Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to tette på to år og 5 mnd. Stortrives med to barn, men føler likevel at det ville vært komplett med tre. Jeg har aldri hatt en abort og er så redd for at et siste svangerskap skal medføre mye trist etter å ha fått to friske barn. Føler litt på det å gi seg mens leken er god.

Noen med samme tanker som likevel har kjørt på? 

Anonymkode: abbe3...f8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal et siste svangerskap medføre mye trist? Hva tenker du på?

Anonymkode: 38779...619

• Liker 2
Skrevet

Ts her. Tenker på at det er så mye som kan skje, og at jeg da burde være fornøyd med to. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts her. Tenker på at det er så mye som kan skje, og at jeg da burde være fornøyd med to. 

Men det kunne det med de to andre svangerskapene også? Hvorfor skal det være så spesielt denne gangen her?

Anonymkode: a6642...7b2

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde praksis på barneavd. Da min eldste var 1,5 år. Etter det var jeg sikker på at jeg aldri skulle få flere barn, fordi jeg ikke ville at mitt friske barn plutselig skulle bli satt på siden og bli pårørende i så ung alder, men jaggu ble nr. 2 enda et friskt barn. Plutselig uventet gravid med nr. 3 nå, og tenker at det blir som det blir. Håper selvfølgelig på et friskt barn, jeg ønsker jo det for den. Men barna mine er fantastiske til å ta vare på hverandre og alle rundt seg, og kommer det nå mot formodning en liten med ekstra utfordringer så tar vi det på strak arm, livet blir aldri slik man ser det for seg, men det blir hva du gjør det til.

Anonymkode: 9bd24...782

• Liker 1
Skrevet

Vi bestemte oss for å stoppe på 2, så får vi evt se om det blir en attpåklatt eller noe om situasjonen endrer seg.

Anonymkode: 9d219...c73

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2021 den 19.33):

Men det kunne det med de to andre svangerskapene også? Hvorfor skal det være så spesielt denne gangen her?

Anonymkode: a6642...7b2

Helt enig. Om dere har lyst og kapasitet, ville jeg ha kjørt på :) Har alltid synes det var litt merkelig hvor "redde" vi privilegerte nordmenn er når det gjelder antall barn vs i andre land med med dårligere velferd, økonomi osv. De aller aller fleste her har det vanvittig godt, nyt det!

Anonymkode: 63772...659

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...