Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg om reaksjoner fra partner om du har valgt å vente lenge med å fortelle om graviditet? Jeg er gravid, men vet at samboer ikke ønsker barn, i alle fall ikke nå. Jeg er 6 uker på vei, men vurderer å vente til jeg er passert 12 uker, om alt går vel, sjekke at alt er i orden med fosteret etc. For om jeg venter litt lenger enn 12 uker, så er jo ikke abort noe alternativ. Da må man bare godta situasjonen som den er.

Eller er det et "svik" som vil være reaksjonen om jeg venter lenger? Er redd han vil prøve å overtale meg til abort om jeg forteller det nå, og at jeg kanskje ikke står imot. Vi er begge i 30-årene, og jeg tenker vel at dette er min eneste, eller en av veldig få, sjanser til å få barn.

Anonymkode: 9fc19...77c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er egoistisk og et svik, ja.

Anonymkode: 28a5c...5ef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er egoistisk og et svik, ja.

Men selv om han setter seg helt på bakbeina og krever abort, så ønsker jeg ikke det. Det blir lettere for meg å vente til abortgrensen er passert....

Skrevet

Fortell det så fort som mulig så han får tid til å fordøye nyheten. Aksepterer han det ikke, har nok både du og barnet det best uten han

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men selv om han setter seg helt på bakbeina og krever abort, så ønsker jeg ikke det. Det blir lettere for meg å vente til abortgrensen er passert....

Da får du heller stå på ditt om han ønsker abort. Han kommer jo til å forstå at du har lurt ham, tror ikke han blir blid av det heller.

• Liker 8
Skrevet

Jeg er nå også i uke 6 med vårt 3 barn, ønsket fra min side, uønsket fra hans. Kom som et sjokk på oss begge. Dette er jo nå 3. gangen, og jeg kan ikke forstå hvilket forhold man har om man kan holde noe slikt skjult så lenge, da tenker jeg kanskje det ikke er den rette å få barn med, for selvom jeg vet at min mann ikke ønsker dette, mens jeg gjør, så må vi jo ta denne beslutningen sammen. 

Anonymkode: b267f...df1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er nå også i uke 6 med vårt 3 barn, ønsket fra min side, uønsket fra hans. Kom som et sjokk på oss begge. Dette er jo nå 3. gangen, og jeg kan ikke forstå hvilket forhold man har om man kan holde noe slikt skjult så lenge, da tenker jeg kanskje det ikke er den rette å få barn med, for selvom jeg vet at min mann ikke ønsker dette, mens jeg gjør, så må vi jo ta denne beslutningen sammen. 

Ta beslutningen sammen? Det gjør dere jo ikke, om du ønsker å beholde, og han ikke vil beholde. Da er det du som tar beslutningen, uansett når du forteller han det.

• Liker 6
Skrevet

Jeg forstår ikke at kvinner vil ha barn når partneren ikke vil. 

• Liker 7
Skrevet

Tipper han føler seg sveket om du forteller det så sent ja. Skal du liksom lyve de neste seks ukene og deretter late som om du nettopp har oppdaget det? I så fall ER det jo et svik. Jeg mener selvsagt ikke at han skal kunne presse deg til å ta abort, den avgjørelsen kan kun du ta, men det er ikke riktig å lyve om det. Hvis abort kjennes feil for deg, så stå for det. Med mindre du har løyet om prevensjonen så er denne situasjonen like brå for dere begge, og graviditet er en risiko ved sex, det vet han også. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Noen som kan fortelle meg om reaksjoner fra partner om du har valgt å vente lenge med å fortelle om graviditet? Jeg er gravid, men vet at samboer ikke ønsker barn, i alle fall ikke nå. Jeg er 6 uker på vei, men vurderer å vente til jeg er passert 12 uker, om alt går vel, sjekke at alt er i orden med fosteret etc. For om jeg venter litt lenger enn 12 uker, så er jo ikke abort noe alternativ. Da må man bare godta situasjonen som den er.

Eller er det et "svik" som vil være reaksjonen om jeg venter lenger? Er redd han vil prøve å overtale meg til abort om jeg forteller det nå, og at jeg kanskje ikke står imot. Vi er begge i 30-årene, og jeg tenker vel at dette er min eneste, eller en av veldig få, sjanser til å få barn.

Høres jo ut som en fantastisk god idé å ikke informere sin samboer om dette. Det er virkelig med på å bygge gjensidig tillitt i årene som kommer. 

Jeg har troa på deg TS. Du virker til å være et skikkelig varp av en kvinne, og en kvinne som andre kvinner bør se opp til. 

Hvem vet, kanskje du er så heldig å vinne en pris, Årets kvinne eller noe?

Anonymkode: 92410...69e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ta beslutningen sammen? Det gjør dere jo ikke, om du ønsker å beholde, og han ikke vil beholde. Da er det du som tar beslutningen, uansett når du forteller han det.

Altså hæ? Jeg kan vel juridisk tvinge på han dette barnet, men det vil antagelig koste ekteskapet, og i og med at vi har 2 barn, så er jeg ikke villig til å ofre det. Han har selvsagt ikke truet med det, men det er ikke bare mitt barn. Jeg håper og tror at når han får summet seg så beholder vi, men ja, jeg er like sjokkert som han, og jeg skjønner at han syntes det blir mye.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en som ikke vil ha barn når du selv ønsker barn?

Uansett om du forteller nå eller etter 12 uker, så er nok dette forholdet et lukket kapittel.

Hadde følt meg lurt, tråkket på og sviktet om min partner drøyde med noe slikt bare for å få ha det bedre med seg selv.

Anonymkode: 632d7...2a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er den gravide og det er ditt valg om du vil vente med å fortelle det grunnet dette. :)

Anonymkode: b1fb8...e4d

• Liker 3
Skrevet
Peonjenta skrev (5 timer siden):

Jeg forstår ikke at menn tror de kan få kvinner til å ta abort.

Anonymkode: 2e895...e81

• Liker 1
Skrevet
Peonjenta skrev (6 timer siden):

Fordi man er som regel mer glad i barna sine enn partneren sin. Noen får morsinstinktet aktivert med en gang de skjønner at de er gravide.

Abort er ikke en følelsesløs avgjørelse. Gjør man det når man føler det er helt feil, så kan det plage en resten av livet. 

Anonymkode: 5d953...7d0

• Liker 1
Skrevet

Helt uakseptabelt, og legitim dumpegrunn. 

Skrevet

Om han er en du lever sammen med så forteller du selvsagt om graviditet med en gang. Det er ikke noe man holder hemmelig i et forhold. Om det er slik at dette er vanskelig, så lurer jeg litt på om dette er en du bør være sammen med. 

• Liker 1
Skrevet

Det er så egoistisk og stygt gjort at det burde vært straffbart.

Anonymkode: d823f...2d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...