Gjest hannah2 Skrevet 23. september 2005 #1 Del Skrevet 23. september 2005 Hei. Skal en liten tur til Århus, og ønsker tips om mye rart. Feks hvordan en kommer seg enklest fra flyplass til sentrum, sted å spise, shopping etc. Hva er avstandene fra flyplass til sentrum, og i sentrum feks? Blir bare der en dag altså, men dessto større behov for tips, da må liksom alt gå på skinner. Tar gjerne i mot tips om barneklærbutikker blant annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 23. september 2005 #2 Del Skrevet 23. september 2005 Nå er det vel 12 år siden jeg bodde i Århus så mye har endret seg m.h.t. butikker, men i sentrum er en gågate (lang) med masse butikker. Ved siden av Salling (midt i gågata) lå en svær butikk med barneklær. Da du bare skal være i Århus en dag uten bil anbefaler jeg gågata (varehusene Salling og Magasin). I de små gatene bak Domkirken finner du små sære butikker og i Bruunsgate (tror jeg den heter), som fortsetter hvor gågata stopper er også mange butikker. Hvis restaurangen fortsatt finnes vil jeg anbefale Jacobs BarBQ som ligger i nærheten av Magasin du Nord (for enden av gågata). Tar du flybussen fra flypassen mener jeg å huske at det er en times kjøring sirka, men det kan du kanskje finne info om på nettet. Kanskje det går tog nå. Ha en god tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forvirret Skrevet 28. september 2005 #3 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Hei! Jeg bodde i Århus i fjord.. Mener det tok 1-2 timer med buss ut til flyplassen. Bruuns senter er et kjempe senter som ligger sammen med togstasjonen. Ellers har du gå-gaten som nevnt ovenfor. Århus har nordens største diskotek,¨Train, så om du/dere vil ut en kveld,vil jeg anbefale det. Du finner også en egen internett side for århus.. www.aarhus.dk Når du reiser til Danmark,kommer du ikke hjem igjen uten å ha vært på Jensens Bøffhus.... MÅ bare anbefales!! Tips til rimelig overnatting er Cab Inn Århus Hotel. Noe mer du lurer på kan jeg være mer behjelpelig om jeg kan svare! God tur!! Jeg endret på linke så siden ikke blir så bred. Grooo, moderator Endret 28. september 2005 av Grooo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå