Sniglå Skrevet 23. september 2005 #21 Del Skrevet 23. september 2005 hmm.. er begge deler hun hos meg da, for hun både tar stellet av tennene OG tar seg av å lage modeller og alt slikt for tannlegen, gipsmodeller og slikt. ← Okei, men da har hun sikkert tatt begge utdanningene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. september 2005 #22 Del Skrevet 23. september 2005 ja det må hun vel skulle en tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 23. september 2005 #23 Del Skrevet 23. september 2005 Siiiikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. september 2005 #24 Del Skrevet 23. september 2005 Er alltid hos tannpleieren etter tannlegen jeg. Hun renser munnen min skikkelig (med noe sitronsaltvann), putter plastikkgreier neddi jekslene mine og pusser bort kaffeflekkene på kanintanna mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannfeen Skrevet 24. september 2005 #25 Del Skrevet 24. september 2005 hva er forskjellen på tanntakniker og tannpleier da? tannteknikeren "min" borer ikke f.eks. ← Jeg er selv tanntekniker og følte jeg bare måtte avklare dette Tannteknikeren jobber ved et tannteknisk laboratorium og lager bl.a. tannerstatninger som kroner, broer og proteser (gebiss). Når tannlegen tar avtrykk av pasienten sender han dette til oss, og vi lager en gipsmodell som vi deretter fremstiller tannerstatningen på, dette kan f.eks være i materialer som gull, porselen eller akryl. Deretter sendes tannerstatningen tilbake til tannlegen, som setter den fast inne i munnen på pasienten. Tannteknikeren har altså et ganske usynlig yrke, og må ikke forveksles med tannpleier. Vi har for øvrig heller ikke lov til å jobbe i munnen på pasienter. Det hender selvfølgelig også at det av ulike grunner blir slått opp gipsmodeller på et tannlegekontor. Det betyr ikke at personen er tanntekniker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 24. september 2005 #26 Del Skrevet 24. september 2005 Tannpleier, tanntekniker og tannlege er tre forskjellige ting. Bare sånn til informasjon ← forskjellen på teknikeren og legen er iallefall ca seks hunder prosent forskjell i lønn Tenknikeren bruker tre dager på sitt arbeid, tannlegen et par timer og er dyrest... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 24. september 2005 #27 Del Skrevet 24. september 2005 Tanntekniker: Lager alt som tannlegen sender inn. Som f.eks gipsmodeller, modellerer opp kroner osv. Tanntekniker har ikke pasientkontakt Sånn i grove trekk! ← feil Pasienter kan komme innom for å ta ut farger, avtrykk etc. Teknikerne i min familie har inngang der det står pasienter på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannfeen Skrevet 24. september 2005 #28 Del Skrevet 24. september 2005 forskjellen på teknikeren og legen er iallefall ca seks hunder prosent forskjell i lønn Tenknikeren bruker tre dager på sitt arbeid, tannlegen et par timer og er dyrest... ← Du har dessverre rett i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå