kan få er medisiner fra lege som faktisk fungerer. Men da må man være alvorlig plaget da medisinen har noen stygge bivirkninger. Og den tas kun ved behov. Levodopa og legemidler mot Parkinson er det som benyttes. Anonymkode: 15a64...4d0 Har hatt en samboer som hadde denne diagnosen, og det eneste som hjalp var disse medisinene. De hadde ingen bivirkninger på han, og det er snakk om lavdoser. Han opplevde å få bedret livskvaliteten betraktelig etter oppstart med medisiner, og ble jo et helt annet menneske, energimessig, på dagtid. Han var nok ikke klar over hvor sliten dette gjorde han før etter at han fikk medisiner og fikk opplevde forskjellen.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #12 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Anbefaler å gå en tur. Mange gravide er mer hvilende enn de tror og beina blir veldig rastløse. Anonymkode: b1b0f...555 Aktivitet gjorde bena mine mer rastløse. Hvile hjalp litt. Anonymkode: 15a64...4d0
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #13 Skrevet 27. august 2021 Kompresjonssokker! jeg tredde dem på HVER kveld, ingen natt uten. Når det var verst så lå jeg med føttene oppover veggen samtidig som at de var pakket inn i pledd. Jeg var utrolig varm i svangerskapet så det å varme opp føttene enda mer var ikke veldig godt men det hjalp på kriblinga. turer og massasje følte jeg gjorde det verre, men skal sies at det ble gått noen km på stuegulvet midt på natta enkelte netter. Helt på tampen av svangerskapet fant jeg synderen, og jeg kunne ligge uten sokker enkelte netter. Hos meg var det koffein, det var nok at jeg drakk 1 glass brus. Så jeg måtte kutte ut den daglige Pepsi maxen min, men heller det enn rastløse bein. Anonymkode: a5b0c...5fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå