AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 Jeg skal ta geofag 1 som privatist denne høsten. Er det noen her som har gjort det samme og fulgt nettundervisning? Hvilket sted er rimelig men likevel godt? Har vært innom ASK tidligere når det gjelder andre fag, men de har ikke geofag. Og så lurer jeg veldig på dette med at man skal utforske geofaglige forhold, det står at man skal: " planlegge og gjennomføre utforsking av geofaglige forhold i en verdensdel, land eller område utenfor Skandinavia, med og uten digitale verktøy, og presentere resultatene" Betyr dette at man skal skrive en nokså omfattende oppgave og presentere den på eksamensdagen? Finner ikke så mye informasjon om akkurat detaljene rundt dette. Håper noen har vært i samme situasjon og kan hjelpe meg med litt oppklarende svar her, på forhånd takk🙏😄 Anonymkode: 68f3e...287
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Jeg tar geofag 1 nettkurs hos Akademiet, de tilbyr det rimeligste. Ikke kjempe imponert over kurset, da hele kurset er skriftlig og har mye det samme innholdet som boka. Ingen videoer som forklarer konsepter eller lignende. Det er dog veldig eksamensrettet. Selv om jeg ikke var superimponert, valgte jeg likevel å ikke bruke angreretten, da man får en muntlig prøveeksamen, samt at man kan levere en innsendingsoppgave til hvert kapittel som er basert på tidligere eksamensoppgaver. Synes også det er greit å ha en lærer tilgjengelig for spørsmål. Det er også greit å få litt veiledning rundt prosjektoppgaven. Det tilbys dog ikke at du kan levere denne inn og få den rettet hos Akademiet, men man kan vinkle innsendingsoppgavene til hvert kapittel inn mot denne. Hvis du synes det er verdt å betale noen tusenlapper mer kan jeg anbefale Sonans hvor jeg tok geofag 2 som nettkurs, der får man levere inn oppgaven, er en del videoforklaringer osv. Når det gjelder oppgaven varierer det fra fylke til fylke. Noen krever en fullstendig oppgave levert inn på forhånd, andre vil ha sendt inn kun problemstilling på forhånd, noen godtar en PowerPoint presentasjon og krever ikke en fullstendig oppgave. I mitt fylke leverte jeg inn problemstilling på forhånd og hadde med meg hele oppgaven på eksamen. Forklarte hva jeg hadde undersøkt og fikk litt spørsmål rundt denne. Den skal utgjøre rundt 1/3 av eksamen. Anonymkode: 0e5e9...4ec
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tar geofag 1 nettkurs hos Akademiet, de tilbyr det rimeligste. Ikke kjempe imponert over kurset, da hele kurset er skriftlig og har mye det samme innholdet som boka. Ingen videoer som forklarer konsepter eller lignende. Det er dog veldig eksamensrettet. Selv om jeg ikke var superimponert, valgte jeg likevel å ikke bruke angreretten, da man får en muntlig prøveeksamen, samt at man kan levere en innsendingsoppgave til hvert kapittel som er basert på tidligere eksamensoppgaver. Synes også det er greit å ha en lærer tilgjengelig for spørsmål. Det er også greit å få litt veiledning rundt prosjektoppgaven. Det tilbys dog ikke at du kan levere denne inn og få den rettet hos Akademiet, men man kan vinkle innsendingsoppgavene til hvert kapittel inn mot denne. Hvis du synes det er verdt å betale noen tusenlapper mer kan jeg anbefale Sonans hvor jeg tok geofag 2 som nettkurs, der får man levere inn oppgaven, er en del videoforklaringer osv. Når det gjelder oppgaven varierer det fra fylke til fylke. Noen krever en fullstendig oppgave levert inn på forhånd, andre vil ha sendt inn kun problemstilling på forhånd, noen godtar en PowerPoint presentasjon og krever ikke en fullstendig oppgave. I mitt fylke leverte jeg inn problemstilling på forhånd og hadde med meg hele oppgaven på eksamen. Forklarte hva jeg hadde undersøkt og fikk litt spørsmål rundt denne. Den skal utgjøre rundt 1/3 av eksamen. Anonymkode: 0e5e9...4ec Tusen hjertelig takk for veldig veldig fin og god forklaring Da tror jeg faktisk at jeg like gjerne går for sonans... Vil helst ha så mye undervisning som mulig, ikke bare tekst som jeg kan lese meg til selv i boka😅 Hvilken bok kan du anbefale? Anonymkode: 68f3e...287 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå