AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 Jeg har møtt en mann som jeg har datet i ca en mnd og vi klaffer på det meste, unntatt en ting. Det er kanskje viktig å ta med at jeg tidligere har slitt med spiseforstyrrelser og har en ikke mye fin barndom bak meg. Dette vet han jeg dater. Problemet er at han er glad i å kommentere andre damer. Han har f.eks fortalt meg at eksen hans ønsket å ha trekant med en jente, han fortalte at denne jenta var veldig pen og at eksen hans ble sjalu da dusjet naken i dusjen, så trekanten ble ikke noe av. Jeg skjønte ikke hvorfor han i det hele tatt føler behovet for å fortelle meg dette? Han har fortalt om ei venninne han føler er som en lillesøster han må passe på og at han hadde følelser for henne før han involverte seg med meg. Ei deilig lita berte, sa han. «Ja, jeg har pult hu før», sier han uten at jeg en gang har spurt, mens vi ligger i senga og han stryker på meg. «Går det bra?» spør han meg etter at han har sagt det. Altså, jeg skjønner ikke hvorfor han forteller sånt en gang? Han er bare ærlig, sier han, men jeg har jo ikke interesse av å høre om sånt. Jeg trener og han sier jeg ikke er trent og burde trene styrke. Det hadde vært veldig kult å se hva jeg kan gjøre med kroppen din, sier han. Dette føler jeg bare gjør at jeg føler meg ikke bra nok. Så tuller han om at han har trent rumpe og spør meg om jeg pleier å se på rumpa til gutter? Det gjør jeg ikke, svarer jeg. Det må jeg begynne med, for det er jo så mye fint å se på, han ser jo så mye på jenter, sier han! Jeg føler det her er så spesielt og så respektløst, selvfølgelig kan man se på andre og vi har alle en fortid, men visse ting holder man jo for seg selv? Jeg sliter allerede med selvtilliten og den har faktisk blitt enda verre etter at jeg traff han. Viktig å ta med at han gir meg komplimenter, men han får meg ikke til å føle meg godt med meg selv, jeg føler heller at jeg ikke når opp. Utifra innlegget virker vi nok som noen fjortiser, men vi er faktisk over 30 år. Anonymkode: 569d3...959 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Det er ikke daten som gir deg dårlig selvtillit. Den har du hatt i lang tid. Men at han ikke er kompatibel med deg er det vel ikke noe å stille spørsmål ved? Anonymkode: 6ca7c...ea2 19
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 Du dater slike drittsekker fordi du sliter med selvtilliten. Også får du enda dårligere selvtillit, fordi du dater slike drittsekker... Det er en ond sirkel, som du kanskje trenger hjelp til å komme ut av? Innerst inne vet du ihvertfall åpenbart selv at han er søppel. Og hvis du faktisk ikke forstår at dette ikke er akseptabel oppførsel fra et annet menneske: DUMP HAN OG LØP! Anonymkode: 18161...385 41
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #4 Skrevet 26. august 2021 At enkelte er ærlige er en ting men han burde bruke hode litt og holde enkelte ting for deg selv... Spesielt siden han vet en del om deg og at det kan ha en negativt effekt ... Herregud, jeg blir kvalm. Anonymkode: 3675b...b50 10
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #5 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke daten som gir deg dårlig selvtillit. Den har du hatt i lang tid. Men at han ikke er kompatibel med deg er det vel ikke noe å stille spørsmål ved? Anonymkode: 6ca7c...ea2 Mulig dårlig selvtillit ligger i bunn der, men daten forsterker den jo. Virker ikke oppegående i mitt hode, han synes å være sosial amøbe. Anonymkode: 54dc4...ce9 17
Gjest ti10 Skrevet 26. august 2021 #6 Skrevet 26. august 2021 Hvorfor i alle dager bruker du tid, pust og energi på denne fjotten? Du kan finne veldig mye bedre menn enn han der. De aller fleste menn er veldig mye bedre enn han der.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 Omg. En ting er sikkert, menn som har behov for å fortelle slike ting har 0 respekt for deg. Damer som fortsetter å date slike menn har 0 respekt for seg selv. Anonymkode: 8b5fc...b4b 23
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 Dette er helt tullete. Du velger slike menn fordi du har dårlig selvbilde og ikke vet hvordan menn egentlig skal oppføre seg mot deg. Ingen oppegående menn snakker sånn. Anonymkode: c8763...6d4 14
Rosatoast Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Omg. En ting er sikkert, menn som har behov for å fortelle slike ting har 0 respekt for deg. Damer som fortsetter å date slike menn har 0 respekt for seg selv. Anonymkode: 8b5fc...b4b Kunne ikke vært mer enig i dette. Det er heller ikke rart at han er singel, er nok DETTE som er grunnen 8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #10 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du dater slike drittsekker fordi du sliter med selvtilliten. Også får du enda dårligere selvtillit, fordi du dater slike drittsekker... Det er en ond sirkel, som du kanskje trenger hjelp til å komme ut av? Innerst inne vet du ihvertfall åpenbart selv at han er søppel. Og hvis du faktisk ikke forstår at dette ikke er akseptabel oppførsel fra et annet menneske: DUMP HAN OG LØP! Anonymkode: 18161...385 Det stemmer. Problemet er at når man har dårlig selvtillit, så tror man at det er sånt "søppel" man fortjener, og hvis du sier "LØP!", spør man: "Hvor? Er det bedre å være alene?". Det ER det. Sikkert. Men har du prøvd å være helt alene i MANGE år? Anonymkode: 09d66...657 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #11 Skrevet 26. august 2021 Du skal ikke være sammen med denne personen. Han er ikke bra for deg, ta det som en erfaring og kom deg videre. Jeg blir også skuffet når jeg møter voksne menn som ikke er modne nok til å forstå sosiale koder eller trygge nok i seg selv til å trygge en partner. Det skal ikke være sånn, du må begynne å passe på deg selv og se hvor bra du er, at du ikke fortjener å måtte finne seg i at noen snakker sånn til deg. Let etter noe bra og du vil finne det. Men avslutt dette nå. Anonymkode: 80fff...151 10
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #12 Skrevet 26. august 2021 Hvorfor dater du med noen som gir deg dårlig selvfølelse? Her er det åpenbart han som er problemet. Tror du det blir bedre med tiden? Tviler på det. Blir dere sammen, så blir det enda verre. Anonymkode: fe1c2...a7a 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #13 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette er helt tullete. Du velger slike menn fordi du har dårlig selvbilde og ikke vet hvordan menn egentlig skal oppføre seg mot deg. Ingen oppegående menn snakker sånn. Anonymkode: c8763...6d4 Helt enig! Anonymkode: fe1c2...a7a 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #14 Skrevet 26. august 2021 Be ham dra til helvete. Han er 12 år i hodet. Anonymkode: 75934...e96 9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #15 Skrevet 26. august 2021 Jeg vil bare kommentere at det ikke i det hele tatt er sikkert kjæresten prøver å skade TS eller er en drittsekk. Det er et par menn jeg har møtt som er veldig direkte, kanskje litt sosialt dumme, men ikke noe vondt i dem. Var sammen med en sånn. Han var veldig dirkete, men når jeg var dirkete tilbake i starten for å ta igjen, så brydde han seg ikke. Han så på det som helt naturlige ting å snakke om. Må sies at han var veldig forelsket i meg og ville være monogam, men han forsto rett og slett ikke at jeg ble usikker. Da måtte jeg si helt tydelig i fra om hva jeg tålte og ikke. Om dette er tilfellet med kjæresten burde TS være enda klarere, si at du ikke tåler at han snakker om andres kropper, tidligere kjærester eller ONS. Og at du også er veldig følsom på egen kropp. Anonymkode: 8cee6...262 5
Gjest På druen Skrevet 26. august 2021 #16 Skrevet 26. august 2021 (endret) Til han: Æsj! Til ts: Skjerp deg, og gå! Endret 26. august 2021 av På druen
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #17 Skrevet 26. august 2021 Han har merket at du ikke har grenser og oppfører seg ondskapsfullt. Hadde du hatt sunne grenser hadde du gått for LENGST. Som andre damer har gjort før deg. Jeg hadde fått panikk og løpt 🥵 Anonymkode: 09cae...0fc 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #18 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det stemmer. Problemet er at når man har dårlig selvtillit, så tror man at det er sånt "søppel" man fortjener, og hvis du sier "LØP!", spør man: "Hvor? Er det bedre å være alene?". Det ER det. Sikkert. Men har du prøvd å være helt alene i MANGE år? Anonymkode: 09d66...657 Ja, det ER bedre å være alene i mange år enn å tilbringe mange år i usunne forhold som drar deg lengre og lengre ned. Selvtillit må fikses innenfra og ut. Anonymkode: 18161...385 12
Leeloo Skrevet 26. august 2021 #19 Skrevet 26. august 2021 Jeg er lite sjalu og rimelig tolerant, men menn som snakker til meg som om jeg er en av kompisene deres fikser jeg ikke. Det viser totalt mangel på filter og evne til å sette seg inn i andres følelser. Morsomme anekdoter om mislykkede dater og sprø ekser kan jeg fint tåle (men er alle hans ekser «sprø» er det stor sjangse for at det er han som er problemet 😄), men at han legger ut om deilige damer han har pult, eller hvor tungt det var å komme over eksen fordi hun var så vill i senga trenger jeg ikke høre om, spar det til tur ut med gutta. Jeg kan godt fortelle om de ti siste digge typene jeg hadde med meg hjem, men hvorfor skulle han ønske å høre om dem? Det samme gjelder kommentarer om kropp. Jeg har riktignok selvtillit nok til å drite i det, men det betyr ikke at det er greit, og alle har ikke det. Mangel på filter og sosiale antenner er rett og slett usexy. 11
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #20 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, det ER bedre å være alene i mange år enn å tilbringe mange år i usunne forhold som drar deg lengre og lengre ned. Selvtillit må fikses innenfra og ut. Anonymkode: 18161...385 Da har du ikke vært helt alene i mange år, sier jeg bare. Anonymkode: 09d66...657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå