AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 Hva kan dette være? Jeg har ikke vondt i ryggen, så isjias er vel utelukket. Det er ikke så ille på morgenen, knapt merkbart, men blir verre utover dagen. Rundt 3,4 tiden klarer jeg ikke å gå uten å halte og fra 6,7 tiden klarer jeg knapt å gå. Det verker og sprenger. Når jeg sitter rolig kjenner jeg at det er der, men ikke noen krise. Når jeg må gå, så har jeg mest lyst til å grine. Vet jeg burde komme meg til legen, men akkurat nå er det vanskelig å få til i forhold til jobb. Er pedagog på småbarnsgruppe og midt i tilvenning. Ikke tiden å være borte på... Jeg har sendt melding til legen om ønske om en sein time, men disse vokser ikke på trær desverre. Anonymkode: 7b0e3...2bc
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Gratulerer du har fått isjias. Kontakt fastlege, kanskje du får MR og en time hos nevrolog også. Anonymkode: 455b8...169 1
KatteLatte Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 Ta en tur til kiropraktor. Kan være bekkenlåsning som lett kan behandles. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #4 Skrevet 26. august 2021 Som de over sier, det er isjias. Nerver er irriterte kanskje av ensidig ligge/sittestilling. Fikk bukt på det hos kiropraktor for min del, krevde ikke så mange behandlinger før det ble helt bra. Anonymkode: 6a4d9...59b 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #5 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gratulerer du har fått isjias. Kontakt fastlege, kanskje du får MR og en time hos nevrolog også. Anonymkode: 455b8...169 Må man ikke ha vondt i ryggen for å ha isjias? Anonymkode: 7b0e3...2bc
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 KatteLatte skrev (2 minutter siden): Ta en tur til kiropraktor. Kan være bekkenlåsning som lett kan behandles. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som de over sier, det er isjias. Nerver er irriterte kanskje av ensidig ligge/sittestilling. Fikk bukt på det hos kiropraktor for min del, krevde ikke så mange behandlinger før det ble helt bra. Anonymkode: 6a4d9...59b Da blir det kiropraktoren neste. Heldigvis ikke så vanskelig å få timer der utenfor arbeidstid. Anonymkode: 7b0e3...2bc 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 Isjias Isjiasnerven er kroppens lengste nerve. Den er en stor, tykk nerve som egentlig er en samling av lange nervetråder som starter i nedre del av korsryggen, går gjennom bekken og sete til bakside av lår og legg, og ender opp fremme i tærne. På vei nedover forsyner den mange forskjellige strukturer, blant annet muskler, sener, leddbånd, ledd, blodårer og hud. ISJIALGI Utstrålende smerter fra ryggen til sete, lår og legg gir en beslektet tilstand som kalles isjialgi eller «falsk isjias”. Isjialgi oppstår når muskulatur og ledd i nedre del av rygg, bekken og hofteparti blir tilstrekkelig skadet, irritert eller betent slik at smerten sprer seg nedover langs benet. Denne tilstanden har en mye høyere forekomst enn ”ekte” isjias. Isjialgi skal ikke opereres og responderer erfaringsmessig godt på kiropraktorbehandling. Anonymkode: 4a385...5dd 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må man ikke ha vondt i ryggen for å ha isjias? Anonymkode: 7b0e3...2bc Nei. Har selv prolaps og vært gjennom to operasjoner. Det er sjelden jeg har vondt i ryggen, men isjiasen den vil aldri slippe. Den er som en rotte som gnager på nerven 24/7, fra låret og ned til akkillesen. Anonymkode: 455b8...169 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå